Marzocchi 55 RV (2011)

Furca Marzocchi 55 RV este răspunsul italienilor la furcile de Freeride și All Mountain de renume, oferite de producători precum RockShox sau Fox. Reușește să impresioneze prin calitate, aspect și funcționalitate iar dacă vine vorba de performanțele din teren, află că 55 RV se descurcă foarte bine doar cu arcurile din dotare, italienii renunțând la amortizarea pe aer regăsită pe modelul 55 TST 2, pentru a-i menține acestei furci un preț scăzut.

Marzocchi 55 RV emană siguranță, prin brațele groase, prin formă dar și prin construcție. Suficiente motive pentru a-ți da încrederea necesară de a împinge limitele la maxim în orice viraj sau la orice săritură. Tradus în valori exacte, înseamna nu mai puțin de 35 de mm pentru brațele superioare, cheiță Quick Release cu ax de 20 mm și o cursă ideală pentru munte, trasee de freeride și coborâri rapide, de 160 de mm. Cursa este motivul pentru care văd această furcă plasată in categoria Enduro/Freeride și mai puțin în categoria All Mountain/Freeride.

Aflată deja in al 3lea an de existență, furca 55 RV a suferit îmbunătățiri continue, ajungând pentru sezonul 2011 la maturitate. Amortizările obstacolelor mai mici sunt mai mult decât mulțumitoare iar cele adânci reprezintă doar rutină: practic, lui 55 RV sunt puține obstacole care ar putea sa-i pună piedici. În plus, flexează foarte puțin, aproape insesizabil și a mai pierdut puțin în greutate față de modelul anului anterior.

Simplitatea este o altă caracteristică. Nu abundă în reglaje, preload-ul și rebound-ul fiind singurele ce pot fi setate. Cu setările corecte, pe care ar trebui să le faci înaintea parcurgerii traseului, partea frontală a bicicletei rămâne liptă de sol, exact așa cum trebuie. Astfel, direcția și abordarea virajelor sunt foarte precise. Preload-ul poate fi reglat individiual, pe fiecare braț în parte (folosește aceleași setări pentru ambele brațe) iar rebound-ul de la o rotiță roșie, aflată pe partea inferioară a brațului stâng. Nu este o poziție ideală, dar te obișnuiești repede.

Când rulezi pe teren drept și este necesar să pedalezi puternic (în picioare), bicicleta începe sa flexeze datorită cursei destul de mari a furcii. De aceea, ca să nu te alegi cu dureri de spate, este de preferat sa pedalezi direct din șa dacă situația iți permite. Oscilațiile puternice te vor deranja la fel de mult și pe urcări, iar în acest caz nu pot să afirm decât că o funcție de Lock-Out n-ar fi fost deloc rea.

Este prevăzută doar cu prindere pentru frânele pe disc cu un diametru maxim al acestuia de 203 mm.

La capitolul greutate, Marzocchi 55 RV poate dezamăgi ținând cont de cele 2.790 de grame ale sale. Totuși, italienii reușesc să compenseze la capitolul costuri, furca fiind oferită pentru aproximativ 350 de euro, o valoare foarte decentă pentru performanțele oferite. Și nu trebuie să uiți nici de garanția de 3 ani oferită de producator!

În concluzie, modelul 55 RV duce mai departe tradiția furcilor Marzocchi, reușind să curpindă și să-ți ofere toate avantajele de care te-ai putea bucura pe un traseu extrem, de la o furcă de Freeride sau de Enduro. Pentru All-Mountain este prea masivă dar și destul de grea, așadar din punctul nostru de vedere nu-și are locul în această categorie. Dar precum mulți rideri profesioniști o spun, 55 RV reușește să reînvie spiritul Marzocchi de altă dată, fiind considerată adevăratul urmaș al legendarei Z.1 Bomber. Marzocchi 55 RV trezește emoții.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Salut.Am o furca Marzocchi bomber 55 ata 2009 cursa 120-160 si am o problema la ea.Dupa ce am facut o servisare la furca am observat ca in scurt timp cursa a ajuns de la 160 la 135.Ma puteti ajuta cu niste sfaturi in privinta asta si cum pot rezolva aceasta problema.Multumesc

  • Furca asta merge nemai pomenit pe traseee eu o folosesc pe un cadru polarx table top 2008 si cum zic alti ca cadrul acesta este de dirt/street eu il folosesc pe dh/freeride si nam avut prob cu el dar in fine furca aceasta este nemaipomenita vo recomand si voua sa o luati si comparatile cu domain si 55 am auzit ca domain-urile nus foarte bune dar nush ca nu leam incercat dar daca vreti o furca cu o cursa mai mare decat 55 va recomand sa loati bomber 66 si misepare ca domain e lafel de mare ca si 66 la cursa 66 are cursa de 180mm domain misepare ca e lafel de mare sau e de 160mm infine. Firma Marzocchi e o firma foarte buna de furci flexeaza asa fain si fin merge foarte bine.Bafta

  • S-ar compara mai degraba cu un Rock Shox Lyrik R decat cu un Domain. Prefer Lyrik-ul pentru greutatea mai scazuta dar si pentru posibilitatea de a alege intre cursa de 115 mm si cea de 160 mm (optiune disponibila si pentru Domain). Lyrik amortizeaza ceva mai rafinat si este o furca multivalenta. O poti utiliza pentru All Mountain, dar nu-i va displace nici o coborare pe un traseu de Freeride.

  • Buna ziua!
    Este vreo diferenta intre aceasta furca si modelele din anii anteriori? Cum se compara cu Rock Shox Domain 318?
    Multumesc!

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma