Tektro Draco 2011

Draco reprezinta noul entry-level al celor de la Tektro pentru 2011 si iau locul franelor Auriga Comp. Momentan, acestea sunt un produs OEM, deci le vei intalni ca dotare standard pe mai multe biciclete entry level. Daca vor fi disponibile si ca produs separat, ramane de vazut in sezonul 2011.

Am testat modelul Draco pe trasee variate, cu coborari line dar si cu unele mai abrupte. Noile Draco imi amintesc de modelul Tektro Auriga 2008. Desi nu beneficiaza de o constructie asemanatoare, manetele, etrierul si discul fiind altele, puterea lor de franare este similara cu modelul amintit mai devreme. Utilizeaza placute de frana ceramice si ulei mineral, necoroziv.

Sunt acel gen de frane care-si fac treaba in limitele bunului simt. Nu te dau pe spate cu forta lor de franare dar nici nu te vor impresiona in mod special. Parghia este gandita pentru 3 degete, asadar orice exploatare a acestor frane pe trasee foarte dificile devine oarecum imposibila, pentru ca va trebui sa utilizezi minim doua degete pentru a obtine o franare decenta. Plecand de la aceasta idee, controlul bicicletei devine dificil atunci cand este necesara o reactie rapida, deoarece vor ramane mai putine degete care sa tina de ghidon.

Modulatia este decenta dar nu exceleaza. La actionarea parghiei, prima parte a cursei incetineste bicicleta, iar urmatoarea, aflata undeva dupa jumatatea cursei reuseste sa opreasca in timp util bicicleta. Am fi preferat o cursa ceva mai scurta a manetei, deoarece daca vei apasa brutal pe parghie, aceasta se va apropia foarte mult de ghidon.

Fadingul isi face imediat simtita prezenta pe coborarile lungi, in ciuda utilizarii unui disc cu diametrul de 180 mm pentru partea anterioara a bicicletei. In general, alegi un disc cu o dimensiune mai mare in functie de greutatea ta sau daca probele la care participi vor solicita foarte mult sistemul de franare, dar in cazul lui Draco este bine sa alegi discul de 180 de mm pentru performante mai bune.

Noile Tektro Draco sunt bine finisate, insa maneta de frana nu se numara printre cele mai ergonomice. Este totusi de apreciat faptul ca cei de la Tektro au montat un sistem de prindere a manetei de ghidon cu doua suruburi. Este utila atunci cand vrei sa schimbi manetele intre ele sau cand vrei sa le demontezi rapid (nu mai este necesara scoaterea mansoanelor sau a manetei schimbatorului).

Desi este concurent direct pentru Avid Juicy Three, Draco nu reuseste sa egaleze nici greutatea scazuta a acestora dar nici performantele. Totusi sunt un set de frane decente, mai bune decat multe alte frane mecanice pe disc. Iti vor satisface necesitatile pentru plimbarile prin oras, pe poteci de padure si poate chiar si pe unele trasee montane, dar nu trebuie sa abuzezi de ele intrucat vor incepe sa-si arate slabiciunile. Exploatate corespunzator, iti vor oferi si intervale mai lungi de revizie iar durata de viata a placutelor de frana va fi mai mare.

Greutate : 421 grame (cu rotor de 160 de mm)

Utilizare : Cross Country, Recreational

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Le am si eu pe bicicleta si sunt foarte multumit de modul de franare insa ce nu imi place e ca acum au inceput sa franeze in hopuri si spatele dar mai ales fata. Ca si cum ar fi discul ovalizat insa nici vorba de asa ceva ca au 300km. Nu stiu de la ce ar fi

  • Am de un an o Univega cu aceste frane. Ce sa zic, nu m-am dat cu frane hidraulice mai scumpe decat 4 etriere de masina cu pret mediu, dar ce sa zic.....mi se par putin cam pretentioase review-urile astea.

    Aceste frane chiar functioneaza in regim de oras la mers agresiv eu accelerand si franand brusc in intersectii (mai fac unele masini :) :) ) iar pe off-road iar rezista destul de bine. Stau in Cluj-Napoca si ce sa zic...aici avem pante...nu gluma. Am franat brusc de la 55 la ora si au mai functionat dupa aceea, NO fading, coborat strazi lungi de 2 km in panta (relativ mica e drept), a rezistat bine, NO fading.

    Mentionez ca am peste 110 kg, nu merg incet iar la franari pe asfalt cauciucul nu are aderenta suficienta pentru a ma opri. Cel putin pe asfalt, nu frana o vad punctul slab ci aderenta.

    Va zic eu alte probleme la modelul asta. Poate din cauza patternului cu gauri din disc, franele provoaca zgomot destul de mare la franari puternice, mai ales la viteze mai mari ( >30km/h). De asemenea daca franezi mai serios, baga vibratii destul de serioase in cadru.

    Sincer, ca utilizator al acestui model de frane, ce am scris mai sus ma supara, nu un fading care ar aparea mai repede decat la alte modele mai serioase.

    Da, maneta e cam scurta, dar eu ma descurc usually cu 1-2 degete, frana spate a mai luat aer (sau nu mi-au pregatit bicicleta cum trebuie la achizitie). Cred ca elementul clasabil la categoria "gunoi" sunt chiar discurile, in rest pentru cine nu vrea extrem, cred ca e un set de franare chiar decent.

    Cei 2 centi ai mei....

  • Ok,multumesc mult,aveam cateva semne de intrebare pe care mi le-ati concretizat.Tin sa va mai zic ca in ultimul timp,deschizand acest site,am capatat un 'hoby' de a va citi articolele.

  • Da, bineinteles. Nu-ti imagina ca sunt chiar atat de slabe. Cunosc persoane care le-au utilizat un an de zile, poate chiar mai bine fara sa le aeriseasca.

  • Am inteles.Constat ca nu as avea o problema.
    Mai pun o intrebare si dupa nu va mai bat la cap:Tin aceste frane macar 2 luni fara sa le schimb uleiul?

  • @cosmin: Daca le utilizezi ca stoppere pentru distante scurte nu ar trebui sa-ti faci prea multe probleme.
    @bogdan79: nu-ti pot spune cu exactitate, suna la magazinele care vand aceste frane after market.

  • Vreau sa va intreb daca aceste frane sunt bune pentru stilul la care le-as folosi eu. Eu folosesc bicicleta prin bucuresti... pentru coborat dealuri ca academia, parlamentul, pentru coborat si sarit scari etc., oricum lucruri de genul acesta. Ar fi bune pentru stilul meu de mers pe bicicleta?

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma