Un nou model citadin s-a aflat in mainile noastre pentru un test : bicicleta pliabila Strida 5.2. La o prima privire aruncata asupra acesteia, vei realiza ca nu are nimic in comun cu forma clasica a unei biciclete. Cadrul este complet diferit de ceea ce vezi in fiecare zi pe strada, iar constructia bizara a Stridei 5.2 poate fi observata si la nivel de detaliu, putand aminti aici furca dar si bascula (daca poate fi denumita asa) ce beneficiaza de un singur brat pe care roata este prinsa.
Producatorul ofera acelasi model, insa in dimensiuni reduse, pentru biciclisti a caror inaltime nu depaseste 1.60 m. Aceasta poarta denumirea de Mini si poate fi exploatat chiar si de catre copii. Din punct de vedere al aspectului, doritorii pot opta intre mai multe culori : aluminiu, negru, alb, albastru sau portocaliu.
Greutatea bicicletei este de doar 9.6 kg, o valoare foarte buna, ce o face foarte usor de transportat dintr-un loc in altul. Mai mult, in forma pliata aceasta masoara aproximativ 110 cm lungime si 51 de cm inaltime asadar spatiul de stocare nu o sa fie foarte greu de gasit.
Cadru / pe traseu
Cu siguranta Strida 5.2 este bicicleta cu cel mai ciudat cadru pe care am pedalat in ultima perioada. Nu are nici cea mai mica legatura cu forma clasica a unui cadru de bicicleta, insa acesta contribuie la o pliare compactizata si rapida. Cadrul este realizat din aluminiu iar din punct de vedere al inaltimii echivaleaza cu unul de 16 inci.
Odata urcat pe bicicleta, ti se imprima un sentiment cel putin ciudat. Controlul bicicletei nu este foarte precis pentru inceput, date fiind unghiurile acesteia : orice manevra in faza incipienta, la stanga sau la dreapta, se intampla inainte sa-ti dai seama. Insa dupa cateva ture, incepi sa te obisnuiesti cu feedback-ul oferit de bicicleta iar lucrurile intra in normal.
Tija de ghidon, teava frontala a cadrului dar si furca fac parte dintr-un ansamblu. Iar daca nu esti prea atent la suduri o sa ai impresia ca acestea sunt parte a uneia si aceleasi componente. Defapt, toata partea frontala a bicicletei se misca conform cu dictarea directiei de mers.
Cu toate ca acest cadru are o forma ciudata, pozitionarea elementelor cheie precum angrenajul saua sau ghidonul sunt aceleasi ca la o bicicleta cu un cadru clasic. Controlul ceva mai dificil este dat de ghidonul de mici dimensiuni si de ampatamentul foarte scurt al bicicletei.
In oras te descurci bine cu aceasta bicicleta in spatiile inguste iar compactizarea acesteia nu ar trebui sa fie o problema pentru nimeni. Constructia cadrului permite obtinerea unor dimensiuni foarte bune pentru momentele cand Strida trebuie sa fie pliata.
Echipare
Echiparea este cat se poate de interesanta pentru o bicicleta citadina. Strida 5.2 este echipata cu o curea de transmisie si nu cu lant. In segementul bicicletelor de oras nu este o noutate absoluta, in schimb este o optiune demna de luat in seama pentru o bicicleta de aproximativ 400 de euro. Aceasta prezinta multiple avantaje precum : functionare foarte silentioasa, nu necesita niciun fel de intretinere si nu trebuie unsa, are o garantie de exploatare de aproximativ 60.000 de km si in plus de asta este mai usoara decat un lant.
Din pacate, foaia foarte mare a angrenajului si pinionul destul de mic nu te vor ajuta prea mult atunci cand vrei dori sa urci pante mai abrupte prin oras. Deoarece nu beneficiaza de un schimbator de viteze, Strida 5.2 iti va pune muschii la incercare atunci cand vei incerca sa abordezi trasee cu un grad mai mare de inclinatie.
