Shimano M375 (2014)

Frâne entry-level de la Shimano nu înseamnă neapărat V-Brake-uri, ci frâne mecanice pe disc. Acestea de față au ieșit din serviciu în urmă cu un an, însă se regăsesc în continuare ca dotare standard pe multe biciclete și încă mai pot fi achiziționate separat. Pentru că puterea lor de frânare nu a fost niciodată prea convingătoare, din 2015, cei de la Shimano au scos pe piață un nou model, botezat M416. Până când vom obține noua versiune la test, să vedem la ce ne putem aștepta de la M375, lansate încă din toamna lui 2011.

Shimano nu a avut niciodată o imagine prea bună la capitolul frâne mecanice pe disc. Pe cât de eficiente sunt cele hidraulice pe disc, pe atât de mult au dezamăgit cele mecanice. Cu noul model M416 de care pomeneam mai sus, cei de la Shimano afirmă că acest capitol a fost încheiat, însă candidatul de față încă face parte din seria care nu a reușit să convingă prea mult. Iar pe un traseu veritabil de munte, cu coborâri serioase, mi-au dovedit că nu se ridică la standardele producătorului japonez. Și nu mă refer aici la calitate, ci la performanță.

În primul rând acționarea este greoaie, fapt care le face incomode pe distanțe mai lungi. Spre deosebire de ceea ce oferă Avid în acest segment, Shimano este încă departe de lever-feel-ul la care m-aș fi așteptat. Modulația lasă de asemenea de dorit, însă la acest capitol pot închide un ochi ținând cont de faptul că vorbim despre o frână mecanică. Dezamăgitoare este însă puterea de frânare, căci necesită forță brută generată de degetele tale pentru a opri bicicleta așa cum îți dorești. Faptul că un singur deget nu este suficient pentru a acționa eficient frâna este un mare minus, deoarece pe ghidon rămân mai puține degete, prin urmare controlul deci și viteza, scad.

Greutatea de aproape 300 de grame este de asemenea destul de mare, căci discul va mai adăuga cel puțin alte 100 de grame în plus, iar maneta posibil tot atâtea. Rezultă astfel un sistem de frânare nu foarte eficient, care cântărește aproape 1 kg, o investiție nu foarte eficientă. De notat este distanța dintre plăcuțe și disc, instalarea foarte ușoară și reglajul facil, care se face din interior. Cu toate acestea, nici măcar prețul de aproximativ 90 de lei nu mă poate convinge să recomand aceste frâne.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma