Magura MT4 (2014)

Magura lansa în urmă cu doi o nouă gamă de frâne, botezată MT. Din această gamă, fac parte modelele MT2, care prezintă entry-level-ul, MT4 și MT6 care reprezintă mid-level-ul gamei și nu în ultimul rând, modelul MT8, cel de top. Am avut ocazia să testăm noile MT4 pe o bicicletă de Cross Country și-ți vom prezenta concluziile în cele ce urmează.

Deja din etapa de montaj îți dai seama ușor că Magura a ales să facă unele lucruri diferit. Spre exemplu, prinderea manetelor de ghidon se face cu ajutorul unei chei Torx și nu cu imbus. Manetele de frână sunt de tip flip-flop, adică le poți inversa facil fără ca aspectul sau funcționalitatea să aibe de suferit. Finisajele sunt bune, atât pentru manete cât și pentru etrierul construit dintr-o singură bucată pentru a maximiza rigiditatea. Nu utilizează lichid de frână, ci ulei mineral.

Susținerea pentru deget oferită de levier este bună, dar nu la fel de bună ca în cazul frânelor Shimano, iar lungimea levierul este de asemenea mai mare. Distanța levierului față de ghidon poate fi reglată cu ajutorul unui imbus, iar rezervorul este inclus în manetă. Până în acest punct, aflăm că Magura MT4 se înscrie în cerințele vremurilor moderne.

Pe traseu însă, frânele MT4 nu au reușit să ne impresioneze așa cum au făcut-o cele de la Shimano, în speță modelul SLX, concurentul principal. Puterea de frânare este bună, pot fi dozate corespunzător – modulație fiind foarte bună, iar fading-ul prezent doar pe porțiunile foarte lungi de coborâre. Cu aceste calități în spate, MT4 nu oferă acea precizie pe care am întâlnit-o pe majoritatea frânelor de la Shimano. Prin urmare, le putem recomanda celor care nu sunt însetați de reprize de frânare brutale.

În ceea ce privește întreținerea, plăcuțele se pot schimba foarte facil, iar aerisirea este de asemenea simplă, fără bătăi de cap.

Greutatea este un punct forte al acestor frâne. În versiunea testată, cu disc de 180mm, aceste frâne pun pe cântar 417 grame, cu aproximativ 50 de grame mai puțin decât Shimano SLX. Asta înseamnă o economie de 100 de grame/set. Chiar și comparat cu Avid Elixir 5, produsul nemților de la Magura este mai ușor.

Pe scurt, Magura MT4 sunt o recomandare pentru biciclete de Cross Country sau Maraton. Pentru All Mountain sau Enduro m-aș orienta clar către frânele Shimano, pentru puterea mai mare de frânare. MT4 sunt ușoare, arată decent, sunt bine finisate și prestează așa cum ne-am aștepta la un produs din această gamă, însă sunt mai scumpe decât Shimano SLX, fapt ce va pune pe gânduri cumpărătorul în momentul în care va trebui să ia o decizie în acest sens.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi
Tags: frane magura

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

6 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma