Romet se numără printre puținii producători care are în gamă o bicicletă cu cadru din carbon la un preț de sub 6.000 de lei. Iar dacă nu mă înșel, este chiar singurul jucător de pe piață care vine cu o astfel de ofertă. Scopul? Să ofere o alternativă pentru cei ce preferă upgrade-urile, începând cu un preț mic de achiziție, ca ulterior să înlocuiască diverse componente. Iar Monsun LTD este o bicicletă cu echipară atipică, deoarece în cei 14 ani de când testez biciclete, nu am întâlnit vreuna cu cadru din carbon care să fie echipată cu o furcă Suntour XCT.
Ce echipare primești?
Pentru 5.899 de lei, vei primi o furcă Suntour XCT, o transmisie 1×10 din gama Shimano Deore, frâne de bază Shimano MT-200, anvelope Mitas Ocelot și roți construite de Romet, întregul cântărind 13.84 kg (fără pedale), așadar nu foarte departe de o bicicletă din aluminiu. Cadrul este foarte fain finisat, atât că tehnologic vorbind, prinderea roții de spate se face tot cu cheiță rapidă QR9 și nu cu ax de 12mm care se înfiletează în cadru. Geometria este clasic-ponderată, cu un headtube amplsat la 70.5 grade, un chainstay de 440mm – pentru o stabilitate mai mare și un reach de 396mm în dimensiunea M.
Ce poți înlocui?
Furca ar fi primul upgrade firesc. O furcă Rock Shox Judy – mai de buget, poate fi achiziționată pentru aproximativ 150 de euro. Dacă vrei să mergi o treaptă mai sus, ai la dispoziție o furcă Rock Shox Recon, tot pe aer, care cântărește un pic sub 2 kg și care costă 200 de euro. Așadar, pentru această sumă, salvezi aproximativ 1 kg (căci vechea furcă Suntour XCT cântărește 3 kg). Odată cu schimbarea furcii va fi necesară și înlocuirea butucului față – așadar, încă 40 de euro pentru un butuc Shimano SLX în format boost (15x110mm). Total, 240 euro.
Transmisia este absolut în regulă, dacă te descurci cu o foaie și 10 pinioane, însă caseta de pinioane are pinionul cel mare de 34 de dinți. Ținând cont că foaia are 32 de dinți, un raport apropiat de 1 la 1 nu va fi cea mai bună opțiune pe urcări. Prin urmare, o casetă de la Shimano (spre exemplu Deore) în formatul 11-42 sau 11-46 te va costa undeva la 40 de euro. Diferența de greutate este aici marginală.
Frânele sunt decente și pot fi lăsate pe bicicletă, însă cei care caută mai mult confort, vor fi nevoiți să cumpere și un set de anvelope mai balonate, în format 29×2.2 sau 2.25. Spre exemplu, pentru o pereche de anvelope Maxxis Ikon pliabile și ușoare, în format 29×2.2, va trebui să mai plătești încă 100 de euro. Aici mai poți face o economie de aproximativ 300 de grame.
Care sunt calculele finale și ce alternative mai am?
Peste toate aceste upgrade-uri, trebuie să iei în calcul că vei vinde și componentele pe care le-ai înlocuit. Prespunând că vrei să scapi repede de ele, le vom calcula astfel: furca XCT – 70 euro, pinioanele – 30 euro, anvelopele – 40 euro – total, 140 euro. Investiția în componentele mai sus menționate va fi de 380 euro, din care vom scădea componentele pe care le vinzi, așadar îți rămâne să investești de fapt 240 de euro în noile componente cu ajutorul cărora vei mai scădea maxim 1.5 kg din bicicletă. Iar cu greutatea totală vei ajunge la 12.5 kg (fără pedale), absolut decentă. Așadar, pe lângă prețul de achiziție de 5.899 de lei, va trebui să mai plătești încă 1.188 de lei pentru câteva upgrade-uri, total: 7.087 de lei.
Cu acest preț, vei ieși cu aproximativ 7-800 de lei mai ieftin decât prima bicicletă cu cadru din carbon disponibilă, hardtail, echipată aproximativ asemănător, singurul minus real fiind de fapt prinderea roții de spate în cadru. Alte biciclete din clasa de preț de 8.000 de lei sunt livrate cu transmisie cu 12 pinioane, dar din gama entry-level Sram SX, inferioară gamei Shimano Deore (dar care vine cu 10 pinioane).
Aici factorul de decizie ești tu. Iar cumpărătorul acestei biciclete cu siguranță va fi cineva care nu-și permite să plătească pentru început aproximativ 8.000 de lei pentru o bicicletă cu cadru din carbon și care dorește (și îi place) să facă upgrade-urile în timp.
Video de prezentare:
Importator Romet în România: biciclop.eu
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…