Categorii: AnvelopeRotiTeste

Maxxis Aspen 27.5×2.10 (2015)

Maxxis nu se numără printre candidații foarte prezenți pe FreeRider.ro, însă vreau să lămuresc un lucru de la bun început: faptul că prezența sa este rară, nu este din cauza faptului că vorbim despre o anvelopă de slabă calitate. Nicidecum. Maxxis se numără printre anvelopele mele preferate și există câteva motive bune pentru care lucrurile stau astfel. În primul rând, Maxxis este acel producător care tace și face: nu găsești texte pompoase de prezentare pe site-ul lor, nici detalii interminabile despre cât de bine se descurcă aceste anvelope. Apoi, este vorba despre calitatea acestora și nu în ultimul rând, durabilitatea. Este de la sine înțeles că performanțele sunt cele scontate, căci altfel nu mai figura pe prima poziție a clasamentului întocmit de mine, în ceea ce privește producătorii de anvelope.

Maxxis Aspen este o dovada celor afirmate mai sus. Avem o anvelopă pentru Cross Country, cu crampoane de mici dimensiuni, dar care-s așezate inteligent și oferă o viteză foarte mare de rulare. Aderența în viraje este asigurată de crampoanele latrale, ceva mai pronunțate ca înălțime decât cele centrale, aș spune chiar potrivite astfel încât să rulezi la limită chiar și cu viteze mari. Dacă studiezi atent profilul, vei vedea că cei de la Maxxis au dispus crampoanele laterale în direcție inversă celor centrale, tocmai pentru a se înfige mai bine în teren. Este o anvelopă de uscat, care oferă o tracțiune bună pe urcări și chiar dacă nu excelentă te scoate din majoritatea situațiilor.

Nu este nici cea mai ușoară anvelopă, dar celor de la Maxxis se pare că le este ușor indiferent capitolul. Disponibilă doar în versiunea pliabilă, aceasta cântărește 615 grame, o valoare acceptabilă în segment, dar de departe de a fi cea mai mică. Această specificație vine însă și cu un avantaj important: pereții laterali sunt mai groși, prin urmare oferă o protecție mai bună împotriva unui eventual snakebite.

În caz că vremea se schimbă iar terenul devine instabil, nemavorbind dacă trebuie să rulezi prin noroi sau pietre umede, performanțele se reduc dramatic, căci Aspen nu este o anvelopă pentru teren umed și nici nu are un profil care s-o ajute prea mult în aceste condiții. Acesta este de altfel și marele minus al anvelopei de față.

Pe scurt, Maxxis Aspen reprezintă o alternativă foarte bună pentru anvelopele de Cross Country ce-i drept, semnificativ mai ușoare, de la Schwalbe (Rocket Ron 27.5×2.10 – 460 grame) sau Continental (X-King 27.5 x 2.2 – 525 grame). Cu un preț de aproximativ 130 de lei, aceasta reușește să păstreze și un balans excelent între calitate, performanțe și preț. Datorită compound-ului mai moale din care este construită dar și a crampoanelor centrale de mici dimensiuni, ia în calcul faptul că se va toci mai repede în cazul unor ieșiri dese la munte. Versiunile mai ieftine (sub 100 lei) sunt oferite cu talon cu sârmă, prin urmare sunt mai grele. De asemenea, în cazul versiunilor entry-level, mixtura de cauciuc nu este aceeași, fiind vorba de un compound mai dur.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma