Categorii: ControlSeiTeste

Prologo Scratch X8 T2.0 (2017)

Înainte să achiziționezi de la Prologo, trebuie să te interesezi cu exactitate dacă ceea ce vrei să cumperi este cu adevărat ceea ce-ți dorești. Asta, doarece italienii au mai multe versiune din aceeași gamă. Iar Scratch-ul de față, nu este o excepție. L-am primit la test în versiunea X8 simplă, T2.0. Mai există versiunea CPC cu încă două subvariante și versiunea normală, cea pe care o vezi în fotografii, disponibilă și ea în alte trei subvariante: Nack, TiroX și T2.0. Cu formă Round (adică, rotundă). T2.0-ul testat este versiunea de bază, dar chiar și în aceste condiții, cântărește 283 de grame (261 grame declarat), o greutate cât se poate de rezonabilă ținând cont că nu intră în discuții materiale precum carbonul sau titanul.

Lățimea acesteia este de 135mm, iar lungimea de 280mm, spațiu suficient ca să-ți modifici poziția pe urcări. Botul este lăsat, iar asta nu crează doar un efect vizual care mie îmi place, însă oferă comoditate atunci când urcările devin extrem de aburpte. Confortul oferit este unul bun, nu m-am ales cu dureri de posterior după turele parcurse și nici nu m-am simțit incomodat. Desigur, nu este cea mai comodă șa din toate cele testate, însă este una orientată către cross country și maraton, așadar către competiții. În acest caz, se presupune că folosești oricum un bazon care să mai atenueze din presiune.

Calitatea corespunde cu exigențele impuse de nivelul la care joacă Prologo și nu am văzut niciun element care să-mi dea dreptul la critică. Plasticul de sub șa este de calitate, șinele din CrMo (goale pe interior) sunt perfect îmbinate, nu scârțâie, nu bate și nu troncăne. Partea centrală este mai moale, acesta fiind răspunsul celor de la Prologo la șeile cu decupaj, iar din punct de vedere al aspectului, zic eu, se plasează la cote înalte.

Pe scurt, noua Scratch X8 T2.0 este de recomandat tuturor celor care preferă cursele de MTB, fie ele competiții de cross country sau maratoane. Cântărește aproape cât unii dintre competitori care oferă șine din carbon, iar prețul este semnificativ mai mic decât al acestora. Versiunile mai scumpe sunt ceva mai ușoare însă sunt de luat în calcul doar în situația în care ești total obsedat de gramele în plus.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

4 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

5 zile in urma

Noul Yeti SB165: acum în format mullet

O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29…

5 zile in urma