Shimano Deore M590 (2011)

Ești în căutarea unui angrenaj care să-ți rezolve toate dilemele legate de greutate și performanță? Atunci este cazul să te oprești asupra noului angrenaj Shimano Deore M590 versiunea 2011. Shimano a urmărit lansarea unui produs care să se adreseze unei game largi de consumatori, însetată de performanțe dar care nu este dispusă să plătească mai mult de 70-80 de euro pentru un angrenaj.

Noul angrenaj Shimano Deore este oferit cu tehnologie Hollowtech II. Asta prespune că vei renunța la vechiul Bottom Bracket (monobloc), deoarece noul Deore îl are deja integrat. În plus de asta, montarea angrenajului este doar o joacă de copii. Greutatea lui Deore M590 este de aproximativ 1.020 de grame cu tot cu rulmenții care se montează pe cadru și de 998 de grame fără aceștia. Nu este cel mai ușor din lume, însă devansează clar vechiul model. În plus, renunțarea la Bottom Bracket-ul clasic te va scuti de ceva grame în plus.

Brațele sunt realizate din aluminiu, axul este integrat și prins de brațul stâng iar foaia mică și cea mare sunt realizate dintr-un metal foarte rezistent, astfel încât să-i ofere o durabilitate mai mare. Iar dacă tot am adus vorba de foi, cel testat de noi, în configurația cu 44/32/22 de dinți este suficient pentru a-ți oferi raportul ideal pe munte. Mai poți opta pentru versiunea 48/36/26 de dinți, însă considerăm că rapoartele sunt potrivite mai degrabă pentru distanțe lungi, parcurse pe șosea.

Dacă dorești un control mai bun, te sfătuim să optezi pentru lungimea de 175 mm ale brațelor. Însă ține cont de faptul că garda la sol va scădea cu 5 mm când te afli cu pedala în poziția inferioară. Persoanele mai scunde, sau cele care doresc o gardă la sol sensibil mai mare sunt sfătuite să aleagă brațe în lungimea de 170 de mm.

Trecerea lanțului de pe foaia mare, pe cea mijlocie apoi pe cea mică se face lin și destul de rapid. Nu atinge performanțele unui angrenaj Shimano XT, însă vei fi mulțumit de prestații, mai ales dacă faci upgrade de la un angrenaj mai vechi. De asemenea, dacă utilizezi foarte rar sau deloc foaia mare, o poți demonta foarte facil, acestea fiind prinse cu șuruburi între ele. Un imbus de 6 rezolvă imediat problema. Nu uita însă să-ți reglezi și schimbătorul de foi. Poate că această posibilitate de tuning este mai degrabă potrivită modelului cu configurația de foi 48/36/26, transformându-l rapid într-un angrenaj cu două foi, precum cele plasate mai sus în gamă.

Este oferit în două culori, negru și argintiu. Deși cel în culoarea neagră arată din punctul nostru de vedere mult mai bine (subiectiv), se va zgâria mai repede decât cel argintiu. În special dacă nimerești într-o competiție cu mult nămol, brațele acestuia se vor zgâria. Pentru a evita parțial această neplăcere îți recomandăm un set de pedale SPD.

În concluzie, noul angrenaj Shimano Deore M590 este alternativa ideală pentru cei mai zgârciți dintre voi, care doresc o greutate relativ scăzută combinată cu un preț mic dar și cu performanțe peste medie. Una dintre cele mai bune alternative din segment.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Am mers cu el 6800 de kilometri in doar cateva luni prin conditii destul de aprige. Socuri la viteze mari, noroaie, praf, schimbari in sarcina, pedalari in forta pe urcare si asa mai departe.

    Singura problema a aparut la monobloc, care a capatat un joc vizibil. Dar, avand in vedere ca pretul unui monobloc hollowtech nou BB SM 51 e la fel cu cel al unui monobloc clasic pe patrat, adica 42 de lei...merita sa spunem ca este fiabil.

    Cand va incepe sezonul cald din nou, voi schimba in premiera pentru mine doar monoblocul, foile mai merg :D

  • Se poate sa fie foarte mici inadvertente la schimbari, dar poti utiliza lant Sram cu angrenaj Shimano. Atentie doar sa fie pentru acelasi sistem de transmisie (3x8, 3x9 sau 3x10). Exemplu: 3x10 nu va functiona corect pe 3x8 si viceversa.

  • Credeti ca este compatibil cu lant de 8 sram pc830 si pinioane tot sram? referitor la durata de utilizare - sa nu se uzeze mai repede decat daca ar fi fost impreuna cu lant si pinioane shimano . Va multumesc !

  • Este un angrenaj conceput pentru Cross Country. Nu va face fata socurilor puternice pentru mult timp. In plus, e pacat de finisajul exterior sa-l zgarii pe borduri, bare de metal etc. Intr-adevar l-am vazut pe Dominik Raab utlizand un angrenaj Shimano XT pentru street trials. Cu mentiunea ca cel putin 1 data pe an il schimba, deoarece bratele nu mai erau paralele cu solul.

  • Este gandit pentru functionarea impreuna cu o caseta de 9 pinioane. Lantul trebuie sa fie Super Narrow HG.

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma