O lecție pe care am învățat-o în decursul timpului este aceea că o anvelopă foarte ușoară nu are cum să fie robustă, sub nicio formă. De aceea este mereu foarte important să alegi anvelopele în funcție de terenul pe care rulezi, o mișcare strategică semnificativă atunci când îți propui să fii în siguranță. Anvelopa reprezintă contactul bicicletei cu solul, așadar alegerea potrivită este esențială.
În cazul de față am montat anvelopele Thunder Burt, cu noul mix Addix Speed Grip în versiunea EVO, pentru un traseu forestier simplu, însă presărat cu pietre, nisip, ceva zăpadă și multă umiditate. Un mediu cam vitreg pentru aceste anvelope, gândite pentru o viteză mare rulare, greutate redusă și aderență limitată. Cântăresc doar 475 de grame/bucata, iar diferența față de anvelopele de minim 700-800 de grame pe care le folosesc este aproape uluitoare, nu doar la greutatea totală a bicicletei, dar și la reprizele de accelerație: totul este mult mai simplu, iar asta te poate aduce în pragul unor decizii neortodoxe, cum ar fi să le folosești pe trasee mai dificile și mai tehnice, sub mirajul greutății scăzute. Da, știu, și eu procedam în trecut la fel însă aderența limitată și penele de cauciuc m-au vindecat într-un final.
Pentru a beneficia de potențialul maxim al acestor anvelope, dar și pentru siguranță, am ales să rulez cu o presiune de 2.1 bar (față de 1.8 bar cu cât rulez în mod normal). În felul acesta m-am bucurat la maxim de viteza de rulare excelentă (să fim serioși, suprafața centrală de rulare aduce cu un design de semi-slick) și totodată am eliminat posibilitatea de a face un snakebite, dat fiind faptul că protecția pentu pereții laterali este practic inexistentă.
Crampoanele laterale sunt tot de dimensiuni mici, suficiente însă pentru virajele de pe forestiere și foarte distractive acolo unde lucrurile devin mai extreme, căci îți lasă posibilitatea să derapezi controlat. Distracția se termină însă când roata de față pierde aderența în viraj.
Pe scurt, aș recomanda aceste anvelope oricărei persoane care participă la maratoane de șes, cum ar fi Prima Evadare, cu condiția să nu fie prea mult noroi. Nu sunt extrem de confortabile și nici n-ar avea cum dată fiind carcase de dimensiuni reduse. Nu asta contează. Contează exact ce subliniam mai sus: viteza mare de rulare coroborată cu greutatea redusă, ambele de obținut cu presiunea corectă. Dacă bugetul îți permite să faci investiții suplimentare în funcție de terenul pe care rulezi cu bicicleta, atunci aceasta este varianta de ales pentru potecile drepte și rapide de pădure dar și pentru rulajul pe asfalt. Compound-ul din gama Speed face exact ce spune, asigurând o viteză mare de deplasare, prin duritatea crescută comparată cu alte compund-uri.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…