Categorii: ControlPedaleTeste

Pedale Shimano EH500: cu două fețe

Dacă te întrebai ce-a mai lansat Shimano nou în materie de pedale, ei bine, noile EH500. Acestea îmi amintesc de un set de pedale SPD pe care le aveam în trecut, instalate pe biciclete de ciclocros pe care o utilizam printre altele și prin oraș, pedale pe care montasem clasica platformă din plastic care se prindea asemenea plăcuței. Astfel, reușeam să am și pedală clipless și pedală platformă într-una singură, dar să fim serioși, acel plastic era mai mult un sprijin pentru talpă decât un suport real la pedalat. Oribile cum erau, le foloseam pentru că nu aveam alternativă și nici nu voiam să schimb pedalele de fiecare dată. Ideea noilor EH500 nu este nicidecum nouă, dar este făcută bine și dusă la capăt coerent, așa cum ne-au obișnuit în general japonezii. Iar atenția pentru detalii este mare în cazul acestora, alături de greutatea mai mult decât decentă.

Pedalele de față sunt optimizate pentru touring sau oraș, adică exact ceea ce utilizam eu în trecut, doar că realizat la un nivel corespunzător. Desigur, nu le-am plimbat prin oraș ci pe munte, mai precis pe e-bike, acolo unde acestea se pot descurca de asemenea de minune. Partea de platformă nu este foarte mare, așa cum îți imaginezi, dar este la fix încât să poți pedala decent. Mai pune în calcul și cei 8 pini (de)montabili și vei înțelege repede că treaba este serioasă. Mai mult decât atât, i-am folosit cu încălțămintea Mavic pentru enduro, care avea plăcuțele montate pe talpă, însă partea laterală a tălpii se fixa bine pe cei 8 pini. Nu compar cu o pedală platformă dedicată care oferă un extra sprijin și în partea centrală, însă după cum spuneam, sunt mai mult decât decente.

Partea de clipsare este similară cu cea a altor pedale de la Shimano și beneficiază de același reglaj al arcului, astfel utilizatorul putând să aleagă cât de puternică dorește să fie legătura lui cu pedala/bicicleta. Eficiența la pedalare este decentă, însă trebuie ținut cont că pe partea opusă nu prea mai există vreo platformă de susținere. Cu toate acestea, nu pot spune că am resimțit lipsa ei în vreun fel care să mă facă să vreau să schimb rapid aceste pedale. Coloristic vorbind, acestea împrumută griul mai vechi de la XTR, iar vaselina de-un verde aprins, care iese din ax, îți oferă siguranța că totul este protejat corespunzător în interior.

Ar mai fi de luat în calcul și prețul, de 200 de lei, unul spun eu, mai mult decât decent, mai ales că aceste pedale vin livrate și cu plăcuțe pentru încălțăminte. Un pachet foarte, foarte rezonabil. Pedalele își vor face treaba pentru scopul în care au fost create și pot suplini și alte nevoi în caz că pretențiile nu-s prea mari, ceea ce le transformă într-o alternativă ideală și pentru iubitorii de e-bike-uri.

Preț: 200 de lei
Greutate: 381 grame
Importator: Rom-eurotrade SRL
Mențiuni: se livrează cu plăcuțe și pini

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

3 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma