Revenim asupra furcilor cu amortizor Rock Shox, datorita faptului ca incep sa devina din ce in ce mai populare. Am ales de aceasta data modelul Rock Shox Tora SL SE, o furca nu foarte laudata, dar cu prestante bune. Ne bucuram, deoarece am avut ocazia sa testam modelul pentru 2010, care nu a suferit prea multe modificari insa fata de modelul anului 2009. A fost supus unei mici diete care i-a scazut din greutatea totala nici mai mult nici mai putin de 3 grame.
Pentru 2010, RockShox ofera aceasta furca in doua culori, cat se poate de simple : alb si negru. Chiar si look-ul a devenit mai simplu, logo-ul Tora fiind acum mai greu lizibil.
La o prima tura de incercare, furca s-a descurcat bine, cei 100 de mm de cursa simtindu-se din plin. Specialitatea acestei furci sunt probele de Cross Country iar noi o gasim adecvata pentru asa ceva : cu o greutate de aproximativ 1.9 kg se incadreaza bine in limitele furcilor usoare. Da, o furca de 1.9 kg poate fi considerata intr-adevar usoara, tinand cont ca o parte din concurenta ofera produse asemanatoare dar mult mai grele.
Amortizarea se face lin, nu-ti lasa deloc impresia ca ar fi un produs ieftin. Este oferita la un pret de aproximativ 300 $, asadar un pret relativ competitiv pentru acest segment. Constructia furcii beneficiaza de un sasiu usor de Cross Country, suporta majoritatea sistemelor de franare pe disc iar in acelasi timp ofera si suport pentru utilizatorii de v-brake-uri. Functia de lock-out este si ea prezenta la bord, montata chiar pe ghidon, astfel incat sa poata fi actionata cat mai rapid. Sistemul de lockout cu comanda pe ghidon nu este ceva nou si nici revolutionar, este doar o maneta care actioneaza un cablu blocand amortizarea furcii, aceasta devenind rigida. Sau semirigida, pentru ca dupa ce am blocat-o a mai ramas un mic travel de 5-10 mm. O alta optiune este rebound-ul, actionat de o rotita de tip robinet, montata in partea stanga a furcii (din pozitia riderului). Utila si nu prea, aceasta nu pare a-si face treaba bine, dandu-ne de gandit in unele momente, de ce oare a fost montata acolo.
La finele testului am fost multumiti de cum ne-a purtat RockShox Tora SL pe drumurile de pamant. Mentionam ca rotile bicicletei folosite au fost umflate la maxim, astfel incat sa testam fidelitatea amortizarii : pe unele segemente de drum cu mici denivelari, RockShox Tora SL nu s-a mai obosit sa absoarba socurile, considerandu-le probabil nesemnificative. Nu este un produs care sa poata fi comparat cu o furca Fox, dar este una dintre furcile care ofera un raport calitate / pret mai mult decat acceptabil. Nu recomandam sub nicio forma utilizarea acestei furci pentru activitati extreme, deoarece ca si alte modele de la RockShox, exista numeroase cazuri in care acestea au cedat. Chiar foarte repede. Esti incepator in Cross Country ? Este furca ideala pentru tine: ca si costuri cat si ca greutate.
Greutate : 1995 grame
Utilizare : Cross Country
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Buna! Ce diametru are gatul acestei furci? 499RON este un pret bun pt aceasta furca?
Multumesc.
Daca poti alege Tora in defavoarea lui Suntour XCR, ar fi de preferat. Performantele sunt mai bune, greutatea de asemenea mai mica pentru Tora.
Comparativ cu SR Suntour XCR exista diferente considerabile din punct de vedere al performatelor? Merita sa trec la aceasta pentru cateva maratoane de XC?
Multumesc.
Da, prin prisma definitiei tale. Dar all mountain light, nu prea exista :) Poate fi abuzata cu discernamant.
Ar merge la un light-allmountain???
Teoretic, cele cu arc rezista mai mult penrtu ca au mai putine componente care se pot strica. In mod sigur nu-ti pot spune, deoarece nu am avut cele doua modele in paralel la test de anduranta. Dar tind sa inclin spre modelul coil, ca fiind mai rezistent si mai putin complicat din punct de vedere tehnic.
nu,nu....ma refeream la rezistenta,cele AIR sunt mai REZIStente decat cele COIL?
Acest model de tora,prezentat aici,este mai rezistent decat tora 318 solo air?
ms
Modelele pe aer, cele cu denumriea AIR sunt mai usoare decat cele pe arc si amortizeaza ceva mai bine. In testul de mai sus am vorbit despre Tora in general.
acest model este mai bun decat modelul tora 318 solo air?