Magellan PolarX este un model foarte cunoscut printre biciclisti, fiind una din bicicletele care acum 6-7 ani scriau istorie. Acesta era oferit la momentul respectiv cu un paintwork diferit fata de bicicletele existente pe piata, avea unghiuri interesante si se dovedea a fi rezistent, chair daca era utilizat pentru discipline diverse. Pentru iubitorii de extrem, cei de la Magellan au gandit atunci, modelul 2k1, care era pur si simplu indistructibil.
Am facut referire la modelul 2k1, deoarece constructia cadrului noului PolarX Table Top ne-a amintit de aspectul dur al vechiului model. Exact asa se prezinta PolarX Table Top in ziua de astazi : cu un look agresiv, unghiuri bune, suduri rezistente si intarituri suficiente, pentru a-ti imprima siguranta ca oricat ai sari cu el, nu-l vei rupe prea usor. La urma urmei discutam aici de un model pentru DirtJump, o proba care supune cadrul unui stres permanent. Trebuie mentionat si faptul ca vom prezenta o bicicleta entry level pentru DirtJump, asadar pretentiile trebuie sa fie pe masura pretului.
Cadrul
Cadrul Magellanului PolarX Table Top iti lasa impresia unei constructii solide, fapt datorat materialelor utilizate. Cadrul este compus din tevi de aluminiu, ce difera din punct de vedere al realizarii in functie de pozitionare. Astfel, teava inferioara a cadrului are o forma ovala pentru a conferi o rezistenta buna la socurile absorbite de partea frontala a bicicletei. Bascula este realizata deasemenea cu o structura solida : partea inferioara a basculei inglobeaza tevi in forma patrata, legate de BB printr-o componenta din aluminiu construita dintr-o singura bucata. Avantajul pe care-l prezinta aceasta, se refera la o rigiditate si o rezistenta mult mai buna pentru socurile ce survin in partea din spate a bicicletei, insa este eclipsata de un dezavantaj major : contribuie la greutatea finala a cadrului.
Tevile superioare ale basculei se petrec cu teava superioara a cadrului, oferind deasemenea o rezistenta mai buna. Bascula permite utilizarea de anvelope cu o latime maxima de 2,4″, insa daca se intampla sa te afunzi in noroi, trebuie sa iei in considerare faptul ca realizarea acesteia nu permite trecerea namolului printre roata si cadru, in majoritatea cazurilor acesta ramanand lipit de tevile cadrului si producand zgomote mici, dar suparatoare. O solutie ar fi fost largirea basculei in dreptul trecereii anvelopei. Astfel de solutii insa ar fi ridicat costurile de productie ale cadrului, iar in cazul de fata s-a urmarit doar scaderea acestora.
Gatul cadrului ofera un unghi bun per ansamblu, fiind potrivit pentru o furca ce amortizeaza undeva in intervalul 100 – 130 mm. Imbinarea gatului cadrului cu cele doua tevi, inferioare si superioara, se face atat printr-o sudura solida cat si prin doua intariri din aluminiu, ce se regasesc deasupra tevii superioare, respectiv sub teava inferioara. Aceste intariri isi aduc semnficiativ contributia la rezistenta cadrului.
Un aspect care nu ne-a incantat se refera la urechile cadrului : sunt realizate foarte simplu si mai presus, nu sunt deloc practice daca ai nevoie sa demontezi roata din spate rapid. Aceeasi problema insa am intalnit-o si la cadrele Univega, care nu permit demontarea rotii decat prin tragerea in spate, o operatiune care pune probleme, mai ales prin prisma faptului ca lantul ramane mereu agatat in pinioane.
Un alt minus al cadrului se refera la aspecte de ordin estetic si anume la sudurile cadrului, care ne lasa o impresie de entry-level.
Echipare
Echiparea modelului PolarX Table Tob, este una entry-level, folosind componente predominant furnizate de catre Bike Positive. Tija de ghidon, ghidonul, jantele, angrenajul, butucii si tija de sa, provin de la producatorul mentionat mai devreme. Nu sunt componente cu pretentii in schimb sunt durabile atata timp cat nu sunt abuzate la maxim. Se observa ca producatorul a facut rabat la calitate, piesele nebeneficiind de finisaje excelente, ci doar medii.
