Categorii: JanteRotiTeste

Mavic XM 317 Disc

Cu același design nemodificat din 2007 până astăzi, janta Mavic XM 317 Disc dorește să domine în continuare segmentul mid-level, prin două calități majore: greutatea relativ scăzută și durabilitatea bună în timp. Pentru acest test am ales o zonă montană cu trasee diverse dar nici nu ne-am dat în lături de la traseele ceva mai dificile.

Producătorul francez Mavic, recomandă această jantă ca fiind un allrounder perfect, facând aluzie în special la probele de All Mountain. Deși unii susțin că ar fi grele, XM 317 cântăresc doar cu 100 de grame mai mult decât cele mai ușoare jante disponibile pe piață pentru acest segment. Dacă îți construiești roțile bicicletei cu butuci și spițe de calitate, vei obține chiar o greutate decentă.

De preferat pentru o greutate redusa și pentru probele de Cross Country sunt spițele trase (subțiri), dar pentru a-i spori rezistența poți opta pentru un set de spițe normale sau ceva mai groase (dacă pedalezi pe trasee mai dificile). Cu Mavic XM 317 poți alege atât un traseu simplu cât și unul dificil. Au fost sesizate probleme din partea riderilor mai grei: dacă în cazul unora, roțile s-au descentrat, în cazul altora anvelopa a ieșit de pe jantă in viraje.

În plimbările noastre, jantele XM 317 Disc s-au descurcat exemplar fără a avea parte de pene de cauciuc sau de descentrări semnificative. Ce-i drept, după ce-am lovit în repetate rânduri câteva pietre mai mari, acestea au avut o mică abatere de la linia inițială. Totuși ține cont de faptul că aceste jante nu au fost concepute pentru trasee extreme! Din acest considerent nici nu vei putea monta anvelope cu o grosime mai mare de 2.30 pe aceste jante, deși unii preferă anvelope chiar mai groase pentru All Mountain.

Finisajele sunt bune, iar construcția este așa cum probabil te așteptai, cu pereți dubli.

Pe termen lung, jantele Mavic XM 317 Disc sunt un partener de nădejde. Probleme de durabilitate au fost semnalate de cei care nu le-au exploatat corespunzător dar și de persoanele „cu greutate”.

Sunt disponibile și în varianta pentru V-Brake-uri, cu 32 sau 36 de găuri. Alege versiunea cu 32 de găuri pentru o greutate ceva mai redusă sau versiunea cu 36 de găuri pentru o rezistență crescută.

Greutate : 445 grame

Utilizare : Cross Country, Marathon, All Mountain

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Salut, eu am folosit ceva timp MTX 31 și nu am avut probleme (70 kg). Unele părereri pe care le-am mai auzit nu au fost foarte favorabile, dar oricum ar trebui să fie mult mai bune decât ceea ce ai în prezent.

  • Salut, m-am interesat și producătorii văd că recomandă seturi de roți sau jante pentru freeride sau downhill celor cu o greutate de peste 110 kg.

  • Buna ziua, pentru persoanele cu greutate ce jante recomandati ? Eu ma gandeam la remerx jumbo extreme cu spite DT Swiss si butuci novatec pe 4 rulmenti sau Alexrims Ghost 500 CL cu butuci Shimano SLX M665 Disc? Ceva mai bun in raport calitate pret ? Pe focusul meu am RodiFW si nu prea rezista, cu toate ca nu ma dau tare.

  • buna ziua!
    As avea si eu o sugestie de articol daca se poate si daca aveti ocazia sa testati jantele DT SWISS XR 400 DISC sau DT SWISS XR 430 DISC. Sunt curios de performante si daca isi merita bani! multumesc anticipat o zi buna!

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

5 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

o săptămână in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

o săptămână in urma