Înainte ca Schwalbe să lanseze această anvelopă, mulți dintre noi își modificau anvelopele prin tăierea crampoanelor superioare, lăsându-le locul lor doar pe cele laterale. Un mod rebel de a câștiga mai multă viteză la rulare, păstrând carcateristicile bune de aderență ale anvelopei în viraje. În fine, celor de la Schwalbe li s-a părut bună ideea și au lansat anvelopa Rock Razor în urmă cu ceva ani, însă de data aceasta s-au întors cu un profil similar, dar cu un compund modificat.
Anvelopa testată de noi a fost un Rock Razor din gama Addix Speed, cu marcaj albastru pe suprafața de rulare și sub formă de logo pe peretele lateral. Desigur, o anvelopă din gama Evo, Tubeless Ready și cu protecție (a se citi cu pereți îngroșați). Când am cerut-o la test am căutat varianta cât mai ușoară, iar aceasta era disponibilă în versiunea Addix SpeedGrip, dimensiunea 29 x 2.35. Da, anvelope late, căci cu acea cale de rulare îmi permit și ceva mai robust. Mai mult decât atât, raportat la confort și la performanțele despre care o să vă povestesc în cele ce urmează, 730 de grame greutate sunt o afacere rezonabilă.
Așadar, dispunerea și design-ul crampoanelor de pe carcasa lui Rock Razor sunt absolut logice, atât de logice încât și un copil ar putea să-ți spună cum să o folosești. De reținut este că cei care îndrăgesc probele de enduro, utilizează această anvelopă pe spate și nu este greu de înțeles de ce. Însă pentru XC/All-mountain sau plimbări montane mai serioase, afacerea cu două anvelope similare nu mi s-a părut deloc rea: au oferit o viteză de rulare mai mult decât rezonabilă, chiar și la o presiunea de 1.8 bar, iar în viraje totul s-a desfășurat predictitibil. Însă, pe zonele foarte abrupte pe care am frânat, am dus dorul unor crampoane centrale mai mari, la fel și în cazul urcărilor extrem de aburpte pe rădăcini. Pur și simplu crampoanele centrale sunt prea mici să mai ofere o putere mare de frânare sau aderență, căci da, ai intuit bine, nu prea e nimic acolo care să se înfigă în sol. Sau în rădăcini. Pe de altă parte, capcitatea de curățare este bună, iar asta înseamnă că după ce treci prin zone noroioase, carcasa va fi eliberată în scurt timp.
Confortul cu balonajul de 2.35 este remarcabil, iar astfel acestea sunt alegerea ideală și pentru posesorii de hardtail-uri. Montajul se face extrem de facil, fără leviere, iar durata de viață, conform producătorului, promite a fi mare. Le recomand cu căldură pentru cei care iubesc single trail-urile, chiar și cele amenajate (anvelopele astea parcă-s construite special pentru viraje), dar și pentru cei care merg la maratoane și n-au pretenții de greutate – ci mai degrabă de confort.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Salutare! Ar fi fost interesante mai multe teste cu noile anvelope de la Schwalbe cu noile compunduri, cum ar fi Rocket Ron sau Racing Ralph, cu dimensiunea de 2.25 (probabil cele mai des intalnite).