Gazelle Basic

Gazelle m-a facut sa ma simt olandez pentru o zi. Desi peisajul citadin bucurestean nu corespundea nici pe departe cu cel din Amsterdam, feelingul pe care l-am avut pedaland pe aceasta bicicleta mi-a amintit de plimbarile in metropola olandeza. La urma urmei, discutam chiar de o bicicleta fabricata in Olanda aceasta fiind una dintre cele mai reprezentante branduri a Tarilor de Jos.

Gazelle Basic este o bicicleta clasica de oras, un model cu un look care capteaza priviri. De fiecare data cand ne-am oprit sa realizam cateva poze cu modelul in cauza, s-au gasit cativa curiosi care sa intrebe detalii despre aceasta bicicleta. In principiu, majoritatea se interesau de pretul de achizitionare al acesteia.

Culoarea beige nu este neaparat orientata catre segmentul masculin, insa asortata cu o imbracaminte pe masura, asigura un succes imediat, in special atunci cand trebuie sa atragi priviri. Trebuie sa stii ca modelul Basic este disponibil si in versiunea dedicata sexului frumos, cu cadru jos, usor accesibil.

Cadru /echipare

Gazelle Basic este gandita special pentru oras. Poate nu pentru o infrastructura ca a capitalei noastre, insa locul de joaca a acestei biciclete se regaseste in oras. Pornind de la aceasta specificatie, putem observa la un prim contact cu bicicleta, dotarile special gandite pentru mediul citadin.

Pornim de la aripile de protectie impotriva ploii, atent lucrate si finisate. Acestea completeaza atentia la detaliile ce pot fi observate pe intreaga bicicleta : pe aripa frontala este montat insemnul Gazelle, alaturi de o imagine vizuala a unei….gazele. Intalnim acelasi logo chiar si pe suruburile de stragere a rotilor sau a seii, dar de data aceasta cu un fundal rosu.

Intreg cadrul este foarte bine finisat si vopsit, iar imbinarile frontale ale tevilor sunt realizate ca la carte. Bascula beneficiaza de suduri excelente, din acest punct de vedere motivele pentru plangeri fiind inexistente. Echiparea include standard si un sistem de iluminare, atata cu un far suficient de puternic pentru serile petrecute in oras cat si cu un stop care te va face vazut in trafic. Ambele sunt conectate la butucul cu dinam integrat de pe roata din fata, ce provine de la cunoscutul producator Sturmey Archer. Utilizarea unui astfel de butuc este in avantajul biciclistului, eliminand dinamul clasic, montat pe furca sau pe bascula.

Cablurile catre far si stop sunt bine mascate in interiorul cadrului dar si al furcii si nu incarca bicicleta inutil cu „cabluri” care deranjeaza privirea. Cricul acestei biciclete este integrat in partea din spate si poate fi actionat cu usurinta. Nu este cel mai comod cric din lume, deoarece trebuie sa ridici bicicleta ca s-o parchezi, insa ofera o stabilitate buna, chiar si atunci cand vantul sufla cu putere.

Gazelle Basic este dotata si cu un portbagaj de dimensiuni medii, pe care-ti vei putea transporta o geanta sau alte obiecte de mici dimensiuni, cu conditia sa utilizezi o coarda elastica cu care sa le prinzi. Pentru siguranta bicicletei tale, cei de la Gazelle au montat un sistem antifurt care se regaseste pe roata posterioara a bicicletei. Acesta poate fi actionat foarte simplu cu o cheie, insa sfatul nostru este sa utilizezi in continuare sisteme de antifurt clasice, deoarece cel al bicicletei nu face decat sa blocheze roata din spate a acesteia. Luata pe sus, intreg procesul de sustragere al bunului nu devine decat o joaca de copii.

In zilele ploioase, Gazelle Basic ofera ceva in plus fata de aripile montate pe bicicleta : o protectie de lant si o protectie laterala pentru roata din spate, ambele realizate dintr-un material sintetic in culoarea bicicletei.

Saua (cu arcuri) ofera un confort excelent, indiferent daca va trebuie sa treci peste borduri mai mari. Franele presteaza decent, insa nu la un nivel de top. Frana fontala este integrata in butuc, iar cealalata este actionata prin miscarea angrenajului catre spate, ca la bicicletele clasice (un pas inapoi). Anvelopele ofera o aderenta decenta pe drumuri uscate si in plus, beneficiaza de o banda reflectorizanta pe partea laterala pentru a te face mai vizibil pe timp de noapte.

Despre viteze nu poate fi vorba : exista o singura foaie si un singur pinion care asigura o acceleratie decenta, dar in niciun caz rapida si o viteza de croaziera moderata, undeva la 20 km/h, suficienta pentru deplasarile in oras.

Prin oras / manevrabilitate

Pozitia pe bicicleta este foarte inalta, fapt ce constituie un avantaj atunci cand pedalezi in zone aglomerate, deoarece ai o imagine de ansamblu buna. Manevrabilitatea bicicletei insa lasa de dorit in situatiile in care trebuie sa faci slalom printre masini sau cand trebuie sa iei viraje din scurt : unghiurile cadrului nu au fost gandite pentru rapiditate in viraje si in plus, un fapt cu adevarat deranjant, ghidonul atinge picioarele daca virezi prea mult. Astfel, virajul va fi greu daca nu chiar imposibil de executat. Trebuie sa te asiguri ca vei avea intotdeauna un picior jos pe pedala, in directia in care doresti sa virezi.

Inaltimea seii poate fi reglata, insa vei avea nevoie de o cheie cu care sa desfaci surubul, prinderea nefiind facuta cu un surub imbus. Un alt mic dezavantaj este faptul ca ghidonul nu poate fi reglat, acesta fiind sudat de tija de ghidon (pipa). Totusi, bicicleta este suficient de bine construita incat fiecare sa-si gaseasca o pozitie buna pe aceasta.

Concluzie

Gazelle Basic se prezinta bine pentru o bicicleta de oras. La urma urmei, olandezii sunt (cel putin teoretic) cei care construiesc cele mai bune city bike-uri. Basic sufera insa din cauza lipsei unei infrastructuri eficiente din marile orase romanesti : piste ingustate si sufocate, borduri destul de inalte, gropi in asfalt.

O recomandam tuturor celor care doresc o bicicleta trendy care sa le completeze imaginea atunci cand se deplaseaza zilnic prin oras sau cand pur si simplu ies la o plimbare si de ce nu, la o cafea in centrul vechi, aceasta bicicleta reusind sa se incadreaze repede in peisajul citadin din centrul orasului. Pe langa faptul ca vei atrage priviri, vei avea garantia unui producator cu o vasta experienta dar si cu traditie in domeniul bicicletelor. Daca poti trai cu micile compromisuri legate de manevrabilitatea si dimensiunile acesteia, inseamna ca ti-ai gasit partenerul ideal pentru oras. Mai ales ca pretul nu este deloc mare : 1.900 de lei.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma