RST First Air Platinum (2017) 26

Destul de rare furcile pe aer pentru biciclete cu roți de 26 de inch în ziua de astăzi și totuși producători precum RST încă-și mai dau interesul să ofere un agregat de calitate, care să ofere performanțe bune, o greutate scăzută și… un preț incredibil de mic. Ok, e clar că tehnologia s-a mutat către segmentul 27.5, 27plus și 29, însă cei care nu vor neapărat să urmeze vreun trend și au nevoie de un upgrade serios pentru furca lor, au nimerit bine.

Așadar, ce avem aici? O furcă ce folosește același șasiu precum modelul anterior First, însă cu câteva îmbunătățiri estetice. În fond, de ce să schimbi ceva ce funcționează bine, mai ales într-un segment care pare fără viitor? Furca amortizează foarte lin denivelările, este destul de rigidă la frânare și vine cu indicator de SAG. De asemenea, este destul de progresivă. Atât porțiunile puternic denivelate cât și cele mai puțin pronunțate sunt amortizate decent, contribuind la un confort sporit. Ai la dispoziție un reglaj pentru rebound (viteza de revenire pe care eu l-am folosit pe treapta din mijloc) și unul pentru Lock-out, în caz că dorești să blochezi furca pe asfalt. Din păcate, este disponibilă doar pentru prindere QR9mm și cu headtube drept.

Materialele utilizate sunt absolut în regulă, brațele superioare sunt negre și dau un aspect mai de racing acestei furci, însă rotița pentru Lock-out este din plastic și imită carbonul, o idee nu foarte inspirată. Nici graficele nu mi se par extraordinare, dar ce mai conetază toate aceste aspecte când furca de față cântărește doar 1.5 kg și costă aproximativ 330 de euro?

Dacă nu utilizezi o bicicletă cu roți de 26 de inch, poate că o fac copii tăi, iar pentru ei această furcă este grozavă: le oferă mult confort și de asemenea, scade semnificativ din greutatea bicicletei, în condițiile în care o furcă stock Suntour XCT (am ales un model foarte răspândit) cântărește aproape 3 kg. Prețul este mai mult decât special, iar coroborat cu performanțele, face din această furcă un old-new-timer atractiv.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

6 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma