Categorii: Anvelope

Test – anvelope șosea Arisun Vitesse C2 Ultra

Peste tot vedem doar produse „de marcă”, performante, dar scumpe. Nu spunem că este rău însă opțiunile încep să devină din ce în ce mai puține la număr. La anvelope cel puțin, poți număra pe degetele de la o mână mărcile cunoscute pe care le întâlnești tot timpul prin magazine. Însă asta nu înseamnă că nu mai există și altceva. Mai puțin cunoscut, dar la fel de bun, poate chiar mai bun. Și nu de puține ori mult mai ieftin.

Este și cazul anvelopelor de șosea Arisun Vitesse, cauciucuri specific făcute pentru concurs. Nu vreau să spun că aceste anvelope nu sunt „de marcă”, dar totuși trebuie să recunoaștem că atunci când spui Arisun nu ți se luminează fața ca atunci când zici Vittoria sau Continental. Pe de altă parte calitatea și performanța nu sunt departe de a le egala pe cele „brand name” mai sus amintite. Cel puțin la aceste anvelope de șosea.

Potrivit fabricantului, Arisun Vitesse C2 Ultra sunt făcute să exceleze când le folosești la concursuri sau plimbare. Asta înseamnă pe de o parte performanțe ridicate, pe de altă parte uzură rapidă. La fel de bune sunt considerate și pentru ture însă pentru antrenament primesc doar una din cinci stele din partea fabricantului.

Carcasa este construită din doi compuși de cauciuc, acesta fiind motivul pentru care modelul se numește C2. Așadar avem pe centru un cauciuc mai tare, pentru frecare mai mică și viteză mai mare, iar pe margini cauciuc mai moale, pentru frecare mai mare și aderență mai mare. Acest lucru nu este o noutate, majoritatea producătorilor oferind această opțiune. La Vitesse însă compușii sunt puțin diferiți, fapt care le oferă proprietăți și mai bune. Denumirea „Ultra” din cadrul numelui, ne asigură de acest lucru.

Densitatea carcasei este de 120 TPI. Este destul de mult, însă azi avem densități mult mai mari, spre exemplu 320 TPI la Specialized Turbo Cotton. Totuși trebuie să privim imaginea de ansamblu. O densitate mare oferă o suplețe mai bună a anvelopei. În teren asta înseamnă confort mai bun și deci performanțe mai bune din partea ciclistului pe distanțe mari. Însă în general și prețul este de trei ori mai mare. Pe de altă parte majoritatea cicliștilor nu vor simți diferențe semnificative între anvelopele cu 120 tpi și cele cu 320 tpi, deși în realitate sunt. Așadar este vorba de opțiuni și preferințe. Eu personal m-am simțit excelent pe aceste Arisun Vitesse. Cel mai prost asfalt pe care l-am parcurs cu ele fiind de nota 7.

Greutatea măsurată de noi pentru Arisun Vitesse C2 Ultra a fost de 219 grame, modelul pliabil cu dimensiunea de 700c25c și protecție Nylon Defense Plus pentru pană. Pe o jantă de 20 mm, diametrul real a fost de fix 25 mm. Această valoare le face mai grele decât, spre exemplu, Hutchinson Fusion 5 Galaktic (205 g / 23c) sau Ritchey WCS Race Slick (202 g / 23c), dar mai ușoare decât mărci cu pretenții cum ar fi Vittoria Corsa Graphene G+ (247 g / 25c) sau Continental GrandPrix 4000sII (265 g / 28c). Așadar Vitesse nu stă deloc rău, iar când luăm în considerare din nou prețul, vedem că veștile sunt și mai bune.

În teren performanțele sunt remarcabile. Compușii C2 sunt puțin diferiți față de ce se mai folosește în industrie. Cauciucul tare de pe mijloc este mai tare decât de obicei, iar cel moale de pe margini, mai moale. Acest lucru oferă anvelopei aproape puteri supranaturale. Viteză mare cu efort minim pe drept și aderență excelentă în viraje, aspecte pe care le-am simțit în teren. În plus suprafața centrală devine mai rezistentă în timp, uzura fiind redusă. Pe de altă parte cauciucul tare de pe mijloc și cu aderență mai mică, este posibil să derapeze la frânare pe drept. Totuși mie nu mi s-a întâmplat acest lucru. În general pe drept frânarea nu este violentă, decât eventual în concurs, iar pe viraje frânarea se face cu partea moale a cauciucului.

Profilul anvelopei este total și complet slick. Asta înseamnă din nou performanțe maxime în cazul unui concurs, în condiții uscate. Pe de altă parte un astfel de profil le face aproape inutilizabile pe ploaie, aderența ta fiind ca pe gheață. Totuși le poți folosi după ploaie sau pe asfalt umed, pe ceață, dar cu ceva mai multă grijă la viraje și frânare.

Fiind pliabile avem talon cu aramidă. Avantaje sunt mai multe aici. Pe de o parte instalarea pe jantă se face ușor, așa cum am experimentat și noi. Pe de altă parte confortul este mai bun, dar și greutatea mai mică. Pentru mine confortul a fost surprinzător de bun. M-am simțit bine cu ele pe cursiera mea, aproape la fel de bine ca pe Vittoria Corsa Graphene sau Specialized Turbo Cotton, care au în alcătuire și bumbac. Și este surprinzător aici întrucât compusul mai rigid de pe centru, ar trebui să nu amortizeze prea bine. Totuși anvelopele fac treabă bună.

Producătorul le consideră excelente pentru concursuri sau ture și mai puțin bune pentru antrenament. Am fost puțin contrariat când am văzut doar o singură liniuță din 5 la specificații, dar este corect. Arisun Vitesse C2 Ultra se învârt prea ușor pentru a le utiliza cu folos la antrenament. Protecția la pană este de asemenea bună. Cât timp le-am avut la test nu am avut probleme. Sau poate am fost doar norocos.

La final sunt mulțumit de ce au oferit noile Arisun Vitesse. Deși le lipsește valoarea prestigiului de marcă, acest aspect nu este deloc un lucru rău. În primul rând performanțele lor sunt cât se poate de bune, iar în al 2lea rând, fiind mai necunoscute, prețul este imbatabil.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma