Categorii: AnvelopeRotiTeste

Mitas Scylla Top Design 29×2.25 (2018)

Mitas este noul nume al producătorului ceh de anvelope Rubena iar modelele lor de top au fost mereu interesante din punctul de vedere al raportului calitate/preț. În ultima vreme Mitas au investit foarte mult în imagine și tehnologie, fiind sponsori la competiții de renume ca Absa Cape Epic sau 4Islands, dar și ai etapei de Cupă Mondială de la Nove Mestro din Cehia. În paralel, anvelopele lor au fost prezente la cele mai tari competiții și au urcat pe podium la Olimpiadă, Cupa Mondială și Campionatele Mondiale alături de echipa Kross Racing Team, cel mai recent pe bicicleta Campioanei Jolanda Neff.

Din acest motiv am primit cu mult entuziasm la test o pereche de anvelope de XC de top, Scylla Top Design în versiunea Textra 29×2.25 care cel puțin pe hârtie păreau impresionante! Profilul ideal pentru viteză pe traseu uscat și greutatea anunțată de doar 670 g la această dimensiune sunt cărți de vizită greu de ignorat!

În realitate, anvelopele arată absolut senzațional, cu o textură foarte ”racy” și cu o grafică colorată atrăgătoare, purtând inclusiv sigla celebrului maraton Absa Cape Epic. Pe cântar ele nu au confirmat greutatea de 670 g din specificații… afișajul ne-a indicat 630 g! O diferență în minus incredibilă, valabilă la ambele bucăți primite!

Montajul pe roțile Mavic Crossmax SL a fost facil, rapid, fără probleme, etanșarea fiind excelentă. Am folosit doar pompa manuală de podea pentru ambele roți și le-am umflat din prima încercare. Textura de 127 tpi a structurii pare moale și promite un rulaj excepțional. Cauciucul din care e confecționată calea de rulare pare totuși puțin cam tare la atingere, probabil favorizând viteza în detrimentul aderenței la limită.

Calea de rulare are pe mijloc două tipuri de perechi de crampoane patrulatere dar cu o formă nerectangulară, adică laturile sunt dispuse la diverse unghiuri, ceea ce ar trebui să asigure o aderență bună în toate direcțiile, compensând înălțimea mică a acestora. La fiecare două rânduri de crampoane se găsesc niște mici linii proeminente care ar putea să aibă rolul de a evita prinderea noroiului. Mergând spre lateral apare pe fiecare parte încă un rând de crampoane, de data asta cu 5 laturi, tot cu un profil jos și care au laturile la unghiuri destul de neregulate pentru a prinde aderența potrivită de fiecare dată. Pe lateral avem, cum e uzual la anvelopele de viteză, câte un rând de crampoane mari, crestate la mijloc, cu rolul de a mări drastic aderența în virajele luate la maxim și pe porțiunile cu înclinație laterală. De asemenea, crampoanele laterale ajută mult la tracțiune pe noroi.

Cel mai important traseu pe care am testat anvelopele este tura lungă de la maratonul Cozia MTB, un traseu solicitant și tehnic, cu urcări și coborâri abrupte dar și cu bucăți de fugă. Cel mai interesant e că am plecat pe un traseu destul de uscat iar la final am prins o ploaie torențială, așa că am avut ocazia să le testez în absolut toate condițiile.

Pe asfalt anvelopele sunt rapide și silențioase după cum era de așteptat. Ele rămân rapide și pe teren solid de viteză, de tipul drum forestier. Virajele la viteze mari, deși le-am abordat timid la început, sunt efectuate prompt și în siguranță. Pe urcările la limită, foarte abrupte, am avut plăcuta surpriză să nu constat nicio ezitare, pe bucăți unde alte anvelope au pierdut aderența. Încrederea oferită este la fel de mare și la coborâre. Pot spune că în condiții uscate și semi-uscate Scylla Top Design sunt mult mai aderente decât sunt așteptările la prima vedere.

Ploaia a schimbat însă lucrurile destul de radical, astfel că puse în fața unor zone foarte alunecoase, anvelopele au cedat aderența, însă condițiile au fost extrem de proaste și probabil orice anvelopă de acest tip era depășită de situație. Odată ajunse însă pe pământ tot ud, dar mai puțin alunecos și amestecat cu vegetație, aderența a revenit surprinzător, astfel că deși la început am avut ezitări, am reușit să cobor și chiar să și urc bucățile foarte abrupte de pe finalul traseului fără probleme, eventual cu un picior scos din pedală pentru siguranță.

Concluzia este că Mitas Scylla Top Desing sunt o pereche de anvelope rapide foarte bune, perfecte în aproape orice condiții. Eu le-aș lăsa acasă doar dacă aș avea certitudinea prezenței noroiului în cantități mari pe traseu. Altfel, pe pământ uscat sau semi-umezit, pe iarbă, rădăcini, pietre, Scylla este la același nivel al performanțelor cu orice alt model rapid de XC de pe piață, fiind un concurent redutabil pentru cauciucuri cu preț uneori chiar dublu!

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma