Între timp, şi piaţa de la noi s-a diversificat şi au apărut multe modele şi mărci noi high end, unele cu greutate şi performanţe mai bune, dar cu un preţ de asemenea mult mai mare. Maxxis a rămas practic până în ziua de azi o marcă ce oferă un raport calitate-preţ excelent şi care acoperă toate disciplinele ciclismului. Practic, Maxxis oferă pentru oricine o anvelopă suficient de performantă fără să spargă bugetul.
În domeniul anvelopelor rapide şi performante de XC, ei au mers ani de zile cu modelele Larsen TT şi Crossmark, modele iubite de unii şi contestate de alţii. Lovitura pe piaţă au dat-o odată cu lansarea modelului Ikon, primul care reuşea să facă faţă fără probleme modelelor marilor producători, oferind viteză şi aderenţă excelente la o greutate redusă.
Pentru 2015, ei au pregătit o versiune de competiţie a deja mult apreciatului Ikon, modelul Pace, care are un profil asemănător dar cu crampoanele ceva mai puţin proeminente. După cum spun şi pe site-ul lor, Pace a fost proiectat pentru a satisface nevoile atleţilor din Cupa Mondială de XC.
Carcasa este foldable, cu un design mai deosebit ce se doreşte să dea impresia de „racy”, textura internă este de 60 TPI (Maxxis nu folosesc valori prea mari) iar cauciucul folosit este de un singur tip, care asigură atât aderenţă cât şi durată de viaţă acceptabilă şi egală pe tot profilul.
Pe cântar, anvelopele au confirmat greutatea din specificaţii. Montajul pe jantă (Mavic Crossmax SLR) a fost destul de uşor, doar cu mâna. În schimb, etanşarea tubeless nu a mers cu pompa manuală, nici chiar cu un compresor mai slab, fiind nevoie de un compresor destul de puternic. În plus, chiar şi după montaj, etanşarea s-a făcut greu, pereţii laterali fiind plini de pori, o etanşare completă fiind obţinută de-abia după mai multe ture pe teren. Adevărul este că în specificaţii nu este scris nimic despre compatibilitatea tubeless ready a anvelopei, deci există şi posibilitatea (cam dubioasă în 2015 pentru un model de competiţie) ca pereţii să nu fi fost proiectaţi să fie etanşi. Una peste alta, ele sunt montate tubeless, la 1.8 bar şi funcţionează în regulă.
Am avut ocazia să testez Pace-ul în condiţii foarte diferite, de la caniculă şi teren complet uscat, cu praf, pietriş, poteci cu rădăcini dar şi drumuri asfaltate şi neasfaltate de diverse calităţi la Maratonul Olteniei, până la noroi şi traseu complet ud, cu pante extreme, bolovani, pietriş instabil, la Cluj MTB Marathon.
De la început se observă că Pace este o anvelopă fantastic de rapidă, genul acela care îţi face impresia pe asfalt că bicicleta e echipată cu slick-uri. Odată ajuns pe teren dificil, anvelopa nu m-a lăsat la greu. Pe urcări foarte abrupte, crampoanele multe agaţă bine astfel că nu am pierdut aderenţă nici pe pietriş, nici pe iarbă dar nici pe noroi decent. Pe coborâre, atâta timp cât nu sunt duse la limită, sunt nişte anvelope de încredere. Evident, dacă se forţează nota pe coborâre în viraje, ele vor începe să derapeze mai repede decât modelele mai cramponate, dar acest lucru este valabil pentru orice model de acest gen.
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Prologo AGX înseamnă „Aventură, Gravel, Ciclocros”, iar noua serie de produse din această gamă vine cu control al alunecării și…