Categorii: JanteRotiTeste

Mavic XM 117

Mavic este un nume sonor atunci cand il amintesti intr-o discutie despre jante. Atat de cunoscut ca pentru unii doar numele Mavic ramane viabil in domeniul jantelor sau rotilor pentru biciclete. Totusi nu se afla singuri pe piata, iar concurenta este acolo, incercand sa obtina cifre bune de vanzari.

Din aceasta cauza, cei de la Mavic au in gama si o janta entry-level, ce poate fi achizitionata de catre oricine la un pret de sub 100 de Lei. Este vorba despre modelul XM 117 care joaca un dublu rol : poate fi achizitionat aftermarket din multe magazine de biciclete sau poate veni ca echipare OEM pe noua ta bicicleta. Aceasta janta insa nu echipeaza doar modele de biciclete entry-level ci chiar si modele ceva mai scumpe. De aceea a trebuit sa ne lamurim ce poate sa ofere si sa impartasim parerile cu voi.

Din punct de vedere al aspectului nu putem discuta de o forma agresiva dar nici una care sa inspire soliditate. Finisajele se apropie insa de calitatea modelelor plasate mai sus in gama. Nu o atinge, insa se afla „undeva pe acolo”. Ne-a incantat faptul ca poti monta anvelope de pina la 2.40 (am testat cu Schwalbe Racing Ralph) pe aceste jante, deoarece sunt relativ inguste. Bineinteles ca anvelopa nu va mai avea aspectul uneia de 2.40 ci mai degraba un 2.25. Producatorul recomanda montarea unei anvelope de maxim 2.30. Un plus este reprezentat de catre canalele de pe laterala jantei, care ajuta la inlaturarea apei in conditii de umditate.

Am montat insa la loc anvelopa de 1.90 cu care era dotata bicicleta, ca sa putem testa pe traseu capacitatile adevarate ale jantei. O anvelopa mai groasa preia din socuri, deci janta este protejata. O anvelopa de 1.90 nu mai ajuta atat de mult impotriva loviturilor. Traseul a presupus plimbari prin oras cu urcari numeroase de borduri, unele mai line, altele mai dure. Apoi am decis sa facem cateva coborari, lovind intentionat roata de obstacolele de pe traseu. Janta s-a comportat bine si nu a dat semne de slabiciune. Acestea sunt de altfel conditiile normale de exploatare. Pentru a merge mai departe am executat mici sarituri, incercand sa aterizam cu roata de spate in diagonala, astfel incat roata sa primeasca socul cat mai puternic. Astfel am ajuns la concluzia ca este destul de sensibila la loviturile laterale mai puternice, lovituri care-i produc mici descentrari. Daca insisti sa faci acelasi lucru vei reusi s-o descentrezi mai mult.

Asta nu poate insemna decat un singur lucru : ca poate fi utilizata fara probleme pentru Cross Country sau prin oras, fara prea multe reglaje pentru o perioada mai lunga de timp. Daca ai tendinta sa impingi limitele sau chiar s-o exploatezi pentru un All Mountain mai agresiv va trebui sa te orientezi catre modelul XM321. Posesorii s-au plans in general de descentrari dese in conditii mai dificile de exploatare. In rest, totul este in regula cu aceasta janta : atat pretul cat si greutatea sunt mai mult decat decente. Cu cele 440 de grame ale sale, reuseste sa-si depaseasca concurenta de la Rigida, Alex Rims sau chiar Mach 1. Totusi cercurile de la Sunringle reprezinta un concurent de temut, mai ales din punct de vedere al greutatii reduse si al rezistentei. Pentru informatia ta, exista si o versiune pentru franele pe disc denumita XM117 Disc, cu o greutate sensibil mai mare, de 457 de grame.

Greutate : 440 grame

Utilizare : Cross Country, City

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Buna ziua, caut o janta care sa reziste celor peste 100 kg ale mele la plimbarile prin oras, parc dar care datorita gropilor, canalelor si bordurilor au devenit un sport extrem. Cele pe care le-am primit in dotarea RockRider-ului sunt "no-name" si probabil made in China, motiv pentru care cea de pe spate a luat forma cifrei opt la o intalnire cu bordura. M-am oprit in cercetarea mea la doua jante "Mavic XM 117 v-brake" si "RemerX Jumbo v-brake". Imi puteti recomanda care din cele doua se preteaza mai bine avand in vedere greutatea mea si traseul la care va fi supusa. Daca aveti si alte optiuni pana in 100 de ron va rog sa-mi spuneti. Multumesc.

  • XC717 este totusi in alta gama de pret.
    Binenteles ca mi-as dori sa fie mai usoara bicla, dar sincer prefer o janta care sa rezista mai bine in timp, care sa se descentreze mai greu. Pe spate am pastrat cercul vechi de la Mach1, dar pe fata urmeaza sa pun frana pe disc si as vrea sa schimb si cercul. Mersi de ajutor!

  • Mai degraba Equalizer 27 decat S.O.S. Equalizer 27 este cu 42 de grame mai greu decat Mavicul dar este si ceva mai rezistent. Sunt de parere ca este o alternativa buna. S.O.S. este si mai rezistent, dar cantareste 520 de grame. Daca faci un mic calcul doar jantele vor cantari 1.040 de grame. Depinde ce doresti : rezistenta mare sau greutatea mai scazuta.

  • Din cate m-am uitat la preturi as avea urmatoarele variante, imi puteti da un sfat?
    Mavic XM117 Disc
    Sunringle EQUALIZER 27
    Sunringle S.O.S. WELDED

    Sau daca exista alte variante care le pot gasi la magazinele din Bucuresti la un pret de pana in 100 chiar si 120 lei (daca se merita) si sa fie ceva mai rezistente.

  • Mda... pe mine ma interesa o janta buna pentru XC care sa se gaseasca in magazinele din Romania la un pret de pana in 100 RON. Din pacate se pare ca nu am prea multe variante... :(

  • Sunringle EQ21 spre exemplu, cu o greutate de 350 de grame (in versiunea pentru disc), deci cu 90 de grame mai usor. Daca te decizi sa cumperi doua, salvezi in total 180 de grame din greutatea bicicletei. Pretul este cu aproximativ 15 euro mai mare. Din pacate nu prea se gasesc prin magazinele din Romania, decat cele dedicate sporturilor extreme (downhill, freeride sau bmx).

  • Vorbiti in articol de concurenta de la Sunringle. La ce model anume va referiti, si care vi se pare mai bun intre cele doua? Mentionez ca ma intereseaza varianta pentru frana pe disc.

    Multumesc!

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma