Ne-am bucurat de prima ocazie pe care am avut-o de a testa o bicicleta citadina si anume Brompton M3L, un model destul de raspandit in marile orase ale lumii. Seria M este cea mai importanta dintre modelele producatorului Brompton si de asemenea un all rounder perfect, atat pentru utilizarea in oras cat si in exteriorul acestuia.
O sa vorbim mai intai despre aspectele practice ale acestei biciclete, lasandu-le pe cele tehnice pe plan secundar. In cazul in care doresti sa-ti achizitionezi o astfel de bicicleta, o vei face cel mai probabil tinand cont de urmatoarele aspecte : sa fie compacta, sa fie usor controlabila si sa te poarte prin oras acolo unde ai nevoie. Cu aceste trei aspecte pe plansa de design, cei de la Brompton au dat nastere modelului M3L.
Din punct de vedere al controlului, bicicleta este potrivita pentru deplasarile prin oras datorita ghidonului ingust si inalt, care ofera o stabilitate buna. Nu excelenta, deoarece un ghidon ingust, nu-ti va oferi niciodata stabilitatea unui ghidon mai lat. Avantajele le vei simti insa cand te vei strecura printre masini in traficul aglomerat. Este o chestiune de obisnuinta : daca la inceput aveam senzatia ca nu pot controla bicicleta asa cum mi-as fi dorit, dupa doua ore de pedalat treburile stateau din ce in ce mai bine.
Pozitia pe bicicleta este una buna, mai ales atunci cand ghidonul este ridicat la nivelul seii. Nu vei sta cocosat si nu vei resimti dureri de spate, nici dupa 4-5 ore de pedalat intens. Daca-ti doresti o pozitie mai comoda, de low rider, poti cobori nivelul seii.
Un alt aspect practic al acestei biciclete si poate cel mai important, este faptul ca o poti impacheta ori de cate ori doresti sa o transporti sau sa gasesti un loc mai stramt unde vrei s-o depozitezi. Cum spun englezii „in no time”, bicicleta este compactizata si gata de a fi transportata sau stocata intr-un spatiu restrans. Astfel, n-o sa mai ai probleme in a transporta bicicleta in tren, autobuz sau chiar avion. Este ideala atunci cand vrei sa vizitezi un oras pe bicicleta si nu doresti sa inchiriezi una din locatia respectiva.
Daca te impaci cu aspectul mai ciudat al bicicletei, inseamna ca ai gasit o companie ideala pentru marile orase. In general, aceasta bicicleta atrage priviri pe strada : am fost amuzati in momentul in care un paznic al unei intreprinderi ne-a intrebat daca nu cumva este o bicicleta Diamant, fabricata inainte de 89. Fiind foarte impresionat de aspectul bicicletei, acesta a laudat-o indelung, noi incercand sa ne sustragem cat mai repede din conversatie, deoarece acest domn devenise cu adevarat plictisitor.
Din punct de vedere tehnic, aceasta bicicleta este echipata cu componente necesare deplasrilor urbane, pe teren drept. Beneficiaza de o foaie mare si de un schimbator care-ti ofera posibilitatea sa alegi intre trei viteze diferite, pentru a „grabi pasul”. Maneta de actionare a schimbatorului este montata pe ghidon si poate fi accesata foarte facil. Franele sunt tot Brompton si, desi nu sunt V-Brake sau hidraulice, sunt suficiente pentru a opri mica bicicleta indiferent de situatie. Acestea au mici scapari in conditiile in care rulezi pe umezeala, pierzandu-si din forta. In aceleasi conditii de umiditate, aripile bicicletei fac treaba buna si-ti vor mentine hainele curate.
Anvelopele ofera un grip bun pe uscat. S-ar putea ca bicicleta sa ti se para cam rigida daca umfli anvelopele ca la carte, dar acestea imprima o viteza mai mare bicicletei. In orice caz, cei de la Brompton au montat si o pompa pe bicicleta, care se dovedeste a fi utila atunci cand pierzi presiune din anvelope. Revenind la rigiditate, pe drumurile oraselor nationale te-ai putea intalni cu gropi sau denivelari pe care le vei resimti din plin. Asa ca mare atentie pe unde pedalezi. Jantele sunt single wall, deci inca un motiv in plus de griji atunci cand treci printr-o groapa mai mare. Evident, niste jante double wall ar fi crescut rezistenta la gropi dar totodata si greutatea totala a bicicletei iar probabil cei de la Brompton nu s-au gandit ca acest model va fi folosit si pe astfel de strazi salbatice, precum cele romanesti.
Cu o greutate totala de 11,5 kg, aceasta bicicleta este o alternativa buna pentru cei care nu-si doresc un mountain bike pentru oras, dar nici o bicicleta urbana cu roti de 28″ (citybike). Te decizi asupra Brompton-ului in momentul cand aspectul practic primeaza si atunci cand iti doresti sa fii un pic altfel, bineinteles, daca pretul de aproximativ 3.300 de lei nu te va descuraja prea mult.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
@cristian
reclama pe fata....adica luati de la mag x ca dau si in rate, sunt si baieti buni etc....aici era vorba de o cu totul alta bicicleta...
Am achizitionat un LEADER in 2010 la 1200 ron (in 6 rate cu Card CREDIT EUROPE) si sunt f. multumit de ea . O recomand cu incredere chiar daca este usor mai scumpa acum, Cat despre "pliabile " cu toate dotarile , materialele de constructie, RECLAMELE, etc, sunt prohibitive pentru buzunarele noastre, chiar daca sunt tentante si FITOASE.Felicitari si baietilor VELOTECA care sunt f. promti si seriosi in onorarea serviciilor!!! Baieti pentru 2012 vanzari PANA LA CER !!!!!
Foarte faina bicicleta,merita !!!
Multumim pentru atentionare, greseala a fost remediata.
Foarte bun articolul, doar o observatie pentru autor, din respect pentru site: "cand umflii.." se scrie "cand umfli..", cu un singur "i" !
:) da e destul de tare....dar totusi cam scumpa nu credeti?
Interesanta bicicleta...nu mi-ar strica nici mie una pentru mers la terasa