Tektro Auriga Pro (2011)

Modelul Tektro Auriga Pro 2011 este răspunsul taiwanezilor la sistemele de frânare mid-level de pe piață. Asta înseamnă că se vor bate cu modelul Elixir 5 de la Avid sau cu Stroker Trail de la Hayes. Greutatea acestor modele este aproximativ aceeași pentru manetă, etrier și disc așadar se pot bate în acestă clasă cu forțe egale.

Nu le-am făcut viața prea ușoară, pentru că le-am dus pe un traseu dificil de coborâre. Dintre toate aspectele urmărite, Auriga Pro a punctat cel mai bine la forța de frânare. Echipate cu un disc de 180 de mm, acestea reușesc să oprească bicicleta atunci când este nevoie și-ți oferă un control bun asupra bicicletei pe viraje.

Cu toate acestea nu am fost impresionați de modulația acestor frâne. Responsabil pentru aceasta este și lever-feel-ul care nu este unul dintre cele mai grozave. În plus, nici aderența la capătul pârghiei realizate din aluminu nu este printre cele mai bune iar aceasta trebuie acționată cu două degete pentru a opri bicicleta ferm. Dar dacă luăm în considerare costul acestor frâne, plasat sub cel al concurenței, situația se schimbă. În medie, Auriga Pro sunt oferite cu pâna la 50-70 de euro mai puțin decât frânele celorlalți producători consacrați. Dacă ai în vedere să le sporești și mai mult puterea de frânare și să le acționezi cu un singur deget, trebuie să te orientezi către discurile mai mari, de 203 mm, dar care prezintă un dezavantaj major: un disc cântărește 186 de grame!

Continuând coborârile în forță, am observat că fadingul este ca și inexistent. Și am rămas surprinși, deoarece ne așteptam la rezultate mai slabe la acest capitol. Practic, Auriga Pro îți permit reprize de frânare lungi, fără a pierde din putere. Doar pe coborârile foarte abrupte își arată slăbiciunile. Tot în această clasă de preț este de apreciat reglajul foarte facil al distanței pârghiei de frână până la ghidon: se realizează cu ajutorul unei rotițe de tip robinet instalată direct pe manetă. Simplu, elegant și foarte practic, deoarece te scutește de reglajul cu ajutorul unui imbus de mici dimensiuni.

Zgomotul este din păcate la ordinea zilei, plăcuțele fiind responsabile în mare parte pentru deranjul acustic. În cazul în care se incălzesc puternic, acestea dau tonul simfoniei. Însă dacă nu te îngrijoarează prea mult acest aspect, află că la un moment dat te obișnuiești cu sunetul, ba chiar ajungi să nu-l mai auzi după vreo 2-3 km de coborâre.

În concluzie, Tektro Auriga Pro 2011 reprezintă o alternativă mai mult decât atractivă în acest segment. Oferă performanțe foarte bune la frânare, deși pierde câteva puncte la capitolul modulație și greutate. Cu toate acestea, oferta este imbatabilă, deoarece Tektro știe să-și ofere produsele la prețuri fără concurență! Dacă până de curând aceste frâne erau disponibile doar ca echipare standard pe unele biciclete, acum pot fi achiziționate și separat. Recomandate iubitorilor de plimbări la munte, All Mountain sau chiar Freeride (cu discuri de 203 mm) însă nu și pasionaților de Cross Country, unul din considerentele principale fiind greutatea crescută.

Greutate : 481 grame (cu rotor de 180 mm)
Utilizare : All Mountain, Freeride

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma