Nu este vorba doar despre culoare. Acest Race 740 are un cadru care iese un pic din tipare și pare că cineva chiar și-a dat strădania să-l facă să arate bine. Căci în anul de grație 2024 nu mai este suficientă doar funcția, ci și forma care atrage clientul. Este un hardtail foarte ușor oferit pentru un preț de 8.500 de lei, care concurează serios la preț producători de renume, fără să ofere vreun dezavantaj notabil. Ceea ce-l face foarte atractiv în segmentul din care face parte, în principal la fel ca orice altă bicicletă comercializată de la Decathlon. Căci oricât de mainstream ar fi acest brand, până la urmă există consumatori convinși de preț, oferind o echipare în general mai bună decât orice alt producător. Să vedem însă și cum se descurcă Race 740 pe traseu.
Pe scurt:
Pentru cine este această bicicletă?
Aceasta este o bicicletă cu care sigur poți face primii pași cu încredere în lumea maratoanelor sau competițiilor de XCO, fără să-ți golești buzunarele. Greutatea relativ redusă, echiparea mai mult decât decentă și costul de achiziționare fac din acest Race 740 o bicicletă pe care și-ar putea-o permite mai mulți rideri cu aspirații la rezultate bune.
Judecând prin prisma geometriei, aceasta este standard pentru zilele noastre, cu un headtube înclinat la 69 de grade (deși se poate și cu 68 de grade în acest segment), cu un chainstay de 435mm și cu un reach de 434mm în dimensiunea M. Decathlon nu inovează la acest capitol și preferă să meargă pe o variantă sigură potrivită unei plaje foarte largi de clienți. Și cred că este cea mai bună decizie. Greutatea cadrului este însă mică, 1.100 de grame pentru dimensiunea M, iar calitatea acestuia nu prea lasă loc de comentarii. Apoi mai sunt formele cadrului, cea mai marcantă fiind joncțiunea dintre seat stay-uri și top tube, care se întrepădrund cu stil. Ar mai fi și seat tube-ul, care are o formă pătrată dar conică, devenind mai masivă în zona Bottom Bracket-ului, acolo unde asigură o rigiditate sporită dar și în preajma headtube-ului, o zonă la fel de ranforsată. Toate aceste detalii însă nu sunt la voia întâmplării, ci fac ca acest cadru să fie rigid acolo unde este necesar, lucru care se simte imediat când pedalezi în forța la deal. Ajutată și de greutatea mai scăzută, bicicleta sprintează rapid. Desigur, se poate și mai bine de atât, dar cu niște roți mai ușoare și niște mii de euro în plus.
Chainstay-ul are un design asimetric, există o protecție pe acesta între foaie și cadru, prinderea roții de spate se face cu ax qr12, iar cablurile sunt trase prin cadru, cu mențiunea că există un orificiu și pentru conducta unui dropper, dacă vei vrea vreodată să folosești unul. Altfel spus, tot ce este nou și modern din punct de vedere tehnologic se regăsește pe această bicicletă. Ce nu mi-a plăcut în mod special este lipsa unei protecții serioase pentru chainstay (are doar un colant subțire și transparent) cât și cheița de șa care poate fi desfăcută doar cu un imbus de 4.
La deal, pipa cu rise negativ te ajută să pui multă presiune pe roata de față și chiar pentru filmul de prezentare am urcat o secțiune de traseu extrem de abruptă (la limita aderenței acolo unde anvelopa de spate abia mai făcea față), iar la vale, cei care apreciază acest setup de XC se vor bucura de o poziție sigură. Desigur, la vale mi-aș fi dorit un dropper, dar până la urmă ne descurcăm cu ceea ce ni se oferă. În orice caz, bicicleta este stabilă și foarte controlabilă.
Ce echipare are?
Furca Rock Shox Reba oferă o cursă de 100mm și funcționează cu un cartuș de aer și este cea care face diferența principală între această bicicletă și concurenții săi. Căci majoritatea oferă o furcă ceva mai slabă în acest buget. Rockrider nu vine cu o transmisie de top, însă este echipat cu o furcă mai performantă, căci după un traseu de 60 de km și 1.500m diferență de nivel, aceasta este mai importantă decât o transmisie nu cu mult mai ușoară. O comandă de Lock-out de află pe ghidon în cazul în care folosești așa ceva vreodată.
Cum spuneam, transmisia nu este vreun model high-end, ci un Sram GX cu 12 pinioane, care-și face treaba admirabil. Poate că o componentă care nu-și avea locul neapărat pe această bicicletă este angrenajul Truvativ Stylo, ce adaugă greutate în plus, însă foaia de 32 de dinți care este montată pe acesta ar trebui să fie potrivită pentru o gamă foarte largă de utilizatori. Lanțul provine din gama NX, de asemenea și pinioanele, iar de vrei vrea să faci un upgrade în viitor acestea două sunt de înlocuit, mai ales că din pinioane mai poți câștiga câteva zeci de grame.
Însă asta ne trimite la roți, un set de la SunRingle, modelul Duroc 30 SRC, care sunt acceptabil de ușoare însă roata de spate este dotată cu o casetă clasică, ceea ce înseamnă că nu poți monta pe ea pinioane mai scumpe (deci mai ușoare) cu prindere pe standardul XD de la Sram, ci doar de la alți producători. Pe roți găsim un set de anvelope Vittoria, modelul Barzo pe față cu crampoane ceva mai mari care oferă adrevnță mai bună exact acolo unde este nevoie, iar pe spate modelul Mezcal, cu crampoane mai mici pentru o viteză mare de rulare, o combinație firească și chiar binevenită.
Frânele Sram Level T presetază acceptabil dar nu neapărat mulțumitor pe porțiuni mai lungi de coborâre, iar în ajutor vine și discul de 180mm montat pe roata de față. Cel de spate are un diametru de 160mm.
Șaua de mici dimensiuni s-a dovedit a fi comodă, la fel ca manșoanele, pe care le-am apreciat la nivel de confort.
Prezentare
Așadar, în concluzie?
Așa cum povesteam în introducere, bicicleta aceasta este perfectă pentru un rider ambițios cu putere în picioare, care vrea să să obțină rezultate în prima parte a clasamentului, dar care nu dispune de bugete prea mari. Ar putea fi o opțiune foarte bună și pentru copiii care fac trecerea de la roțile de 26 sau 27.5 inch spre exemplu, după ce au mai crescut în înălțime. Un pachet per total foarte atractiv, cu performanțe demne de orice altă bicicletă de maraton sau XCO din acest buget, cu un strop de design în plus și un cost foarte rezonabil.
PLUS: cadru foarte bine finisat, furcă, combinația de anvelope, geometrie suficientă pentru orice traseu de maraton/XCO
MINUS: angrenaj greu, casetă a roții spate clasică
Preț: 8.499 lei
Greutate: 11.42 kg (fără pedale), dimensiune M
Producător: Decathlon
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…