Hayes MX-4 2010

Hayes-urile MX-4 au fost lansate in 2007 ca echipare standard pentru bicicletele entry-level (produs OEM). Mai nou, se pare ca sunt comercializate si separat pentru aproximativ 35 de euro (vezi chainreactioncycles.com). De atunci si pina in zilele noastre, au suferit schimbari minore. In cadrul gamei de frane mecanice pe disc a celor de la Hayes, acestea se pozitioneaza dupa Hayes MX-3. Insa nu este un motiv real de ingrijorare.

Din punct de vedere al aspectului se aseamana foarte mult cu Hayes MX-2, iar nivelul de pret este asemanator cu cel al modelului MX-1.

Montate pe o bicicleta ce se doreste a fi utilizata prin oras si pe poteci de padure, acestea fac o treaba decenta. Pentru montarea acestora ai nevoie de cunostiinte minime. Sfatul nostru este sa le utilizezi cu manete oferite de Avid sau de Hayes (mai greu de gasit), pentru a le imbunatati prestatiile.

Discurile de 185 de mm se pot descentra putin in conditii de exploatare extreme, insa cel de 160 de mm isi pastreaza soliditatea in timp, fapt datorat in mare parte formei compacte. Etrierul este realizat dintr-o singura piesa iar placutele sunt relativ usor de schimbat atunci cand este necesar.

In conditii de umiditate sau de exploatare intensa, acestea produc cateva sunete suparatoare. O solutie ar fi inlocuirea placutelor sau achizitionarea unui disc mai performant, insa la acest nivel de pret orice investitie ulterioara devine inutila, deoarece cu banii pe care-i investesti extra, iti poti achizitiona un sistem de franare mai bun.

Ca orice frana pe disc are nevoie de aproximativ 100 de km de rodaj pentru a-si atinge nivelul performantelor. Pot fi utilizate si pentru Cross Country sau All Mountain de catre cei care nu au prea mari pretentii. Presteaza mai bine decat unele V-Brake-uri, insa mai slab decat o frana pe disc hidraulica.

In concluzie putem afirma ca Hayes MX-4 au locul lor asigurat pentru cei care exploateaza bicicleta in cadrul orasului sau pentru Trekking. La orice tip de plimbare care nu presupune coborari sau franari extreme, aceste frane fac fata cu brio, noua lasandu-ne o impresie placuta. Daca bicicleta pe care ai achizitionat-o este echipata cu acest set de frane, il poti exploata pentru o perioada mare de timp.

Sau le poti achizitiona, atat pentru partea anterioara cat si pentru cea posterioare la costul unui singure frane pe disc hidraulice.

Utilizatori: Păreri Hayes MX-4, Păreri Hayes MX-2

Greutate : 418 grame (disc de 160 mm inclus)

Utilizare : City, Trekking

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Vreau sa imi schimb franele pe spate, cand am cumparat bicicleta nu am fost atent la acestea si acum vad, dupa aprox 200 de km parcursi cum ele incep sa scada in eficienta. Cu ce le-as putea inlocui ? Daca ati putea sa imi dati un link ar fi minunat.

  • Buna ziua

    Am franele MX4 pe bita mea si singura data cand am avut probleme serioase a fost la viteza ( 60 km/ h ), forta de franare mica, un alt mic inconvenient este ca spre deosebire de bb5, mx4 nu sunt asa de ferme. ( opinia mea )

  • Buna ziua
    ma intereseaza sa-mi schimb bicicleta. Am avut un altrix care a mers superb dar care avea v-brake-uri. I-am pus niste placute f bune si n-am avut probleme pe uscat dar la fiecare ploaie era dezastru. Pe de alta parte spuneti ca franele astea pot sa fie mai slabe ca performante decat un v-brake.
    Daca ar trebui sa alegeti intre un v-brake bun si o frana mecanica pe disc Hayes MX5 ce ati alege?
    Multumesc

  • daca nu stie cineva ce sa aleaga dintre aceasta frana si avid bb5, eu zic sa alegeti bb5 pentru ca preseaza mai puternic, iar greutatea este mica bb5 are doar 340g (adaptor,etrier,placute,disc 160 G2,si toate suruburile necesare montarii) eu de ex l-am cumparat de le playbike.ro cu 140 lei cu disc G2

  • Avid BB5 sunt mai slabe decat Avid BB7. Nu va exista un test cu BB5. Nu cunosc greutatea AVid BB5.

  • Greutatea este cu tot cu disc. Greutatea etrierului este de 317 grame iar cea a discului de 160 de mm de 101 de grame.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

3 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

o săptămână in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

o săptămână in urma