Blizzard 70 nu a avut cea mai ușoară zi de test din acest an, cum majoritatea bicicletelor testate în 2021 s-au confruntat cu un teren dificil datorită ninsorii care a necontenit să cadă. Blizzard se poate considera norocos, deoarece a avut parte și de porțiuni fără zăpadă, dar cu noroi. Condiție care nu ne-a încurcat prea tare, căci această bicicletă de enduro este echipată cu un set de anvelope capabile, cu crampoane mari, care au mers la fix în ziua de test. Așadar, virajele și săriturile n-au fost o problemă. Atunci, care a fost problema?
Pentru cine este această bicicletă?
RockMachine este de curând importat în România, după o lungă absență, iar din flota de teste modelul Blizzard a fost imediat disponibil. O bicicletă de enduro pentru trasee mai hardcore, cu roți în format mullet (29 pe față și 27.5 pe spate), cu amortizor cu arc pentru drop-uri mari care să nu genereze stres la aterizare și cu un cadru foarte robust. În acest sens, nu vorbim aici despre cea mai ușoară bicicletă, căci aceasta cântărește 15.5 kg, însă ai la dispoziție o jucărie pentru distracție pe care o poți procura pentru o sumă rezonabilă, comparând cu concurența.
Poziția pe bicicletă este destul de dreaptă și dacă nu te grăbești nicăieri, poți urca liniștit cu ea și la deal, cu minusurile de rigoare: amortizorul nu poate fi blocat complet, anvelopele cu crampoane mari se înfig în sol și necesită efort suplimentar la pedalat, iar greutatea nu este tocmai mică. Dar ce să vezi, majoritatea acestor minusuri le întâlnești și la alte biciclete de enduro (din același segment de preț cel puțin – căci lăsăm carboanele deoparte). Plusurile însă se văd la vale și pe traseele tehnice. Bicicleta este foarte bine plantată pe sol, suspensiile de la DVO sunt foarte sensibile, secțiunile foarte abrupte cât și virajele pot fi abordate cu maximă încredere, iar jump-urile pot fi un deliciu atâta timp cât ești dispus să le dai. O mică problemă ar fi în aer, la realizarea trick-urilor, acolo unde Andrei Diaconu a explicat că bicicleta nu este neapărat cea mai stabilă. Însă atâta timp cât ești în căutarea secundelor prețioase, bicicleta asta îți va aduce satisfacție. Dată fiind echiparea, poate fi utilizată fără probleme și în bike-park-uri, însă jump-urile și trick-urile vor necesita ceva adaptare la agregatul de față. Din fericire, nimic nu este imposibil.
Ce echipare are?
O să încep cu cea mai notabilă și anume cu suspensiile de la DVO, o prezență rară ca echipare standard pe bicicletele din ziua de astăzi. Furca, Onyx SC D2, funcționează cu ajutorul unui cartuș de aer, are o cursă de 160mm și-ți oferă suficiente reglaje precum viteza de revnire sau OTT (Off-the-top) – care reglează sensibilitatea furcii pe prima parte de cursă. Asta înseamnă că poți avea mai multă presiune în furcă dar și sensibilitate mai mare, însă nu modifică partea de mijloc sau de final a cursei. Amoritozorul pe de altă parte, Jade X Coil (tot cu o cursă de 160mm), beneficiază de asemenea de viteza de revenire cât și reglajul compresiei sau duritatea arcului. Ambele elemente de amortizare sunt excelent finisate și foarte sensibile și pe denivelările mai mici.
La nivel de transmisie RockMachine a instalat un Deore 1×12, absolut suficient pentru această bicicletă, permițându-ți să urci și porțiuni mai abrupte cu ajutorul pinionului cu 51 de dinți. Nicio păcăleală la acest capitol, căci pinioanele provin tot din gama Deore.
Frânele provin tot de la Shimano, modelul SLX cu 4 pistoane în etrier, care funcționează fără reproș, similar chiar cu modelul mai sus plasat în gama, Shimano XT. Diferența este că sunt mai grele și atenție, livierul manetei este mai sensibil la lovituri.
Ghidonul și pipa sunt de asemenea o prezență mai exotică, fiind livrate de RaceFace. Ghidonul, Turbine R35, are un diametru de 35mm pe partea centrală, așadar foarte rigid și o lățime de 780mm, standardul în segment. Pipa, Aeffect R, are o lungime de doar 40mm și te ajută să ridici imediat de ghidon atunci când este timpul să-ți iei zborul.
Roțile au fost de asemenea o surpriză plăcută, cu butucii Shimano SLX și jantele de la WTB ST i29, foarte rigide, iar anvelopele – care nu anunțau mare lucru la început, s-au dovedit a fi liantul de încredere între bicicletă și solul dificil. Duo-ul format din WTB Vigilante (29×2.50) și din WTB Trail Boss (27.5 x 2.6), fac ca această bicicletă să aibă aderență supremă atât în viraje cât și la frânare sau la aterizările succesive. S-au descurcat de minune și pe rădăcinile umede și nu e de mirare dat fiind faptul că sunt construite dintr-un compozit moale și cu crampoane înalte.
Nu în ultimul rând, bicicleta este dotată cu o șa comodă și cu o tijă de șa One1, hidraulică și acționată prin cablu, care oferă o cursă de 150mm – suficientă pentru oricine achiziționează un cadru în dimensiunea de 17 inch.
Așadar, în concluzie?
O bicicletă foarte distractivă și care a reprezentat în fond o surpriză plăcută. Nu că aș fi cunoscut prea bine brand-ul RockMachine, dar am fost ușor sceptic când am auzit că urmează să testăm un model de enduro de la ei. Supozițiile mi-au fost astfel infirmate și chiar rapid, căci deja după prima tură cu bicicleta am ajuns din nou la concluzia că este atât de important să testezi înainte să-ți exprimi opiniile. Din punctul meu de vedere, aceasta este o bicicletă cu care poți participa la orice concurs de enduro din România, dar pe care o poți duce și pe trasee sălbatice sau într-un bike park (atunci când vom avea unul pe aici pe plaiurile mioritice).
15.999 de lei cer cei de la RockMachine pe acest Blizzard, un preț care se aliniază cu cel al concurenței, dar care oferă un plus prin echiparea cu suspensiile DVO și cu componente mai exotice, precum cele de la RaceFace.
Importator: Sprint Bike
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…