Shimano M 575 2010

Shimano a lansat un nou model de frana pe disc M575, ce are misiunea de a inlocui modelul M525. Vorbim despre un model de frana pe disc hidraulic ce beneficiaza de un rotor de 180 de mm pentru partea din fata si 160 de mm pentru partea din spate. Daca o sa accesezi site-ul Shimano, ai sa observi ca acest model este inclus in microsite-ul dedicat franelor pe disc hidraulice si se prezinta ca un model performant, cu pret mic si cu o pozitionare in gama la entrylevel.

Cei care beneficiaza de un buget de aproximativ 100 de euro, probabil au luat si acest model in considerare, dat fiind faptul ca in aceasta suma sunt incluse ambele frane impreuna cu rotoarele. Menirea acestor frane este de a se descurca excelent la probele de Cross Country, asadar le-am luat la o plimbare prin padure.

Nu au avut parte de solicitari foarte mari, acestea reusind sa se descurce bine, dar nu minunat. Nu se simte puterea aceea de la XT-uri spre exemplu, nici macar puterea de la Magura Julie. La urma urmei, acestea opresc cu succes bicicleta pe o distanta relativ scurta, dar nu au feelingul acela de putere. Totusi, nu este cazul sa le comparam cu un set de frane mecanice deoarece pot sa franeze mult mai bine de atat.

Ne-a placut in schimb designul foarte mult. Am beneficiat de un model in culoarea neagra, dar trebuie sa stii ca sunt disponibile si in culoarea alba cu print auriu. Manetele sunt foarte asemanatoare cu cele de la Magura Julie si beneficiaza de un grip decent. Producatorul totusi ar fi trebuit sa le construiasca mult mai grippy tinand cont de performantele ceva mai slabe ale franelor, pentru ca sunt multe situatii in care trebuie sa actionezi ferm maneta. In cazul in care detii aceste frane si nu esti foarte multumit de prestatia lor, avem un extra tipp pentru tine : schimba-le placutele de frana, o sa sesizezi diferentele. Bineinteles ca aceasta mutare va mari bugetul acordat acestor frane.

Shimano M575 nu au niciun fel de fading, ceea ce este multumitor. Nu cunoastem insa situatia pe termen lung deoarece sunt un model recent lansat, dar feedback-ul de la utilizatori ne va lamuri in urmatoarea jumatate de an. Cum te-ai fi asteptat, in etrier sunt incluse doua pistoane si nu patru, suficiente insa pentru presatiile acestor frane. Nici greutatea nu este foarte mare, 330 de grame pentu partea din fata si 355 de grame fiind valori bune, comparabile cu Stroker Ryde sau mai apropiat, cu Tektro Auriga Comp. Atentie, rotorul (de 160 de mm) care cantareste 150 de grame nu este inclus in greutatea totala.

Pentru categoria de entry-level al franelor pe disc hidraulice, M575 se descurca decent. Este exact genul de frana pentru care nu ai multe laude dar nici prea multa critica, foarte bune pentru entry-level. Le poti folosi linistit pentru bicicletele echipate de oras sau Cross Country. Iar daca pretentiile nu sunt foarte mari, poti considera ca se descurca si la All Mountain, cu ceva efort in plus prestat de cele doua degete ale tale, care actioneaza maneta de frana.

Greutate : 480 grame (o bucata, cu rotor de 160 mm)

Utilizare : Cross Country, All biking

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • E destul de dificil să compari la modulație o frână mecanică cu una hidraulică. Dar pot spune că din acest punct de vedere, Shimano este avantajat. Despre BBB tech-stop nu-ți pot spune nimic, nu am avut contact cu ei.

  • 1.BB7 are modulatia mai buna decat M575?
    2. mi-am cumparat SD7. Ce parere aveti de sabotii BBB tech-stop?
    Multumesc.

  • Da, aș alege mai degrabă BB7. Prețurile diferă mult de la un magazin la altul, de aceea îți recomand să cauți pe Google. Single Digit 7 sunt mai ușoare ca SD3 și oferă o putere de frânare ceva mai bună. Recomand saboții Kool Stop.

  • Sa inteleg ca imi recomandati mai degraba BB7 decat M575. Cu ce disc as putea sa il folosesc (pentru centerlock)? Si la ce pret credeti ca as putea gasi frana BB7?
    Multumesc!
    *si ca sa nu mai las inca un comentariu, si sa inchei aici, v-as ruga sa imi spuneti 2 cuvinte despre Single Digit 7.
    Multumesc din nou, si scuze de deranj. :)

  • BB7 este o frână mecanică pe disc foarte eficientă și ieftină. Va funcționa clar mai bine ca un V-Brake, mai ales în condiții de umiditate. Modulația lui BB7 este bună și ai control asupra forței de frânare. Dacă nu acționezi cu toată forța maneta de frână, roata nu se va bloca. Un disc de 160 de mm este în acest sens chiar recomandat.

  • In review-ul de la Deore 596, spuneti la minusuri ca este si modulatia.... Asta e mai rea? As avea atatea intrebari tehnice, dar din pacate aici nu pot sa le pun pe toate. Si totusi, sunt indecis. Momentan am Avid single digit 3 cu saboti f buni si functioneaza ok. Sunt interesat de un upgrade mai ales pentru fata. Nu folosesc bicicleta prea mult offroad(f putin), dar nu putem stii pe ce traseu ajung intr-o buna zi si voi avea nevoie. Sunt interesat sa stiu urmatoarele:
    1. daca un single digit 7 si-ar face simtita prezenta?
    2. daca Avid BB7 cu disc de 160 isi merita banii?
    3. Singura retinere pe care o am fata de aceasta frana este faptul ca nu vreau ca roata sa se blocheze atunci cand eu vreau doar sa incetinesc usor!!! Va rog mult de tot sa ma ajutati! Multumesc anticipat!

  • Nu am fost foarte impresionați la momentul respectiv, cu atât mai puțin acum când Shimano produce unele dintre cele mai bune frâne pe disc din lume. Prefer la acest capitol Deore, SLX sau XT din gama 2011-2012, deoarece reprezintă un real progres.

  • Eu utilizez spre exemplu pe una dintre biciclete frânele Deore 2012 cu discuri XT 2011 (din generația trecută).

  • Buna ziua! Din cauza furcii, pot monta doar disc de 160. Impreuna cu aceasta frana(pe fata), credeti ca un disc XT ar fi bun? (am butuc centerlock)*
    Multumesc.

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

o săptămână in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

2 săptămâni in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

2 săptămâni in urma