Luna cadourilor a debutat cum nu se putea mai bine la FreeRider.ro. Cel mai recent subiect al testelor noastre a fost bijuteria japoneză Dura-Ace 9000, vârful de gamă în materie de seturi de componente pentru cursiere. Lăsând la o parte hiperbolele, Shimano a reușit din nou să întreacă așteptările create în jurul setului, iar în acest articol voi prezenta cum a făcut-o în privința schimbătoarelor de viteză.
Ca o remarcă generală, Dura-Ace se menține la același nivel înalt de funcționalitate și fiabilitate. Este unul dintre acele seturi care face ca pedalatul să se transforme într-o adevărată delectare și, dacă ar fi să continuăm cu superlativele, lista atuurilor s-ar întinde pe rânduri bune.
Referindu-ne strict la cele două schimbătoare de viteză, prima modificare majoră reperată este cea vizuală, ambele având un design complet nou. Formele sunt ultra-moderne, chiar parcă împrumutate din viitor, agresive și transmit un mesaj foarte clar că avem de-a face cu niște piese care nu au avut parte de altceva decât de cea mai performantă tehnologie pentru a fi fabricate. Dar când a fost ultima oară când Shimano a produs ceva ce-ți fură ochii doar de dragul esteticii? Personal, nu-mi amintesc, iar după o tură cu acest set tind să cred că niciodată.
Împletindu-se perfect cu aspectul, funcționalitatea celor două piese este impecabilă. Mă rog, nu diferă cu nimic față de ce a oferit Dura-Ace până acum, adică zero compromisuri în această privință și performanță de o precizie metronomică. De fapt, ținând cont că Dura-Ace 9000 este un set mecanic, parcă dă naștere unor semne de întrebare serioase privind achiziționarea unui set electronic. Obiectiv vorbind, diferența în viteza de schimbare dintre Dura-Ace 9000 și Dura-Ace Di2 este marginală, căci precizia este identică, dar până la urmă vorbim și de o problemă de gusturi. Ideea de bază este că ambele schimbătoare își fac treaba de nota 11. Și asta chiar dacă schimbătorul de spate are de mutat lanțul peste tot atâtea pinioane.
Dacă schimbătorului de spate i s-a umblat doar la șurubul de prindere și la prinderea cablului, toate în numele unei acționări mai facile, schimbătorul de față a beneficiat de ceva mai mult. În primul rând, cablul se prinde la capătul unei pârghii mai mari pentru a conferi o viteză superioară când vine vorba de mutat lanțul de pe o placă pe alta, dar și pentru a-l face mai ușor de reacționat la comenzile manetei. Un alt plus de care a avut parte această piesă este un șurub situat sub cele de reglaj și care este paralel cu solul și perpendicular pe planul în care se află plăcile de angrenaj. Care este rostul său? Contact suplimentar al schimbătorului cu cadru și o ajustare mai precisă a poziției în care se află acesta.
Ca precizare finală privind cele două schimbătoare, greutatea este și aceasta amețitor de mică, 160 de grame pentru cel de spate și 60 pentru cel de față. Este firesc de presupus că noul design a avut contribuția sa la aceste valori.
Preț schimbător spate: 935 Lei
Preț schimbător față: 490 Lei
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
ma care ti-ai lasat amprenta pe bijuteriile alea ?:)))) ..parca e aur de 24 karate