RST Titan Air

Scoatem din buzunar lupa și o îndreptăm asupra furcii RST Titan AIR. Țara de proveniență: Taiwan. Imagine de brand: uneori mai scârțâie, dar cu toate acestea se ține bine. Performanțe: rămâne să aflăm despre ce este vorba.

Cursa de 130 de mm ne oferă un indiciu prețios: este plasată într-o categorie intermediară, între Maraton (120 mm standard) și All-Mountain (140 mm standard). Beneficiază de un cartuș de aer, iar astfel se aliniază cu restul de furci concurente. Cartuș care este responsabil de altfel pentru reprize bune de amortizare, uneori și pe denivelările mai mici.

Nu flexează și reușește să țină roata de față lipită de sol. Dacă te avânți pe trasee cu denivelări mai mari, va trebui să compensezi și tu prin cunoștiințele de mountainbiking pentru a o ajuta să-și ducă la bun sfârșit misiunea. Cursa începe să-și arate limitele imediat ce peisajul se schimbă, pentru că RST Titan nu digeră cu foarte mare plăcere potecile de All Mountain.

Toată situația se va schimba odată cu lansarea noului model, cei de la RST declarând că au îmbunătățit și au mărit cursa de amortizare de la 130 la 140 de mm. Prin urmare, dacă ești decis să achiziționezi această furcă, te sfătuim să mai aștepți un pic.

Revinind la furca noastră, trebuie precizat faptul că materialele din care este realizată nu exprimă calitatea absolută. Finisajele lasă de dorit și-mi amintesc de furcile plasate mai jos în gama RST. Dar compensează la capitolul brațe inferioare, realizate din magneziu și la capitolul funcții: ai un reglaj de rebound complet funcțional și decent, Lock-out și o comandă pentru acesta montată pe ghidon. Această comandă este de tipul unui buton de panică, pe care când îl tragi în jos, dezactivezi întregul sistem. Plasticele de pe această manetă subscriu la cele precizate mai sus despre calitatea materialelor utilizate.

Pe brațul drept al furcii (privind-o din față) se află valva pentru cartușul de aer. O poți umfla în funcție de greutate sau de feedback-ul pe care dorești să-l obții pe traseu.

Vestea bună este că per total, această furcă te poate mulțumi dacă o raportezi la buget. Amortizează peste medie, cursa funcționează din plin iar greutatea totală nu este nici ea prea mare: 2.01 kg. Sunt șanse mici s-o cumperi nouă, însă alternative second hand pot fi întâlnite. Aceste furci sunt instalate standard pe unele modele Ghost Bikes, iar proprietarii acestora se pot gândi la un moment dat să facă un upgrade.

Costul pentru un astfel de exemplar second hand se anunță a fi destul de mic, deoarece nouă este oferită pentru aproximativ 200 de euro. Un preț care lasă concurența în urmă. Singura specificație la care trebuie să fii foarte atent este cursa de amortizare: pot fi găsite modele cu 100, 120 sau 130 de mm, iar tu va trebui să-l alegi pe cel din urmă dacă vrei să ai parte de performanțe bune pe traseu.

RST Titan Air este o furcă ce reușește să ne demonstreze că distracția nu trebuie să fie neapărat scumpă, dacă știi să faci mici compromisuri.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – ochelari sport RUDY Project Kelion

În lumea ochelarilor sport de top cu greu ai putea găsi ceva mai premium decât RUDY Project Kelion, niște ochelari…

4 zile in urma

Test – Pantofi mtb și gravel Northwave Hammer Plus

Proaspăt lansații Northwave Hammer Plus au ajuns și la noi la test, iar aproape imediat ce i-am primit, au și…

5 zile in urma

Se apropie cel mai mare concurs de biciclete pentru copii din România!

Duminică, 19 mai, va avea loc la Rădăuți, Suceava, un eveniment important pentru cei mici, mai precis cel mai mare…

5 zile in urma