Rose X-Lite Team-8800 (2015)

Lumea cursierelor ultra-uşoare este destul de exclusivistă, iar cei de la Rose au decis să pătrundă acolo cu modelul lor X-Lite Team, dar nu doar să pătrundă ci şi să spargă piaţa cu un preţ mult sub cel al mărcilor consacrate şi cu o bicicletă de o calitate deosebită şi cu un aspect estetic impresionant. Am avut deosebita plăcere să testăm modelul Rose X-Lite Team-8800 pe dealurile abrupte prahovene, pe vânt, ploaie şi burniţă dar ne-a făcut o mare plăcere…

Cui i se adresează această cursieră

X-Lite Team-8800 este o cursieră de top, cu un cadru ultralejer la care s-au folosit cele mai moderne tehnici şi cu o echipare de cea mai bună calitate posibilă, care aduc greutatea totală a bicicletei sub normele UCI, practic ea putând fi folosită la ora actuală la o competiţie oficială doar după adăugarea unei greutăţi suplimentare! Este deci evident că ea se adresează cicliştilor de performanţă care îşi doresc tot ce este mai bun. Preţul mai mic decât cel al altor modele similare de la producători mai renumiţi o face ideală pentru cei care nu au un buget nelimitat. Echiparea cu componente SRAM Red mecanice o va face preferată de cei ce doresc să obţină o greutate cât mai mică, cei ce îşi doresc o funcţionalitate mai bună putând să aleagă la o astfel de sumă componente electronice.

Despre cadru

Cadrul este elementul cheie al acestui model. Cu o greutate de doar 820 g măsurată (greutatea oficială este de 795 g), cadrul oferă o rigiditate laterală deosebită. Calitatea rulării este bună, cadrul amortizând din neregularităţile şoselei, dar totuşi rămâne spre latura rigidă din acest punct de vedere. Furca este o minune tehnologică, greutatea ei măsurată fiind de 340 g. Atât cadrul cât şi furca sunt disponibile şi separat, la preţul de 1300 respectiv 399 Euro.

Poziţia pe bicicletă este, după cum e de aşteptat, sportivă dar suficient de comodă, oferind o eficienţă mare la pedalare, atât din şa cât şi la sprinturi din picioare.

Calitatea cadrului este exemplară, culoarea negru mat cu grafică negru lucios este de mare efect.

Rigiditatea măsurată a cadrului are valoare fantastică de 116.5 N/grad, iar STW (stiffness to weight ratio) are de departe cea mai bună valoare măsurată vreodată în atelierul Freerider, 142 Nm/grad/kg!!!

Despre echipare

În ceea ce priveşte echiparea, această bicicletă a primit tot ce este mai bun. Roţile Mavic R-SYS SLR WTS clincher din carbon sunt foarte uşoare şi în acelaşi timp foarte rigide, forţa din pedale fiind transmisă fără nicio ezitare spre asfalt. Sprinturile sunt fulminante, atât pe plat cât şi pe urcare. Anvelopele MAVIC din echiparea roţilor au o aderenţă foarte bună dar sunt şi foarte subţiri şi sensibile, nefiind adaptate după părerea noastră la drumurile proaste şi pline de pietriş de la noi. Un set de anvelope de antrenament ar fi o idee bună, păstrând cele originale pentru zilele de concurs…

Componentele SRAM Red funcţionează impecabil, aşa cum e de aşteptat de la nişte piese de top. Personal însă acţionarea manetei de schimbare a pinioanelor pentru a urca lanţul pe ultimul pinion mi se pare destul de anevoioasă la pedalatul în picioare, cursa necesară fiind foarte mare. Este oricum doar o chestiune de obişnuinţă. Frânele acţionează impecabil, chiar şi pe ud, suprafaţa de frânare a roţilor fiind de carbon. Zgomotul specific al saboţilor pe carbon este delicios!

Tija de şa Ritchey Superlogic Flexlink cu sistem monolink contribuie din plin la confort iar şaua Selle Italia SLS Flow este foarte confortabilă. Ghidonul Ritchey WCS Superlogic Carbon Evo Curve este compact, confortabil şi asigură şi el un plus de confort.

Concluzii

X-Lite Team-8800 este aproape de visul oricărui iubitor de ciclism de şosea. Pentru iubitorii de plat ea poate fi echipată la acelaşi preţ cu roţi MAVIC Cosmic Pro Carbon WCS cu profil mai aerodinamic, în echiparea testată fiind mai adaptată iubitorilor de munte. Bicicleta se simte foarte rigidă datorită roţilor R-Sys, dar cadrul lucrează suficient ca să compenseze. Recomandăm această bicicletă oricui îşi doreşte tot ce e mai bun dar nu vrea să dea 2-3000 de euro în plus pentru o marcă mai populară. Iar pentru cei care nu au un buget să le permită să cheltuie 4649 Euro, există modelul X-Lite Team-3000 cu acelaşi cadru şi furcă şi cu echipare Ultegra şi roţi Ksyrium Pro la 2849 Euro. De asemenea, cadrul X-Lite CRS este cu doar 125 g mai greu dar bicicletele sunt disponibile de la 2249 Euro cu echipare Ultegra.

Greutate totală: 6,36 kg fără pedale
Greutate cadru: 820 gr
Greutate roți: 920/1.340 gr
Greutate furcă: 340 grame
Lățime ghidon: 480 mm
Greutate angrenaj – 583 grame
Rigiditate: 116.5 Nm/grad
STW: 142 Nm/grad/kg

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma