Categorii: AnvelopeRotiTeste

Maxxis Ardent 27.5 x 2.40 (2015)

Maxxis face treabă foarte bună de mulți ani încoace și așa cum am spus-o nu construiește cele mai ușoare anvelope din lume, deci dacă ești un weight-weenie, nu ai nimerit deloc bine. În schimb, construiește anvelope de calitate, durabile, rezistente la pene și foarte performante. Desigur că este și cazul modelului de față, Ardent-ul în versiunea 27.5 x 2.40, o alegere ideală pentru o anvelopă de enduro.

Montajul se face relativ rapid, însă nu la fel de ușor ca în cazul anvelopelor de la Conti sau Schwalbe. Asta dă totuși un plus de siguranță, căci vei avea certitudinea că anvelopa rămâne pe jantă, chiar și după o pană. Trebuie să menționez că anvelopele au fost montate și demontate cu mâna, deoarece le-am pus pe roți Shimano XTR care nu permit utilizarea levierului.

Balonajul este mai mic decât în cazul unor anvelope Schwalbe Hans Dampf (2.35) sau Continental X-King, însă dacă nu te deranjează vizual ca acesta să fie redus, atunci nu ai nicio grijă. Ardent-ul oferă o viteză medie de rulare atunci când pedalezi la deal sau pe asfalt, iar adevărata față și-o arată pe coborâri, acolo unde s-a descurcat fără reproș, indiferent de situație sau de terenul pe care am rulat. Aderența oferită de crampoanele laterale este foarte bună (nu la fel de bună însă ca în cazul Minion DH, însă acela face parte din altă categorie), permițându-ți să abordezi orice viraj în siguranță. Țin să menționez că presiunea din anvelope a fost de 2 bar, contribuind de asemenea la un grip mai bun. Cu toate acestea, am fost ferit de pene de cauciuc, chiar dacă am nimerit în pietre din când în când cu roata de spate. În situațiile limite, aceste anvelope au reușit cumva să mă țină pe trasă, situații în care unele anvelope ar fi fost de mult depășite. Capacitatea ed curățare pe noroi nu este dintre cele mai bune, în schimb vei aprecia capacitatea de frânare, care este la cote înalte.

Desigur, pentru toate aceste minunate relatări va trebui să plătești tribut greutății. Anvelopa se apropie serios de 800 de grame, chiar dacă este pliabilă, iar acest lucru va influența negativ și reprizele de accelație și greutatea totală a bicicletei. Dar un compromis trebuie să existe, căci până în prezent nu s-a inventat o anvelopă care să puncteze pozitiv la absolut toate capitolele. Ardent nu face altceva decât să treacă pe lista mea de preferințe când vine vorba de anvelope de All-Mountain sau Enduro.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma