Acum mulți ani de zile descopeream anvelopele Maxxis Crossmark, cu un profil în același timp frumos și rapid: aveau pe mijloc un șir lung de crampoane pătrate cu șanțuri în formă de cruciulițe, șir care oferea viteză maximă pe teren solid și pe asfalt, în timp ce marginile erau oarecum inspirate din vechiul Larsen TT, cu crampoane cu rampă unidirecțională care ofereau aderență foarte bună în viraje. Nu erau puține modelele de biciclete de XC de Cupă Mondială ce erau echipate cu aceste anvelope.
Montajul a avut loc fără probleme cu pompa manuală, fără nicio scăpare de aer prin structură, dovedind o calitate exemplară din acest punct de vedere.
Partea laterală este asemănătoare cu cea dinainte, dar cei de la Maxxis spun că au îmbunătățit mult aderența. Rândurile de crampoane mediane au primit crestături longitudinale. Crampoanele laterale sunt asemănătoare cu cele anterioare, dar au formele puțin schimbate.
Pe teren Crossmark II confirmă afirmațiile producătorului. Viteza de rulare este foarte bună pe asfalt și forestier. Am urcat ca de obicei pante foarte abrupte cu aderență precară iar aderența a fost foarte bună pentru acest gen de anvelope, neavând probleme în zone cu înclinație de peste 20% acoperite cu nisip, pietriș sau iarbă, dar uscate. Pe ud mai mult ca sigur aderența nu va fi la fel de bună, dar anvelopa nu e concepută pentru asta.
Personal recomand aceste anvelope tuturor celor ce caută un model polivalent dar mai ales foarte rapid, oferind la pachet o aderență suficientă în orice condiții. Totuși nu sunt anvelope pentru teren dificil și cicliști neexperimentați, dacă nu sunteți obișnuiți cu anvelopele de competiție de XC ar fi bine să nu vă aventurați cu Crossmark II pe zone foarte tehnice! Mi-aș fi dorit mult să revin și cu impresii la limită din competiții dar din păcate soarta nu a făcut posibil acest lucru…
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
virgule nu puneti? uneori e foarte greu sa citesti articolele. "Pe coborâre și la frânare Crossmark" te duce cu gandul la franarea Crossmark. Exista franare Crossmark?
"Pe teren Crossmark II confirmă" - exista teren Crossmark II?
Nu ma intelegeti gresit, nu sunt nici rautacios, nici profesor de romana, doar va atentionez pentru mai multa atentie.