Suntour XCR RL 2010

Furca Suntour XCR RL face parte din gama de furci pentru Cross Country si poate fi intalnita indeosebi pe bicicletele plasate din punct de vedere al pretului in gama entry spre mid level. Este concurent direct pentru Rock Shox Dart 3 si ofera in mare parte aceleasi optiuni de reglaje sau setari.

Sa nu uitam totusi ca se inscrie in categoria furcilor de sub 120 de euro, fiind un model de buget. Este chiar sensibil mai ieftina decat Rock Shox Dart 3. Te poti bucura de performante bune cu un cost mic? Ramane sa lamurim in acest articol toate aspectele furcii Suntour XCR RL 2010.

Constructia furcii XCR este simpla, un avantaj pentru momentele cand va trebui s-o desfaci si s-o cureti. Desurubarea celor doua prinderi regasite sub bratele inferioare este suficienta pentru a demonta XCR-ul.

Imediat ce ne-am urcat pe bicicleta, furca s-a lasat destul de mult, aproximativ 30% din cursa (cu o persoana de 75 kg). De aceea am cautat imediat functia de preload, instalata pe bratul stang al furcii. Aceasta chiar a functionat mai bine decat la Suntour XCM, insa nu cat sa impresioneze. Pentru biciclistii care cantaresc mai mult, le recomandam inlocuirea arcului, cu unul mai tare.

Amortizarile pe teren denivelat se incadreaza in limita decentei : furca este relativ moale, insa acest fapt n-o impiedica sa se sensibilizeze si la denivelari mai mici. Desi se vede ca lucreaza pe acele denivelari mici, feedback-ul oferit riderului nu impresioneaza. Totusi, cand intalneste denivelari ceva mai puternice furca lucreaza pina la capatul cursei. Cei 100 de mm de amortizare ai furcii nu-si fac treaba la fel ca cei de pe un Rock Shox Dart 3.

XCR a fost construita pentru probele de Cross Country, asadar producatorul a decis s-o echipeze si cu functia de Lock-Out, utila pe urcari si pe asfalt. De apreciat este faptul ca cei de la Suntour au montat si o comanda pe ghidon care te ajuta sa blochezi aproape instant furca, fara a te da jos de pe bicicleta sau fara a-ti distrage atentia de la traseu. Desi plasticul din care este realizata comanda  este slab calitativ, aceasta isi indeplineste cu brio misiunea. Acelasi lucru se poate spune si despre plasticul rotitei de Preload, tot de slaba calitate.

Fata de modelele anilor anterior, putem observa modificari la nivelul finisajelor bratelor, care arata mai bine, dar si la nivelul functionalitatii : au disparut bataile zgomotoase, atunci cand se desprindea roata de fata de la sol. Aceasta problema insa, a fost prezenta doar pe unele modele mai vechi care au precedat XCR-ul 2010.

Pe modelul testat am remarcat si cateva pierderi de ulei, insa utilizatorii ne-au spus ca acestea dispar dupa aproximativ 100 de km. Feedback-ul primit de la utilizatori ne-a lamurit si in priviinta functionalitatii furcii in conditii de iarna : aceasta devine din ce in ce mai dura si amortizeaza mai greoi fata de cat ar face-o la temperaturi normale, de peste 10 grade.

In concluzie, o furca de buget decenta, cu plusuri dar si cu ceva minusuri, care nu reuseste sa atinga performantele Rock Shox-ului Dart 3. Ii lipseste rafinamentul dar si cateva kilograme in minus pentru a egala performantele concurentului de peste Ocean. Atata timp cat nu este exploatata pe trasee mai extreme, promite o durata de viata mare. Cei ce se incumeta, pot mari cursa acestei furci pina la 120 de mm, prin reasezarea distantierelor din interior.

Greutate : 2360 grame

Utilizare : Cross Country

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Asa m-au sfatuit toti deci cred ca voi opta pentru dart 2. Multumesc de ajutor.

    P.S. Puteti sa imi dati un pret mediu al furcii am inteles ca costa cam 100 de euro insa am gasit si la 80 de euro si ma gandesc sa nu fie vreo copie.

  • Alegerea naturala ar fi Dart 2 deoarece provine de la un producator mai "serios" decat cei doi enumerati. Nici Dart 2 nu straluceste dar este mai durabila decat XCR. Despre durabilitatea Omega nu pot sa-ti spun prea multe dar amortizeaza mai grosolan decat Dart 2. XCR-ul iese din discutie.

  • Am si eu o intrebare. Ce recomandati intre dart 2, suntour xcr si RST Omega? din cate am inteles la xcr este vechea problema cu batutul insa la noile modele problema s-a rezolvat?

  • Dart 2. Are o functionalitate mai buna, nu bate si amortizeaza ceva mai rafinat. In plus este si mai usor. Asadar, toate argumentele pentru Rock Shox Dart 2.

  • Modelul testat de noi nu batea, dar este modelul 2010 (cu arcuri foarte moi). Cele ale anilor anteriori au avut cateva probleme, fiind destul de slabe din punct de vedere calitativ. Daca exista un utilizator care a experimentat probleme similare este invitat sa ne impartaseasca si noua.

  • Salut. Am si eu o astfel de furca cumparata pt bicicleta sotiei mele. Este modelul simplu, fara Lock-Out, fara Rebound, doar 2 robineti pe fiecare brat, pt Preload, dar care din nefericire, nu functioneaza. Mentionez ca furca este nou nouta, din magazin. Am fost cu ea inapoi pt 2 probleme:
    1. bate foarte tare la revenire (suna ingrozitor pacanitul ala in interior)
    2. din 95 de mm cat are cursa totala, nu stiu daca lucreaza pe 42-45, asta in conditii dificile, borduri, pietre, etc. (mai trebuie sa adaug ca arcul/rile are/au o tarie extraordinar de mare, tarie ce nu poate fi modificata, doar probabil prin inlocuirea lor).

    Am vorbit cu cei de la care am luat-o si urmeaza sa se uite la ea, sa o desfaca.
    Daca a mai avut totusi probleme cu o furca similara, poate imi spuneti cum ati reusit sa rezolvati si daca se rezolva...

    Multumesc anticipat.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma