Categorii: FraneSabotiTeste

V-brake Tektro M530

Poate unele dintre cele mai raspandite sisteme de V-brake ce echipeaza bicicletele la ora actuala. Am testat in paralel Tektro M530 cu BikePositive M530, care sunt identice din punct de vedere al fabricatiei.

Se pare ca tendinta din industria auto, de a crea acelasi automobil, dar cu o marca diferita, incepe sa-si faca simtita prezenta si in industria bicicletelor. Iar noi va lamurim : intai a fost Tektro, apoi BikePositive. Cu o constructie de aluminiu, relativ usoara, aceste frane fac cu succes fata tuturor testelor la care sunt supuse. Nu sunt frane cu pretentii premium, in niciun caz, dar in schimb isi fac bine treaba pentru bani putini. Pare alegerea ideala in bransa, mai ales pentru riderii care nu dispun de un buget prea mare, dar nici nu vor sa-si achizitioneze V-Brake-uri contra sumei de 10 Lei din targ. Construite pe acelasi sistem, modelul BikePositive a dovedit o mai buna forta de franare, si asta datorita sabotilor de dimensiuni mai mari cu care au fost echipate. Chiar si in conditii de umezeala, franele BikePositive s-au comportat mai bine. Ceea ce recomanda automat un upgrade pentru toti posesorii acestui model : niste saboti de calitate, oferiti de Kool Stop spre exemplu, ar oferi o forta de franare chiar si mai buna ( recomandam modelul de saboti in culoarea rosie ) – pe langa un look mai distinct, oferta si performante superioare.

Diferenta au facut-o manetele de frana, deoarece cele doua tipuri de V-Brake erau actionate de agregate diferite : cele Tektro de manete Shimano (integrate cu schimbatoare de viteza) din gama entry level, iar cele BikePositive de un set de manete, cu un design neschimbat de aproape 4 ani. Maneta face diferenta in aceste situatii, in cazul in care difera lungimea acesteia, asadar maneta cu o parghie mai lunga este clar ca va frana mai bine. Design-ul specific pentru doua degete era prezent in standard la ambele tipuri de manete, deci ne-am bazat intr-un final pe saboti, cei care au facut si diferenta.

Nu putem recomanda mai mult sau mai putin un model sau altul, la urma urmei fiind acelasi model, doar cu imprimarea diferita a marcii. Ambele cantaresc 158 grame ( pentru o singura roata ), ambele beneficiaza de constructie usoara din aluminiu si de o lungime a bratelor de 102 mm.

Le recomandam celor care dispun de un buget redus, care vor sa se bucure de utilitate si nu de design. Pentru cei doritori de frane V-Brake mult mai capabile, acompaniate de un design deosebit si o calitate exceptionala, recomandam Shimano XT V-Brake.

Greutate : 316 grame (ambele perechi)

Utilizare : Mountain Biking

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Salut ! Si eu am frane BikePositive si sunt multumit de ele , le am impreuna cu maner de la tektro si merg ca unse:)

  • Salut! Am frane tektro si sunt foarte multumit de ele merg foarte bine in comparatie cu franele pe disc , tin chiar si daca sunt ude performantele sale nefiind afectate.

  • Manetele individuale de la Tektro sunt un pic cam departe de ghidon. Nu am degete scurte, dar cateodata as prefera manetele mai la indemana.

  • Am frane Tektro. Sunt multumimt de comportarea lor chiar si ude, iar reglajul este usor de facut. Daca franez brusc zbor peste ghidon.

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma