RST Blaze este urmașul lui Gila și promite a costa nu mai mult de 60 euro. Concurent pentru Rock Shox XC 28 și Suntour XCT, noua furcă a celor de la RST vine cu câteva avantaje care ar trebui să detroneze concurența. În ce măsură reușește să se impună în segmentul furcilor de intrare, rămâne să citețti în articolul de față.
Comparativ cu unele furci de pe piață, cei 60 de euro pe care trebuie să-i plătești pentru Blaze pot părea o glumă. Furci renumite de la Fox sau RockShox, pot atinge prețuri de peste 500 de euro, prin urmare, ce poate o oferi o furcă pentru un cost atât de mic?
Este construită cu brațe subțiri, de 28.6 mm, adică cu 0.6 mm mai groase decât cele ale lui RockShox XC28 sau Suntour XCT. Funcționalitatea este destul de greoaie, dar comparativ cu ceilalți doi candidați, pot spune că există speranțe. Nu neapărat pentru că ar fi mai sensibilă pe denivelările mici, pentru că nu este, dar cursa de 100 de mm este ceva mai moale și se mișcă ceva mai bine.
Revenirea nu este departe de ceea ce oferă concurența, dat fiind faptul că atunci când ridici ghidonul, vei auzi o ușoară bătaie la revenire. Flexează relativ puțin, ceea ce este de admirat în acest segment și vine livrată chiar și cu o comandă pentru Lock-Out montată pe ghidon.
Celor de la RST le-a ieșit bine trucul cu aspectul. Vopseaua albă mat, este de efect și poate păcăli un ochi neavizat. Finisajele sunt de asemenea acceptabile, chiar dacă utilizează brațe superioare din oțel și gât (steerer) din același material. Pe acesta din urmă, îl poți vedea la demontarea furcii. Cântărită, Blaze a indicat valoarea de 2.48 kg (cu steerer tăiat), ceea ce o face mai grea decât Rock Shox XC28 și mai ușoară decât Suntour XCT.
La trecerea rapidă peste obstacole mai mari, precum pietre sau rădăcini, arcurile din interior nu sunt cele mai eficiente și se întâmplă ca uneori să simți cum îți aruncă partea frontală a bicicletei, spre tine.
În acest moment, pot trage o concluzie finală, după ce am avut ocazia de a testa toate cele trei furci. Câștigător la capitolul rafinament (evident, la un cu totul alt nivel față de furcile mai scumpe) este chiar candidatul de față, RST Blaze. Nu te aștepta la un feedback asemănător unei furci mai sus plasată în gamă, subliniez doar că se descurcă mai bine decât concurenții săi principali. Rock Shox câștigă la capitolul greutate iar Suntour XCT rămâne în urmă datorită reprizelor slabe de amortizare, lipsa unor opțiuni care se pot regăsi pe celelalte două furci și nu în ultimul rând, datorită greutății (2.64 kg).
Comanda de Lock-Out funcționează perfect, însă pe Blaze nu vei regăsi un reglaj pentru viteza de revenire. Probabil că nici nu este necesar la acest nivel. Atenție totuși atunci când dezactivezi Lock-Out-ul, apasând butonul de sus al comenzii. Dacă nu ești atent, levierul de jos, prin care acționezi Lock-Out-ul, revine cu o viteză mare și îți poate prinde foarte ușor degetul mare între două bucăți de plastic. Și crede-mă pe cuvânt, este dureros.
Blaze este un partener acceptabil pentru primele drumuri pe care le parcurgi pe munte, dar cu siguranță va veni un moment când vei simți nevoia unei schimbări. Nu o recomand pentru competiții, nu doar datorită performanțelor slabe ci și datorită greutății mari. Prețul nu lasă loc de alte comentarii.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Adică nu este suficient de rigidă. Dacă apeși frâna de față și introduci un deget între potcoava și braț, vei vedea ca brațele inferioare se deplasează. La unele furci, ale căror brațe flexează foarte mult, se poate observa chiar și la frânare, când brațele inferioare au tendința de a se deplasa către bicicletă.
Ce înseamnă mai exact că o furcă flexează?