Frânele Draco nu au cea mai bună reputație, iar nici după două sezoane în serviciu acestea au primit deja un moștenitor: Draco 2. Noul model vine cu un levier al manetei ușor modificat, oferind în prezent mai multă aderență în capătul manetei. Etrierul nu a suferit nicio modifcare.
Toate aceste modifcări însă nu au scăzut nicicum din greutatea totală a sistemului de frânare. Pusă pe cântar, împreună cu un disc de 180 de mm, cu adaptor și cu toate șuruburile de prindere, acestea au indicat valoarea de 522 de grame. Din care, discul de 180 de mm cu cele 6 șuruburi de prindere, cântăresc 164 de grame.
O valoare destul de mare, care va adăuga câteva sute de grame în plus bicicletei. Frâna de spate este cel mai probabil cu aproximativ 40 de grame mai grea (datorită lungimii conductei și al uleiului mineral).
Reprizele de frânare nu s-au schimbat semnificativ. Se simte o ușoară îmbunătățire a forței de frânare, dar modulația destul de slaba (on/off) s-a păstrat, alături de sunetele și vibrațiile transmise în urma frecării plăcuțelor cu discul cu decupaje mai mari. Evident, varianta cu disc de 180 de mm este cea fericită, deoarece oferă o putere de frânare mai mare precum cea dotată cu disc de 160 de mm.
Levierul și corpul manetei sunt realizate din aluminiu, dar din păcate nu se fac prea plăcute la atingere. Prinderea se face cu ajutorul a două șuruburi ceea ce facilitează enorm montajul sau demontajul acestora. În plus, Draco 2 vin cu o funcție ascunsă în spatele manetei de frână, un șurub de mici dimensiuni prin care reglezi distanța levierului față de ghidon.
Tektro mizează pe uleiul mineral atunci când vine vorba de frânele sale, iar acesta de față, nu face excepție.
Pe scurt, modelul Draco 2 nu reprezintă niciun salt mare, iar frânele rămân la un nivel decent pentru cei fără pretenții la un sistem capabil pentru coborâri mai lungi. Foarte potrivite pentru bicicletele de oraș sau pentru cei care pedalează pe potecile de pădure, unde nu sunt necesare frânări dese și puternice. Prețul cât și aerisirea rămân în continuare punctul forte.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
imi puteti spune unde pot face un service la aceste frane? multumesc !
Salut. Imi puteti da si mie un link cu un tutorial pentru aerisirea acestor frane?
Salut. M-am procopsit si eu cu franele astea, au venit pe o Univega sl-1 model 2012. Frana fatza a venit direct defecta, curge ulei din rezervor, pe la suruburi. Noroc ca este in garantie, sper sa se poata rezolva repede.
Unde gasesc si eu ulei mineral tektro?
si prima varianta dispune de acel surub din spatele levierului,pentru reglarea distantei dintre aceasta si ghidon
Este trecut în text: Draco 2 vin cu o funcție ascunsă în spatele manetei de frână, un șurub de mici dimensiuni prin care reglezi distanța levierului față de ghidon.
La ultima poza,din surubelul de pe maneta cel cu imbus mic ce se regleaza?