Categorii: AnvelopeRotiTeste

Maxxis Pace 29×2.1 (2015)

Când am aflat că voi testa o anvelopă nouă de la Maxxis, am fost cuprins de „nostalgia tinereţii”. Practic, am început MTB-ul cu această marcă, pe vremea aceea, acum vreo 10 ani, Maxxis era cea mai bună ofertă de pe piaţă şi nu ne întrebam ce marcă de anvelopă să punem pe bicicletă ci doar ce model de Maxxis. Ba chiar pe maşină am găsit să îi pun, cumpărate de pe internet, tot… Maxxis. Niciodată nu am fost dezamăgit de performanţele acestora, cu condiţia să fie alese modelele corespunzătoare tipului de utilizare, deşi profile care au supravieţuit până azi, cum este High Roller, erau bune absolut la orice.

Între timp, şi piaţa de la noi s-a diversificat şi au apărut multe modele şi mărci noi high end, unele cu greutate şi performanţe mai bune, dar cu un preţ de asemenea mult mai mare. Maxxis a rămas practic până în ziua de azi o marcă ce oferă un raport calitate-preţ excelent şi care acoperă toate disciplinele ciclismului. Practic, Maxxis oferă pentru oricine o anvelopă suficient de performantă fără să spargă bugetul.

În domeniul anvelopelor rapide şi performante de XC, ei au mers ani de zile cu modelele Larsen TT şi Crossmark, modele iubite de unii şi contestate de alţii. Lovitura pe piaţă au dat-o odată cu lansarea modelului Ikon, primul care reuşea să facă faţă fără probleme modelelor marilor producători, oferind viteză şi aderenţă excelente la o greutate redusă.

Pentru 2015, ei au pregătit o versiune de competiţie a deja mult apreciatului Ikon, modelul Pace, care are un profil asemănător dar cu crampoanele ceva mai puţin proeminente. După cum spun şi pe site-ul lor, Pace a fost proiectat pentru a satisface nevoile atleţilor din Cupa Mondială de XC.

Profilul este format din crampoane mici aranjate destul de apropiat sub forma unor V-uri, iar crampoanele mai mari de pe margine sunt de asemenea aranjate apropiat pentru a nu se pierde viteză nici în viraje, dar nici aderenţa. Ce este foarte interesantă este direcţia de montare, care este invers faţă de alte modele cu crampoane în V de pe piaţă.

Carcasa este foldable, cu un design mai deosebit ce se doreşte să dea impresia de „racy”, textura internă este de 60 TPI (Maxxis nu folosesc valori prea mari) iar cauciucul folosit este de un singur tip, care asigură atât aderenţă cât şi durată de viaţă acceptabilă şi egală pe tot profilul.

Anvelopa este disponibilă în toate cele trei dimensiunile de roţi, 26-27.5-29, dar cu un singur balonaj, de 2.1. Greutatea este corectă dar nu impresionantă: 545-575-605. Maxxis nu a oferit niciodată o greutate foarte mică (exceptând câteva modele ultra-uşoare specifice, cum ar fi Maxxlite), dar produsele lor au fost mereu rezistente şi robuste, fără probleme de uzură.

Pe cântar, anvelopele au confirmat greutatea din specificaţii. Montajul pe jantă (Mavic Crossmax SLR) a fost destul de uşor, doar cu mâna. În schimb, etanşarea tubeless nu a mers cu pompa manuală, nici chiar cu un compresor mai slab, fiind nevoie de un compresor destul de puternic. În plus, chiar şi după montaj, etanşarea s-a făcut greu, pereţii laterali fiind plini de pori, o etanşare completă fiind obţinută de-abia după mai multe ture pe teren. Adevărul este că în specificaţii nu este scris nimic despre compatibilitatea tubeless ready a anvelopei, deci există şi posibilitatea (cam dubioasă în 2015 pentru un model de competiţie) ca pereţii să nu fi fost proiectaţi să fie etanşi. Una peste alta, ele sunt montate tubeless, la 1.8 bar şi funcţionează în regulă.

Am avut ocazia să testez Pace-ul în condiţii foarte diferite, de la caniculă şi teren complet uscat, cu praf, pietriş, poteci cu rădăcini dar şi drumuri asfaltate şi neasfaltate de diverse calităţi la Maratonul Olteniei, până la noroi şi traseu complet ud, cu pante extreme, bolovani, pietriş instabil, la Cluj MTB Marathon.

De la început se observă că Pace este o anvelopă fantastic de rapidă, genul acela care îţi face impresia pe asfalt că bicicleta e echipată cu slick-uri. Odată ajuns pe teren dificil, anvelopa nu m-a lăsat la greu. Pe urcări foarte abrupte, crampoanele multe agaţă bine astfel că nu am pierdut aderenţă nici pe pietriş, nici pe iarbă dar nici pe noroi decent. Pe coborâre, atâta timp cât nu sunt duse la limită, sunt nişte anvelope de încredere. Evident, dacă se forţează nota pe coborâre în viraje, ele vor începe să derapeze mai repede decât modelele mai cramponate, dar acest lucru este valabil pentru orice model de acest gen.

Pe noroi, am avut plăcuta surpriză să văd că nu se încarcă foarte rău, în ciuda crampoanelor destul de apropiate. Deşi nu este o anvelopă pentru teren ud, se poate parcurge şi aşa ceva cât de cât în siguranţă dacă nu forţăm nota. Pe traseu uscat însă, anvelopa zboară efectiv cu viteză maximă, este terenul ei de joacă şi acolo cred că stă faţă în faţă cu orice alt model asemănător: Continental Race King, Schwalbe Racing Ralph, Kenda Small Block 8, etc….

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

3 zile in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

6 zile in urma

Prologo lansează noua gamă de șei AGX “Slide Control” cu control al alunecării

Prologo AGX înseamnă „Aventură, Gravel, Ciclocros”, iar noua serie de produse din această gamă vine cu control al alunecării și…

o săptămână in urma