Sram X.7 (2011)

Modificări semnificative în noua linie de piese Sram X7. Și cum schimbătorul se numără printre cele mai importante componente, mai ales atunci când te lupți de la egal la egal cu Shimano SLX, cei de la Sram au acordat o atenție deosebită în dezvoltarea noului schimbător de pinioane Sram X7 2011.

Rezultatul l-am putut analiza pe poteci de pădure și pe diverse dealuri iar concluzia a fost una hotărâtă: noul Sram X7 se clasează peste vechiul model. Și nu doar din punct de vedere al greutății. Arată mult mai bine, schimbă mai rapid și mai precis, este disponibil pentru casete de 9 sau chiar de 10 pinioane și poate fi achiționat și cu patină din carbon, reușind astfel să atingă o greutate redusă, de doar 239 de grame. mai mult decât atât, împrumută tehnologie din gamele mai sus plasate, X9 sau X0.

Noi am avut la dispoziție modelul cu patina din aluminiu 6061, care aduce un plus de 14 grame în versiunea cu patină lungă. Cu toate acestea, reușește să cântărească cu aproximativ 17 grame mai puțin decât versiunea anterioară și cu 7 grame mai puțin decât concurentul principal, Shimano SLX.

Utilizează raportul de acționare exactă 1 la 1, specificație cu care ar trebui să fi deja familiarizat de la majoritatea schimbătoarelor Sram. Asta presupune că mișcarea unei unități de cablu va fi egală cu mișcarea schimbătorului. Avantajele acestui sistem le vei simți însă mai mult în condiții dificile sau în competiții, atunci când ai nevoie de precizie și rapiditate în schimbări și nu în turele de promenadă prin pădure.

Efortul cu care schimbi este mic. Conectate la un set de manete Sram X.5 schimbătorul X7 s-a comportat exemplar, ceea ce mă face să cred că utilizat cu un set de manete X7 va funcționa la fel de ușor și de precis. Nu iubește schimbările în sarcină și te avertiza scoțând niște sunete mai pronunțate. Dar cu toate acestea își va duce misiunea la bun sfârșit.

Diferențele între X7 și X9 sunt destul de mici la nivel de rapiditate al schimbărilor. Astfel, devine o alternativă bună chiar și la componentele plasate mai sus în gama Sram, cu excepția faptului că va cântări mai mult. De admirat este și faptul că nu va atinge niciodată în cadru, nici măcar la mici sărituri efectuate în viteză peste mici șanțuri sau la coborârea bordurilor.

Raportat la concurentul său principal, Shimano SLX, poate fi considerat net mai bun doar în versiunea cu patină de carbon, deoarece cântărește mai puțin. Devansează SLX-ul la capitolul rafinament dar din păcate și la capitolul preț, fiind cu aproximativ 15 euro mai scump. Prin urmare, decizia ta în ceea ce privește alegerea unuia dintre cele două schimbătoare se va rezuma la aspect și la preț. Dacă vrei o greutate mai mică, atunci optează pentru modelul cu patină de carbon, care-l devansează cu până la 29 de grame pe concurentul japonez.

Este disponibil în 3 dimensiuni distincte ale patinei (scurtă, medie și lungă), beneficiază de un corp din aluminiu și suportă un pinion de maxim 36 de dinți.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

3 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma