Suntour XCR Air (2016)

În sfârșit, am reușit să punem mâna pe o furcă Suntour XCR, versiunea pe aer, un test așteptat atât de voi și în aceeași măsură, și de noi. Dacă varianta cu arc a modelului XCR a fost una mai mult decât decentă, cea pe aer am presupus că ar trebui să fie un pas înaintea originalului.

În primul rând trebuie subliniat faptul că vorbim despre una dintre cele mai ieftine furci pe aer de pe piață, cu un preț de achiziție de aproximativ 600 de lei. În acest sens, finisajele nu sunt remarcabile și nici calitatea materialelor excelentă, însă eu sunt de părere că pentru acest preț este greu de cerut mai mult decât oferă taiwanezii cu acest model. Ai la dispoziție o valvă de aer pentru a regla presiunea (cu ajutorul unei pompe speciale, desigur), ai o comandă de Lock-Out și sub brațul din dreapta, un reglaj pentru viteza revenirii, clar explicat cu ajutorul unei mici etichete, astfel ca fiecare să înțeleagă ce face acea rotiță roșie.

Pe teren furca lucrează bine, fără a fi prea sensibilă pe denivelările mici. În schimb, lucrează bine pe cele medii și mari, iar cursa nu este deloc sacadată, un lucru pe care l-am apreciat pentru o furcă din acest segment de preț. Diferențele totuși între această versiune pe aer și cea pe arc sunt destul de mici în ceea ce privește funcționalitatea, căci XCR-ul pe arc a reușit să mă împresioneze plăcut la momentul testului, în urmă cu ceva ani. De asemenea, nu înțeleg de ce nu există o diferență semnificativă de greutate, în condițiile în care furcile pe aer sunt în general cu mult mai ușoare decât cele pe arc.

Este o furcă potrivită chiar și pentru competițiile de Cross Country, asta dacă nu te arunci ca un nebun în viraje, ci preferi varianta mai puțin brutală. Însă singurul avantaj concret pe care-l oferă față de versiunea pe arc este setarea pe care o poți face pentru presiune, iar astfel să obții un fine tuning mai pe placul tău. Versiunea pe arc însă nu am mai găsit-o spre vânzare, ceea ce mă face să cred că XCR-ul a făcut pasul final către versiunea pe aer și așa va rămâne. Fără a exista o diferența covârșitoare între cele două versiuni, ar fi fost destul de dificil să faci o alegere, deși se presupune că cea pe aer este mai versatilă, însă dată fiind situația, nu-mi rămâne decât să o recomand în fața altor furci pe arc disponibile în acest moment pe piață. Mai ales dacă luăm în calcul prețul. Aspectul și grafica nu sunt dintre cele mai fericite, însă, revin din nou la afirmația de mai devreme: cu un asemenea preț de achiziționare, este dificil să ai pretenții.

Nu uita totuși că pentru aproximativ 200 de lei în plus, ai deja acces la un model superior din gamă, Raidon, mai ușoară, cu o funcționalitate îmbunătățită și care arată chiar mai bine.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

6 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

2 săptămâni in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma