Tektro Auriga Comp 2010

Modelul anului 2008 nu ne-a incantat foarte mult, asa ca am decis sa testam modelul anului 2010 pentru a verifica daca cei de la Tektro si-au dat stradania sa imbunatateasca acest sistemul de franare Auriga Comp. In linii mari, putem afirma ca se simte o schimbare.

Fie ca discutam de aspect sau de materialele noi utilizate, acestea se prezinta cu o imagine mult imbunatatita fata de modelul anterior. Am testat un model oferit in culoarea alba cu discuri de 180 de mm pentru partea anterioara si 160 de mm pentru partea posteriora, pe o bicicleta de Cross Country.

Prima impresie pe care ti-o lasa Auriga Comp nu este nicidecum a unor frane care actioneaza brutal, franarea intervenind mai degraba liniar. Acestea trebuiesc insa actionate cu toate cele 3 degete, pentru care sunt concepute manetele, daca doresti sa franeze mai ferm. Fadingul apare doar dupa franari repetate si dese, in special pe coborari mai dificile.

Utilizarea a doua degete pentru franare, s-ar putea sa nu te incante foarte mult, dar reusesc sa-si faca treaba chiar si asa. Tot la capitolul maneta avem de criticat ergonomia acesteia : daca un rider se decide s-o utilizeze pentru actionarea cu doua degete, aderenta la capatul parghiei nu este chiar cea mai buna. Nu te gandi ca-ti scapa degetul de pe maneta, insa daca te decizi s-o folosesti pentru activitati ceva mai extreme precum o coborare la munte mai rapida, vei avea ceva probleme in actionarea acesteia.

Intr-adevar, nu trebuie sa uitam ca acest sistem de franare a fost creat pentru Cross Country si trebuie sa fie exploatat ca atare. Ofera o forta de franare decenta pe trasee de munte sau poteci. Un plus il constituie faptul ca manetele se pot prinde foarte facil de ghidon si pot fi oricand inversate, asta in cazul in care esti obisnuit cu franele de pe motocicleta.

Instalarea se face facil si reglajul automat, prin actionarea manetei de frana si a strangerii suruburilor etrierului. Greutatea a ramas neschimbata, cele 472 de grame pentru partea frontala cu disc de 180 de mm fiind destul de mare. In versiunea cu disc de 160 de mm, aceasta cantareste aproximativ 420 de grame.

In concluzie, franele Tektro Auriga Comp 2010 reusesc sa tina bicicleta sub control in conditii diverse de traseu. Nu le recomandam pentru coborari extreme, datorita aderentei slabe oferita de manete dar si datorita faptului ca se incing repede. In schimb, le recomandam pentru Cross Country si chiar All Mountain, probe in care-si fac bine treaba. Raportate la concurenta, sunt ceva mai grele decat Juicy 3 2010 sau Magura Julie HP 2010 in echiparea cu discul de 180 de mm. Si nu ofera aceeasi putere de franare. In schimb, compenseaza prin costurile reduse de achizitionare si intretinere.

Care sunt modificarile concrete fata de modelele anilor anteriori? O forta de franare imbunatatita, forma sensibil modificata –  si o noua vopsea adaugata in paleta de culori : albul.

Greutate : 418 grame (disc de 160 mm inclus)

Utilizare : Cross Country, All Mountain

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Detin aceste frane de aproximativ 3 luni. Au venit pe o bicicleta b'Twin Rockrider 6.4. Bicicleta este full suspension dar franele ar fi mai adecvate unui hardtail, rotoarele sunt de 160 mm iar in viitorul apropiat voi schimba rotoarele sau tot sistemul de franare. Le-am testat pe trasee usoare si in oras iar in aceste medii se descurca bine, dar mai departe de atat nu. Sunt niste frane acceptabile, dar sunt altele mult mai adecvate pentru un full suspension.

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma