SLX este gama de All Mountain a producătorului japonez Shimano, încadrându-se între gamele Deore (inferior) și Deore XT (superior). Și pentru că trebuie să reprezinte o alternativă bună pentru cele două, este foarte echilibrat privit prin prisma greutății, a performanțelor și al prețului de achiziție.
Este și cazul noului SLX, care a ajuns în forma actuală în 2013. Design-ul corpului aduce aminte de vechiul XTR, însă tehnologia este nouă, la fel și materialele, comparativ cu modelul anterior. Acesta era de altfel și unul dintre motivele pentru care recomandam oricui un XT în detrimentul lui SLX: materialele de mai bună calitate și în principal mai ușoare (acolo unde SLX miza pe un aliaj mai greu, XT-ul compensa cu aluminiu). Partea frontală a lui SLX este construită în prezent din aluminiu, ceea ce reprezintă o îmbunătățire față de generația anterioară. Mai greu de explicat este de ce noul SLX a luat în greutate față de vechiul model (cu 20 de grame), în condițiile în care aici nu dsicutăm despre unul dotat cu tehnologia Shadow Plus, cu ambreiaj, ceea ce mă trimite din nou în punctul de a recomanda mai degrabă un XT, cu aproximativ 50 de grame mai ușor.
Peformanțele lui SLX nu lasă loc de critică. Evident, odată cu minunata invenție Shadow Plus, care întărește patina și te scapă de zgomotele produse de lanț atunci când treci peste obstacole, niciun schimbător nu va mai fi la fel. Iar SLX-ul de față nu este dotat cu tehnologia Shadow Plus (deși poate fi achiziționat și în această versiune), așadar își păstrează prorietățile prin care încurajează un zgomot mai pronunțat al sistemului de transmisie. Schimbările se fac rapid, dar trebuie să menționez că se simte o mică diferență la acest capitol între SLX și XT, acesta din urmă fiind ceva mai rapid. Între noul Deore și SLX spre exemplu, nu am sesizat nicio diferență la viteza de schimbare. În sarcină poți schimba cu încredere, deși doar atunci când este absolut nevoie. Nu aș întinde coarda prea mult deoarece pe termen lung îi va dăuna schimbătorului.
Este conceput pentru a funcționa cu 10 pinioane și are de asemenea un profil redus, pentru a nu depăși gabaritul cadrului, fiind astfel mai protejat. Fără alte mențiuni speciale, pot spune că SLX-ul nou este un schimbător corect, căruia i-au fost îmbunătățite pe alocuri materialele, care schimbă suficient de rapid chiar și pentru o bicicletă de competiții, dar care este o idee mai greu decât versiunea anterioară. Pe de altă parte, personal aș opta fie pentru un Deore dacă aș avea un buget redus, fie direct pentru un Shimano XT, una dintre gamele care reușesc cu mare măiestrie să combine toate calitățile unei piese cu un preț decent.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Doar 20 lei mai putin pentru noul Deore nu cred ca justifica alegerea in locul unui SLX.
Testat, dupa parerea mea e mai ok decat Sram X7. Din pacate am fost dezamagit de modelul Sram care din cutie a venit cu un mic joc in patina. Acesta a fost schimbat in garantie dar cu aceeasi problema.
Cum il vedeti comparativ cu un SRAM X7?