Schwalbe Wicked Will apăreau prin 2009 ca un set de anvelope de Downhill, oferite așa cum era normal pe vremea aceea în dimensiunea 26×2.50. Cântăreau, oficial, vreo 1.300 de grame/bucate, iar gazetele vremii le lăudau pentru aderența oferită și le criticau pentru greutatea mare. Dar timpurile s-au schimbat mult de atunci, iar cei de la Schwalbe s-au gândit să scoată acest model de la naftalină. Desigur, nu mai are nici cea mai mică legătură cu defunctul, nici ca așezare a crampoanelor, nici ca dimensiune și nici măcar ca utilizare, căci acum este anul 2021, anul în care bicicletele de Cross-Country au suspensii mai mari ca niciodată și te pot duce pe trasee mult mai dificile decât înainte. Scopul a fost crearea unei anvelope pentru acest gen de biciclete, care să ofere câte puțin din tot cu minim de sacrificii. Altfel spus, să se comporte precum o anvelopă de downhill și să urce precum una de XC. Este de fapt posibil așa ceva? Spoiler alert: nu, clar nu.
Însă Wicked Will vine cu câteva avantaje care le face atractive. Nu au crampoane centrale foarte mari, ceea ce le oferă o viteză de rulare foarte bună, chiar și în formatul 29×2.4 – adică cu o lățime mare. În acest fel, este răpită din puterea de frânare. Au crampoane laterale proeminente dar care nu ajung la nivelul lui Magic Mary. Dar sunt suficient de mari încât să te distrezi pe traseu, fără să riști să tragi o căzătură într-un viraj. Nici la capitolul greutate nu-s rele, cu cele 820 de grame ale sale (în varianta Super Race pe care am primit-o la test). Desigur, când aud de Super Race mă gândesc la pereți laterali subțiri și imediat la snake byte, dar din fericire poți folosi aceste anvelope tubeless, fără probleme. Instalarea se face cu ceva efort, similar cu toate anvelopele Schwalbe Tubeless de ultimă generație, care au talonul super dur pentru a sta lipit de jantă. Și da, sunt pliabile.
Venind după ceva timp petrecut pe noile Magic Mary și Big Betty, am simțit că pentru a pedala cu Wicked Will nu trebuie să fac niciun efort. În plus de asta, nici măcar nu erau gălăgioase pe asfalt, precum suratele de downhill. Un lucru normal de altfel, dar senzația a fost interesantă și am simțit nevoia să menționez asta.
Singurul dezavantaj clar al acestor anvelope este la frânare, unde campoanele centrale mici nu se pot înfige în sol pentru a te opri supereficient. Reiterez faptul că Magic Mary pe care o testasem cu ceva timp în urmă, efectiv avea capacitatea să te oprească mai rapid decât ți-ai fi imaginat, datorită crampoanelor centrale mari.
Le-am dus la extrem în clipa în care am avut inserțiile montate pe jantă și am pedalat cu zero presiune în cameră, la vale, pe pietre, rădăcini și tot felul de zone cu mărăcini. M-am uitat la final să văd dacă pereții laterali au fost cumva afectați, însă anvelopa a fost intactă, ceea ce m-a bucurat nespus.
Ceea ce le-a reușit celor de la Schwalbe cu noul Wicked Will este de fapt acel compromis între viteză de rulare, aderență pe uscat (dar nici pe ud nu stau rău) și greutate și le văd ideale pentru riderii de XC care au un stil mai agresiv și abordează trasee mai dificile. Sunt disponibile și cu alte carcase, mai dure, cu pereți laterali mai groși, însă greutatea crește și devin irelevenate pentru bicicletele ușoare de XC.
Plus: foarte rapide, aderență laterală excelentă, greutate rezonabilă
Minus: nu-s cele mai grozave pe rădăcini, capcitatea de frânare are de suferit din cauza crampoanelor centrale mici, marginea bej nu e pe gustul oricui – dar este disponibilă doar în varianta Super Race
Preț: nu a fost anunțat încă
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…