Categorii: JanteRotiTeste

Janta BikePositive Zero

Despre componentele BikePositive am mai discutat, asadar introducerea o sa fie pe cat de scurta posibil : sunt componente predominant create pentru mountainbike-uri, din gama entry-level dar si low-cost. Reprezinta in multe cazuri alegerea ideala a celor care dispun de bugete reduse dar vor sa se bucure si ceva timp de componentele achizitionate.

De data aceasta am testat o janta BikePositive modelul Zero, un produs care ne-a facut cu ochiul inca de la inceput. Si o sa-ti spunem si de ce : structura solida iti atrage atentia imediat, iar aspectul acesteia este unul suficient de agresiv incat sa fie pe placul multor rideri. BikePositive recomanda aceasta janta in special pentru sporturi extreme, precum DirtJump sau Street.

Noi am testat-o pe un bike de Street si am supus-o la cat mai multe chinuri posibile. Chinuri se traduce prin drop-uri mari si prin aterizari (intentionate) pe diagonala, astfel incat sa primeasca cat mai multe socuri laterale. In mod surprinzator, janta BikePositive Zero a ramas total neimpresionata de incercarile noastre disperate de a o descentra intr-un fel sau altul.

Chiar si loviturile pe care le incaseaza de marginile bordurilor in viteza sunt o placere pentru aceasta janta. Bineinteles, aceasta miscare a fost facuta cu anvelopele umflate bine, astfel incat sa nu producem daune camerei (snakebite). Este posibil ca atunci can anvelopa este ceva mai dezumflata sa sufere mici descentrari verticale. Insa nu a fost cazul.

Constructia este double wall (pereti dubli) dar aluminiul nu este suficient de puternic pentru a face fata zgarieturilor adanci, primite in general de la pietre ascutite intalnite pe traseu. Te poti intalni cu o astfel de situatie in cazul in care doresti sa le utilizezi pentru All Mountain. Sunt suficient de late, astfel incat anvelopa de 2.3 montata pe janta sa nu para de 2.1. Dupa cum probabil stii, grosimea unei anvelope depinde intr-o anumita proportie si de latimea jantei.

Nici calitatea vopselei nu este excelenta, dar sa nu uitam ca discutam de un produs low-cost. Greutatea acestei jante nu este tocmai mica si cantareste nici mai mult nici mai putin de 590 de grame. Din acest punct de vedere, este comparabila cu janta Mavic XM 321 Disc care cantareste cu aproximativ 85 de grame mai mult. Dar nu si din punct de vedere al finisajelor si al calitatii. La BikePositive Zero se pot observa finisajele low-cost.

Recomandam janta BikePositive pentru activitati extreme precum DirtJump, 4x sau Street. O recomandam cu incredere mai ales celor cu bugete restranse, care se vor bucura de durabilitatea si rezistenta acesteia in timp. Pretul este mai mult decat acceptabil, cei 20 de euro pe care va trebui sa-i scoti din buzunar pentru a cumpara o janta BikePositive Zero atarna in balanta avantajului celui care o cumpara. Janta BikePositive Zero este dovada ca un produs low-cost nu este neaparat un produs slab calitativ. Desi se afla printre putinele exceptii. Ca o paralela cu un produs ce provine de la acelasi producator, testul cu angrenajul BikePositive Jump Defense nu ne-a lasat o impresie atat de placuta.

Este disponibila pentru V-Brake-uri in doua nuante de culori : negru si argintiu.

Greutate : 590 grame

Utilizare : DirtJump, Street, 4x

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

3 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma