Când am cerut această versiune a anvelopelor Canis la test am avut un singur gând: să redau Cannondale-ului pe care-l dețin, aerul vintage de altă dată. Ceea ce în mare am reușit, dar într-un final m-am văzut nevoit să mut aceste anvelope pe bicicleta de All Mountain dintr-un singur motiv: lățimea de 2.25 inch pentru Cross Country mi s-a părut nepotrivită, din mai multe motive.
Odată făcut transferul, am mers de mai multe ori la munte pentru a scoate ce-i mai bun din aceste anvelope. Și sincer, am rămas un pic surprins, deoarece dacă arunci o privire asupra amplasării crampoanelor sau asupra înălțimii acestora, nu oferă un indiciu clar despre cât de bune sunt de fapt aceste anvelope. De aici și concluzia că niciodată nu poți judeca o anvelopă după aspect, ci abia după ce o folosești pentru o perioadă lungă de timp. Dar asta știam deja.
Montarea se face relativ rapid dat fiind faptul că talonul este realizat din kevlar, iar anvelopa pliabilă. Viteza de rulare este mulțumitoare, chiar dacă nu se ridică la pretențiile lui Schwalbe Rocket Ron, spre exemplu. Crampoanele sunt destul de distanțate, acesta fiind și unul dintre motive, în schimb compensează cu capacitatea de curățare mai bună. Pe urcări tracțiunea oferită de anvelopa de spate a fost mulțumitoare, asemenea aderenței din viraje. Crampoanele laterale de înălțime medie prestează mai bine decât m-aș fi așteptat în viraje. Nu se comparară cu performanțele oferite de WTB Bronson sau Schwalbe Hans Dampf, dar reușesc să țină bicicleta pe trasa dorită atunci când lucrurile devin mai extreme. Nu același lucru se poate spune însă și pentru condițiile de nămol, unde performanțele acestor anvelope scad semnificativ.
Durata de viață a anvelopei este bună, după un an de utilizare crampoanele având mai mult de 60% din profil. Carcasă beneficiază de un amestec dublu de cauciuc, asta fiind conform producătorului, explicația pentru viteza mare de rulare. Peretele lateral este suficient de gros pentru ca într-un an de zile să nu mă fi ales cu niciun snake byte, deși am simțit de câteva ori janta trecând peste obstacole ascuțite. Poate este bine de precizat și faptul că am rulat cu aceste anvelope la o presiune mai joasă. Atenție, în timp, pe pereții laterali încep să apară X-uri, care se formează de obicei, atunci când rulezi la presiune joasă.
Greutatea nu este mare, ci mai degrabă acceptabilă în segment: 545 de grame pun pe cântar anvelopele Onza Canis în formatul 26 x 2.25. Per total, o anvelopă foarte echilibrată, din toate punctele de vedere, însă în această dimensiune mai degrabă recomandabilă pentru All Moutain decât pentru Cross Country. O anvelopă care îmbină perfect aspectul vintage cu performanțele.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…