Furca celor de la Suntour proiectată pentru bicicletele de Trekking a suferit câteva modificări pentru 2012. Deoarece am avut ocazia să testăm modelul anterior, am vrut să vedem ce schimbări au adus taiwanezii noului model. Veștile sunt bune pentru cei ce doresc să achiziționeze o furcă de trekking la un preț decent care să ofere în același timp și performanțe mulțumitoare.
Suntour a reușit să-și facă o imagine negativă datorită modelelor din seria XC (M, T, R), însă dacă vine vorba de modelul NCX, lucrurile stau ceva mai bine. Nu prinde joc în timp și nici nu pune foarte multe kilograme pe cântar.
Modelul NCX D-LO amortizează cu ajutorul arcurilor, amortizarea pe aer fiind exclusă în acest segment de preț. De aici și prima impresie despre înghițirea șocurilor din traseu: gropile de dimensiuni mici din asfalt sunt asimilate decent iar trecerea peste borduri este suficient de lină încât să nu te zguduie prea puternic. Dacă vine vorba de rafinament însă, NCX D-LO nu se numără printre cele mai reprezentative furci din segment.
Cursa de 63 de mm ar putea părea destul de mică, însă pentru oraș aceasta este suficientă. Pe anumite porțiuni de traseu (drumuri de pădure ușor denivelate), noul NCX D-LO se descurcă un pic mai bine decât predecesorul său, însă nu la fel de bine ca modelul pe aer. Diferența o vei sesiza la trecerea peste rădăcini, peste crengi și peste alte mici obstacole întâlnite prin pădure: amortizarea se face destul de brutal iar revenirea este rapidă.
Odată părăsite potecile de pădure, poți activa Lock-Out-ul, care pentru versiunea D-LO nu mai are comandă pe ghidon, ci se acționează manual cu ajutorul unei rotițe montate pe brațul drept al furcii. Funcția este foarte utilă pe asfalt, iar lipsa unei comenzi care s-o acționeze nu este un capăt de lume, poate doar pentru cei mai pretențioși dintre voi. Cei de la Suntour o denumesc Speed Lock-Out dar în fond nu face altceva decât să îndeplinească funcția pentru care a fost creată. Speed?!? Depinde cât de repede vei acționa rotița respectivă.
Un plus și în același timp o nouă opțiune adăugată acestei furci este prinderea pentru frâna pe disc. Din păcate, cei de la Suntour au considerat că este suficient standardul IS și nu cel Post Mount (mai nou). Asta presupune că dacă vei utiliza un set de frâne hidraulice moderne, va trebui să achiziționezi extra un adaptor pentru a prinde etrierul de brațul furcii. Costul nu este mare, însă situația ar fi putut fi simplificată. Dacă optezi pentru sistemul clasic de V-Brake, prinderile se află pe furcă și poate fi instalat rapid.
Dacă te decizi să montezi și un sistem de iluminare pe bicicletă, pe arcada care întărește cele două brațe, poți găsi o prindere corespunzătoare.
În concluzie, pot spune că Suntour NCX D-LO 2012 rămâne o ofertă bună, cu mențiunea că a luat 300 de grame în plus față de modelul anterior. Prestațiile sunt modeste dar decente iar durata de viață este mulțumitoare. Există bineînțeles furci pentru trekking ce oferă performanțe mult mai bune, însă funcționează cu cartuș de aer și nu doar cu arcuri. De apreciat este și faptul că acum poți monta o frână pe disc hidraulică, cu toate că standardul ales de producător este învechit.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Salut! Te rog acceseaza forumul pentru intrebari tehnice sau legate de alte componente: http://www.freerider.ro/forum-biciclete/
Ce parere aveti de furca Suntour Duro? E buna de street, sau nu se compara cu DirtJumper3?