Franele din dotare sunt V-Brake-uri, furnizate de Alhonga. Acestea isi fac bine treaba daca sunt corespunzator reglate, in schimb sabotii acestora produc zgomote mare in conditii de umiditate. Daca tot a venit vorba de conditii de umiditate putem spune ca pedalele BTS din dotare, ofera ceva grip, dar numai in conditii de uscat.
Saua, WTB Jaxon V este de dimensiuni reduse, asa cum se cere la dirtjump, insa nu ofera confort pe distante mai lungi. O poti folosi din cand in cand pentru a te odihni, insa pentru pedalat intens, devine o „pain in the ass”.
Cel mai important capitol din categoria componentelor este furca. RST Launch T8 se numeste si se vrea a fi un model special creat pentru DirtJump. Pe scurt : este entry-level-ul gamei de furci pentru DirtJump de la RST, cantareste aproape 3 kg – o valoare aproape inadmisibila, performantele lasa de dorit, iar cursa de amortizare nu este in niciun caz de 130 de mm, asa cum declara producatorul. Utilizatorii acestei furci ne-au declarat ca pentru DirtJump isi face bine treaba, atata timp cat nu te uiti la greutate si nici nu beneficiezi de bani pentru un eventual upgrade. Asadar, o furca cu performante slabe, dar orientata catre cei cu buget redus.
Deranjanta este (pentru unii) si prinderea rotii spate, care nu se face cu ajutorul cheitei specifice, ci cu….suruburi. Probabil ca exista fani ai prinderii pe suruburi, dar demontarea acesteia te costa foarte mult timp.
Anvelopele sunt furnizate de catre WTB, modelul Prowler SS. Performantele acestora sunt bune mai ales in conditii de uscat, iar daca vrei sa aflii mai multe detalii, poti citi un review complet despre acestea aici.
Pe traseu
Bicicleta se simte bine in viraje, la acest capitol spunandu-si cuvantul unghiurile bune ale cadrului. Bascula are dimensiuni reduse, deci poti practica trick-uri precum wheelie cu usurinta. Furca produce zgomote si batai ciudate, mai ales in momentul cand ne desprindeam cu roata de fata de sol. Amortizarile nu se fac deloc cu finete, dar suficient de decente, cat sa nu-ti solicite prea mult incheieturile mainilor.
La controlul bun al bicicletei, contribuie si ghidonul cu o latime si un unghi bun. Pozitia pe bicicleta nu este una dintre cele mai comode, dar se presupune ca pe o bicicleta de DirtJump nu-ti petreci foarte mult timp in sezut.
Concluzii
Magellan PolarX Table Top este o bicicleta entry-level si asta se simte. Se simte predominant in calitatea pieselor care nu stralucesc la niciun capitol.
Greutatea mare (16,5 kg declarat, 15,3 kg cantarit Freerider) o face greu manevrabila in unele situatii iar furca lasa mult de dorit. In schimb, compenseaza la capitolul costuri : este oferita la un pret foarte scazut, iar pentru cei incepatori, acest model este o alegere mai mult decat decenta.
Mai mult de atat, iti ofera posibilitati de upgrade, deoarece vine pre-echipata pentru frane pe disc, inclusiv cu butuci pentru discuri.
Bicicleta o sa-si faca treaba daca nu ai pretentii premium si nu te va lasa cu ochii in soare atunci cand ai nevoie de ea.
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…
Vezi comentarii
de unguri... inca iti mai place, o mai vrei/cumperi? :))
Imi place mult bicicleta asta, o stiu demult, mi-o doresc, insa as vrea sa stiu un detaliu: Unde e fabricata? de cine?
Nu am gasit nicaieri detalii.
Mda e o bicicleta frumoasa si chiar azi imi cumpar
Nu este atat de grea incat sa-ti puna probleme la pedalat. Evident, se simte o diferenta de la o bicicleta de 10 kg, dar pe teren drept nu ai nicio problema. La urcari se simte greutatea cel mai bine, insa aceasta nu este o bicicleta pentru Cross Country sau Maraton.
se pedaleaza greu avand in vedere ca are rotile acelea si greutatea destul de mare?
care e pretu?
Salut! Am si eu bicicleta asta. I-am cumparat imediat frane noi (discuri - juicy 3) si o furca noua, iar acum sunt chiar multumit de ea....cadrul este rezistent pentru sarituri....foarte rezistent as putea spune!