Categorii: AnvelopeRotiTeste

Onza Lynx Light 1.95 (2012)

Onza este un brand răsunător cunoscut mai mult din trecut decât din prezent. Dispărut o vreme de pe piață, Onza a revenit puternic în ultimii 3 ani, cu promisiunea că s-au întors pentru a se impune dinnou pe piața anvelopelor de biciclete.

Mai nou, Onza are și un importator în România, care ne-a furnizat un set de anvelope pentru Cross Country Racing, modelul Lynx Lite în formatul 1.95. Prea subțiri? Aș tinde să spun că nu, deoarece după mai multe ture pe teren variat, am început să văd avantajele din spatele acestei dimensiuni.

Majoritatea denumirilor anvelopelor producătorului elvețian, își găsesc inspirația în regnul animalelor, regulă perfect valabilă și pentru Lynx-ul agresiv de care discutăm astăzi. Poziționarea crampoanelor, deși poate părea ușor haotică, are un rol bine stabilit și oferă pe traseu așa cum era de așteptat o tracțiune bună și o voteză de rulare mare.

Dacă pe pământ uscat aceste anvelope sunt rapide și aderente, atât pe urcări cât și în viraje, pe pământ umed acestea reușesc de asemenea să facă o figură bună, furnizând minimul de tracțiune care să te ajute să urci un deal mai abrupt în condiții dificile. Anvelopa de față a mai scăpat uneori în viraje strânse, pe porțiunile pe pământ umed.

Deoarece crampoanele laterale nu sunt foarte proeminente, te poți aștepta la o aderență decentă pe teren variat, chiar și pe porțiuni de macadam.

Capacitatea de curățare (noroi) este de asemenea destul de bună, dată fiind poziționarea aerisită a crampoanelor. Pe asfalt, datorită compound-ului, Lynx-ul se remarcă printr-o rezistență la rulare destul de mare, deci ceva efort suplimentar din partea ta va fi necesar parcurgerii acestor porțiuni din traseu.

Instalarea este joacă de copii, practic poți uita de leviere atât la montare cât și la demontare.

Onza Lynx Light se simt totuși cel mai bine pe traseele de pământ, făcându-se remarcate prin greutatea foarte scăzută (400 de grame declarat, 440 de grame cântărit) și prin tracțiunea bună. Noi ne-am putut bucura de modelul de top din gamă, pliabil cu 120 TPI. Din păcate însă, o anvelopă atât de ușoară nu poate oferi o protecție împotriva unei eventuale pene de cauciuc, deci trebuie ceva precauție la trecerea peste pietrele ascuțite sau peste rădăcini. Umflate la capacitate maximă însă, șansele să te alegi cu un snakebite, scad.

În concluzie, trebuie să remarc eforturile celor de la Onza de a reveni pe piață în stil mare. Greutatea acestor anvelope este egalată de puține alte modele de pe piață, iar viteza de rulare pe teren accidentat este exact ceea ce așteptam. Iar din punct de vedere al prețului, nu este deloc cazul să-ți faci griji: pentru 90 de lei/bucata (pentru modelul cu talon de sârmă, 60 TPI) , nu-ți bagă nimeni mâna adânc în buzunar. Modelele superioare pliabile, precum cel testat, costă 165 de lei/bucata.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

13 ore in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

5 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

6 zile in urma