Conform producatorului, Strida 5.2 poate atinge usor o viteza de croaziera de 19 km/h. Aceasta este intr-adevar o specificatie pe care n-am intalnit-o prea des, la urma urmei viteza fiind dictata doar de fortele fiecaruia in parte. La fel de rar intalnita printre bicicletele de oras pliabile este si sistemul de frana pe disc. Marcate cu logo-ul Strida, acestea sunt defapt un set de frane mecanice de la Tektro, cu discuri de 160 mm. Fiind mecanice, nu vor opri bicicleta instantaneu, insa ofera o forta de franare decenta, chiar suficienta pentru oras.
Rotile de mici dimensiuni te vor determina sa pedalezi cu o cadenta crescuta pentru a atinge viteze mai mari iar anvelopele vor trebui umflate la capacitate maxima pentru a micsora forta de frecare cu astfaltul. Insa prea mult aer in avelope inseamna automat un confort scazut, mai ales pe drumuri denivelate. Denivelari care din pacate abunda in societatea zilelor noastre.
Tot la capitolul echipament, trebuie sa mentionam mini-portbagajul acestei biciclete care beneficiaza de o sarcina utila de 5 kg. Nu este foarte lat si nici foarte practic, deoarece nu beneficiaza de un sistem de fixare al obiectelor pe care doresti sa le transporti. Singura solutie de prindere ramane o coarda elastica. Saua iti ofera un confort in general bun, insa cum spuneam si mai sus, pe drumurile puternic denivelate nici aceasta nu mai ajuta prea mult.
Concluzie
Strida 5.2 are un atu destul de puternic si acela este pretul. In plus de asta, te poti face remarcat pe o bicicleta cu o forma diferita fata de cea clasica, insa aceasta nu poate satisface toate gusturile. Carcotasii descriu aceasta bicicleta ca fiind un fel de struto-camila, datorita formei triunghiulare puternice formate de partea anterioara cu cea posterioara.
Este intr-adevar o bicicleta practica, ce poate fi pliata rapid in dimensiuni considerabil de mici. In acelasi timp nu ofera un confort foarte bun, iar controlul acesteia va fi in prima faza destul de ciudat. Totul tine insa de obisnuinta. Echiparea este generoasa pentru aceasta clasa de biciclete, iar finisajele sunt de calitate.
In final, ramane doar o chestiune de gust : este exact genul de bicicleta „take it or leave it”.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Buna, m-ar interesa si pe mine o strida second hend, ma poate ajuta cineva? Multumesc
Am cumparat recent un Strida (SH), si as dori sa fac upgrade de la 16" la 18". Din pacate in Romania se pare ca nimeni nu importa piese pt...
ma puteti cumva ajuta?
Buna, imi doresc si eu o strida la mana a doua ca noua e prea scumputa . Daca cineva s-a saturat de ea o cu cumpar cu drag . Multumesc!
De unde-si procura o curea de chevlar cineva care s-a trezit cu ea taiata de vreun marlan ?
Am eu de vanzare o bicicleta Strida 5.2. O vand cu 1300 ron. Are cric si ghidonul extins pt cei inalti (si eu am 1.9 m). Dati-mi un mail si vorbim. cristian_boboc la yahoo.com
Am 1, 58 m inaltime. Mi-am cumparat recent o bicicleta Strida 5.2 care e perfecta pentru mine. Am luat-o second hand la o treime din pret. Consider ca acesta este pretul corect. Cata lume isi permie sa dea 2300 de lei pe o bicicleta, fie si Strida? As mai lua una, pentru sotul meu care are 1,90m inaltime. Din tot ce am citit pana acum nu imi dau seama care dintre modele i s-ar potrivi ca 5.2 este prea mica pentru el iar scaunul nu cred ca se poate ajusta ca pozitie pentru ca se schimba totul, banuiesc. Probabil ca modelul cu roti de 18 inch (modelul SX) ar fi bun. Ce credeti? Oricum, as cauta second hand pentru ca pretul e enorm de mare.
Strida se poate cumpara de la magazinul Ciclop din Bucuresti (str. Povernei 25) sau de pe site: http://www.ciclop.eu/produse/biciclete-noi/strida.