Schimbator pinioane SRAM SX 4

Contrar traditiei cu care ne-a obisnuit SRAM, modelul SX 4 nu reuseste sa se impuna concret la niciun capitol.

Creat si lansat pe piata ca si concurent direct pentru Shimano Alivio, incadrandu-se in aceeasi clasa de greutate si de pret, SRAM SX4 nu se dovedeste cu nimic mai presus fata de concurentul sau japonez. Am ascultat parerile unor rideri, care sugerau ca acest model de la  SRAM ar fi mai slab pozitionat decat Shimano Alivio.

Am testat acest schimbator pe o bicicleta pentru Cross Country, utilizata des si in oras. In mediul urban, schimbarile treptelor de viteza, nu se fac foarte des precum pe traseele montane cu urcusuri si coborasuri. Primul punct negativ a fost imprecizia schimbatorului, care desi reglat corespunzator, isi pierdea din calitati pe parcursul traseelor. Astfel, am observat si faptul ca acesta iese foarte mult in afara bicicletei cand am schimbat pe pinionul cel mai mic.

In general schimbatorul sufera aceste dereglari la trecerea prin gropi sau pe trasee pronuntat denivelate. Trick-urile sau jump-urile cu acest schimbator trebuie sa iasa din program, acestea afecatandu-i serios functionalitatea.

Datorita acestei functionalitati slabe, ne simtim nevoiti sa nu-l recomandam nici macar celor care vor sa-l achzitioneze pentru mersul prin oras. Cu putini bani in plus puteti opta pentru un model mai sus din gama, precum x-5 sau chiar x-7 !

Din punct de vedere al pretului, schimbatorul este oferit corect pe piata, in conditiile in care toate disfunctionalitatile de mai sus n-ar fi existat. O dezamagire din partea SRAM. Inca o dovada ca producatorii nu-si dau toata silinta sa ofere produse ieftine si cat de cat robuste. Partea buna este ca acest schimbator reprezinta una din putinele exceptii.

Greutate : 315 grame

Utilizare : All Mountain

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Dupa ce ca nu e de calitate,mai are si un aspect de tot rasul.Nu am crezut ca SRAM poate concepe asa ceva.

  • Sunt doua versiuni : X4 si SX4. Ultima versiune vine ca echipare OEM care semnifica "original equipment manufacturer". Versiunea X4 este cea care se gaseste in toate magazinele de piese pentru biciclete. Nu este insa exclus sa intalnesti si modelul SX4 in unele magazine.

    Din informatiile noastre nu exista diferente intre cele doua modele. Insa modelul X4 pentru 2010 a suferit ceva modificari, dar nu l-am avut la test pina in prezent deci nu ne putem propunta. Ca incadrare in gama, este concurent direct pentru Alivio, asadar un produs entry-level.

  • este vorba de schimbatorul SRAM X-4?sau sund 2 modele diferite:SRAM X-4 si SRAM SX-4 ?
    daca sunt diferite,ce parere aveti de SRAM X-4?

  • Am facut cu schimbatorul asta peste 4500 km (sosea, trasee montane, concursuri MTB)si nu am simtit nevoia sa-i fac vreun reglaj, chiar daca am lovit si un bolovan cu el prin Muntii Baiului. Este de nivelul Shimano Alivio (mai am o bicicleta echipata Alivio) si pretul este intr-adevar corect.

Stiri Recente

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

3 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

3 zile in urma

Noul Yeti SB165: acum în format mullet

O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29…

3 zile in urma