RST Omni este una din puținele furci pentru bicicletele de munte oferite la un preț de aproximativ 100-120 de lei. Asta bineînțeles dacă o găsești în magazin la vânzare, pentru că șansele sunt slabe. În general este întâlnită ca echipare OEM pe mai multe modele de biciclete entry-level. Ce oferă o furcă de aproximativ 35 de euro? Merită achiziționată sau utilizată? Ne face să râdem sau să plângem?
În primul rând nu te speria! Se poate și mai rău. Furcile cu arcurile la vedere reușesc să depășească modelul celor de la RST. Cu toate acestea RST Omni lasă de dorit la prea multe capitole pentru a putea fi cel puțin recomandată. Dimpotrivă! Calitatea finisajelor este foarte slabă, urechile pentru prinderea roții sunt adăugate și nu integrate iar sudurile par a fi executate parcă pe grabă. Amortizarea este deficitară iar greutatea este mare.
Ca să detaliem, revenim asupra aspectelor prezentate mai sus. Look-ul ieftin este dat de calitatea materialelor utilizate dar și de calitatea îmbinărilor. Există într-adevăr o foarte mică îmbunătățire față de modelele anilor precedenți, dar nu schimbă prea mult situația. Cursa declarată de 80 de mm funcționează foarte greoi, în trepte, iar revenirea este la fel de dificilă. Amortizarea se face simplu, doar cu ajutorul arcurilor.
Există un singur reglaj, pentru preload, dar culmea acesta refuză să se miște! Opțiunea pentru prinderea frânei pe disc ne-a amuzat într-o oarecare măsură, deoarece nu suntem convinși de siguranța oferită de această furcă la puterea de frânare generată de un astfel de stopper.
Până la urmă, RST Omni poate fi utilizată pe post de furcă fixă în oraș, care va reacționa timid la unele denivelări mai puternice din asfalt. Aceeași regulă și pentru potecile de pădure. Și cel mai bine este să te rezumi la aceste două tipuri de trasee, pentru că o utilizare extinsă, pe orice alt tip de traseu, pune la îndoială rezistența sau durabilitatea acesteia.
Pentru a nu face o confuzie, trebuie să știi că în gama RST mai există un model Omni, dedicat bicicletelor de oraș, cu o greutate mult mai mică.
În concluzie, dacă dorești să achiziționezi o furcă RST Omni, orientează-te către un produs mai calitativ. Deși s-ar putea să plătești aproximativ 200 de lei în plus, vei beneficia de o furcă mai bună, ceva mai sensibilă la denivelări și probabil mai ușoară. Dacă o ai deja instalată pe bicicletă și te deplasezi doar prin oraș, o poți păstra până în momentul în care începe să capete joc. După care va fi necesar s-o înlocuiești.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Salut! Nu a comparat nimeni aceasta furca cu un Fox F29, insa ideea generala care trebuie sa reiasa din acest test este ca pe piata exista alternative mult mai bune pentru doar 100 sau 200 de lei in plus. Mai fiabile, mai usoare si mai bine finisate.
e drept ca nu se comporta ca fox f29 dar e de 4334342376 mai ieftina. iar prinderile alea pentru disc nu sunt de gloaba puse acolo. am pus eu avid bb7 cu disc de 185 si la niste franari in care era sa imi vomit matele au rezistat cu brio. v-ati amuzat ca burghezii la caruta. ca sa nu existe dubii: nu am mers cu 3km/h si nici prin oras. consider ca fac un xc destul de dur si destul de rapid.