Furca pe care o vezi în galeria foto de mai jos este un produs de top de la Suntour, unul care participă alături de cicliști și agregatele lor la Cupa Mondială. Mai mult decât atât, este o furcă cu brațe inferioare construite din carbon, iar din acest punct de vedere este cea mai rezonabilă din punct de vedere al costului de achiziționare. În plus, este excelent finisată, de departe un produs premium care nu are nicio legătură cu furcile entry-level produse de Suntour.
Greutatea de aproximativ 1.7 kg nu este strălucită, din acest punct de vedere nereușind să țină pasul cu o furcă F-series de la Fox sau cu SID de la Rock Shox, însă este mai ieftină, putând fi achiziționată cu 800 de euro (preț recomandat) față de 1.100 de euro pentru un SID (preț recomandat). Funcționalitatea însă este suprinzătoare, în cel mai pozitiv sens al cuvântului. Această furcă oferă mult confort, este foarte sensibilă în prima parte a cursei, devenind apoi din ce în ce mai dură către capăt. Pe un traseu puternic denivelat (presărat cu pietre mari ca să fiu mai precis), această furcă nu a ajuns în capătul cursei, păstrând o rezervă de 5-8mm. Faptul că este sensibilă pe denivelări mici reprezintă un mare plus, dar acest lucru este cumva de așteptat de la o furcă ce luptă în liga superioară.
Materialele și finisajele sunt excepționale, iar carbonul de pe lowere (brațele inferioare) este de efect. Cheița rapidă este însă cea care a reprezentat deliciul zilei, deoarece vine cu un sistem foarte simplu de prindere. După introducerea axului, capătul acționează precum o floare, blocând practic axul în furcă.
Lock-out-ul se poate acționa foarte ușor de pe ghidon prin intermediul unei comenzi mecanice, deblocarea furcii făcându-se din lateral. Dacă la început mi s-a părut puțin încâlcită această manevră, odată ce m-am urcat pe bicicletă am realizat de fapt cât de ușor este de blocat și de deblocat. În ceea ce privește restul de reglaje poți bineînțeles ajusta presiunea și ai o rotiță pentru viteza de revenire.
În concluzie, referindu-ne strict la prețul recomandat, consider că diferența de cel puțin 300 de euro dintre această furcă și cele de top cu brațe de magneziu este un factor care va atrage publicul. Nimic de reproșat funcționalității sau finisajelor, iar lowerele din carbon reprezintă cireașa de pe tort. Pentru aproximativ 750 de euro, nu doar că este cea mai iefitnă furcă din segmentul său dar oferă și cel mai bun raport performanță/preț. Sau altfel spus, dovada clară că cei de la Suntour pot construi și produse de top, fără nicio jenă.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Buna ziua, O intrebare, ce disc de frana este cel din imagini?
Multumesc!
Salut! Este un Avid HS-X.
Online, pe site-urile din afară. În RO nu cred că aduce cineva aceste modele.
Si preturile pentru Axon Elite si Axon unde le putem gasi?
Cred ca sunt si site-uri din ro, pe dragzone sau pe bikexcs incerca. Dar e posibil sa mai fie si altele.
Varianta de furca cu bratele din aluminiu, au aceleasi configuratii tehnice ca si varianta cu brate din carbon? Practic, Mai exact http://www.srsuntour-cycling.com/ru/bike/forks/Axon-Werx-F-29-4920.html vs. http://www.srsuntour-cycling.com/ru/bike/forks/Axon-29-4924.html. Merci.
Iată că a sosit și răspunsul:
In terms of Axon Elite the main difference is between carbon lower and magnesium lower, yes.
Both hollow forged upper.
In terms of basic Axon the upper will be solid forged.
With basic Axon we´re also offering RL-R and LO-RC and LO-R cartridges.
Aftermarket focus and prime product available in Europe however are Axon WERX and Axon Elite.