Test cu una dintre cele mai usoare si cele mai apreciate jante pentru Cross Country de pe piata : Mavic XC 717 Disc. Tinand cont de faptul ca toata lumea a laudat aceasta janta, ne-am propus s-o luam la un test pentru a-i testa capacitatile. La urma urmei orice afirmatie, mai ales cand este dusa la superlativ, trebuie demonstrata. O parere unanima despre un produs, este in mare parte adevarata, dar orice componenta are in general si minusurile ei chiar daca face parte din gama de componente a unuia dintre cei mai renumiti producatori din lume.
Janta era instalata pe o bicicleta de Cross Country cu anvelope Specialized. Pentru a testa pe deplin capacitatile unei jante, trebuie s-o supui mai multor probe pentru a-i stabili limitele. Pentru un rider de pina in 110 kg, aceasta nu a dat niciun semn de slabiciune, ceea ce o face un produs de incredere chiar si pentru riderii cu supra greutate. Constructia „dubla” le ajuta sa reziste la loviturile laterale provenite in general de la pietrele de pe traseu sau de la radacinile copacilor iesite din pamant. Bineinteles ca am cautat sa lovim janta cat mai mult posibil pentru a-i testa capacitatile de rezistenta. Dar nu-ti face griji, vestile sunt bune : s-a descurcat de minune si mai mult de atat, nu a suferit decat descentrari foarte foarte mici, in ciuda loviturilor foarte puternice! Insa la capitolul calitate primeste 4 din 5 stele datorita faptului ca se zgarie destul de usor.
Greutatea de doar 395 de grame este una de invidiat. Dar cum bine se stie, un produs construit din aluminiu, mai ales o janta, care cantareste atat de putin, foloseste si putin material. Ceea ce duce automat la o structura de rezistenta mai slaba pentru probele extreme : freeride sau downhill sunt total excluse. Iar daca te bate un gand s-o folosesti pentru urban riding, ia in calcul faptul ca la un drop ai toate sansele s-o indoi (!). A reusit unul din utilizatorii cu care am discutat despre aceasta janta si care chiar a supus-o unor torturi grave. Dar sa nu intelegi gresit : mai sus ti-am povestit ca suporta lovituri laterale foarte puternice. Aici trebuie sa poti face diferentierea : o lovitura laterala nu este la fel de dura ca o lovitura provenita dintr-un drop de 1.5 m.
Profilul jantei este destul de ingust iar o anvelopa se monteaza/demonteaza destul de greu. Noi nu am folosit o anvelopa folding, deci a fost ceva mai dificil procesul de montare, in sensul ca ne-a luat ceva mai mult timp. Daca folosesti anvelope mai groase de 2.10, acestea nu-si vor arata adevarata latime montate pe aceasta janta, tot datorita latimii destul de mici. O anvelopa Schwalbe de 2.40 arata pe acesta janta o latime de 2.25 (masurat). Ceea ce face inutila achizitionarea unor anvelope cu profil mai gros.
Faptul ca beneficiaza de 32 de gauri reprezinta un avantaj pentru cei care o vor folosi pentru Cross Country si un deavantaj pentru cei care o vor utilza pentru probe mai extreme : greutate scazuta dar rezistenta diminuata. Oricum, pentru Cross Country aceasta janta este o alegere ideala, lipsita de riscuri, putin costisitoare dar destul de scumpa. Insa pentru cei dispusi sa plateasca peste 200 de Lei pentru o janta, este un produs perfect, indiferent de nivelul la care participa.
Greutatea ramane insa principalul atu, doar concurenta de la DT Swiss reusind sa se apropie la o diferenta de 5 grame. Insa nu reuseste sa atinga greutate XC 717-ului. Calitatea are pretul ei, iar tu platesti o suma considerabil mai mare pentru aceasta janta. Insa va trebui sa intelegi ca este o investitie de viitor, un produs durabil care va amortiza suma in timp.
Greutate : 395 grame
Utilizare : Cross Country
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Nu, acest model este conceput pentru franele pe disc.
Le pot folosi si la frane V-BRAKE ?
Este putin costisitoare deoarece nu sunt necesare centrari dese (costuri de intretinere). Pretul de achizitionare este intr-adevar ridicat, am trecut asta si la capitolul minusuri. La urma urmei costa dublu decat o janta Mavic entry-level si chiar de pina la 4 ori mai mult decat o janta Mach1.
Am gasit o contradictie in afirmatia "aceasta janta este o alegere ideala, lipsita de riscuri, putin costisitoare dar destul de scumpa". Pana la urma pretul de aproximativ 200 lei este mult sau putin? Sau va referiti si la costurile de intretinere in timp?
pai sunt cam cele mai tari la ora actuala, la un pret cat-de-cat decent
le am si eu. foarte adevarat ce scrie in test. puteti sa le folositi cu incredere ....