Mi-era un pic teamă că titlul n-o să încapă pe două rânduri, la fel cum mi-a fost teamă că bicicleta aceasta electrică nu va încăpea în mașină. Lungă precum un yaht de lux, Haibike Sduro FullNine 8.0 este o bicicleta electrica adresată unui segment specific, mai precis celor care caută confortul absolut și stabilitatea desăvârșită. Iar culoarea, ei bine, așa delicioasă după cum poate fi remarcată din fotografii, completează perfect aerul aristrocrat pe care FullNine îl emană. Să mă fi dus prea departe cu comparația? Nu cred, și o să vă spun imediat și de ce.
Geometria lui FullNine vrea să găsească cumva calea de mijloc prin care să-ți ofere siguranță maximă la coborâri (prin headtube-ul amplsat la 66 de grade), dar totodată să fie supercapabilă pe urcări. Iar pe porțiunile de urcare foarte abrupte, doar o bicicletă cu un chainstay lung o ține plantată de sol, în timp ce tu îți pui tehnica la lucru pentru a rămâne pe două roți. Totodată, un chainstay lung, mai precis de 477 de mm în cazul lui FullNine, înseamnă și stabilitate mare. Desigur, toată povestea asta răpește din sportivitate, însă clientul acestui gen de bicicleta electrica cu siguranță nu și-a pus ca scop suprem să facă tot felul de scheme cu aceasta.
Motorul
Din fericire, acesta este ultimul model care mai poartă denumirea de Sdruo și mă bucur nespus, căci la un moment dat simțeam cum creierul mi se prăjește între denumirile Sduro, Nduro sau Xduro. Un talmeș-balmeș căruia nu i-am înțeles niciodată scopul. Aceasta de față poartă denumirea de Sduro, însă în mod normal și din câte-mi amintesc, bicicletele care purtau acest badge nu aveau cel mai performant motor disponibil din gama respectivă de motoare, pe când aceasta îl are. Și este echipată cu un motor Bosch CX Performance din ultima generație (mai precis a 4a), cu o putere de 250W și un cuplu mare, de 85 Nm.
Vine cu cele 4 niveluri de asistență, din care merită menționat modul EMTB – unul care îmbină cel mai bine calitățile celorlalte și-ți livrează atât cât ai nevoie pentru a te distra maxim pe urcări. De menționat că motorul este mai silențios decât varianta precedentă dar și mai mic. Ansamblul este conectat la un acumulator cu o putere de 625Wh – mai mult decât suficient pentru o tură de 50 de km cu vreo 1.500m diferență de nivel, însă monstrul de față vine suplimentar cu un al doilea acumulator, care mai adaugă 500Wh în meniu, ceea ce înseamnă că poți parcurge distanța mai sus menționată pe modul Turbo – fără compromisuri deci și cu puțin efort. Ce mai rămâne apoi? Doar distracția și zâmbetul pe care n-are cum să ți-l răpească nici ursul din pădure.
Echiparea
140 de mm de suspensie însemnă că majoritatea traseelor de dificultate medie din România pot fi parcurse fără griji. O furcă Rock Shox Pike aduce mult pedigree acestei echipări, iar amortizorul Rock Shox Deluxe Select+ se ridică și el la nivelul așteptărilor. Ambele suspensii lucrează în armonie pentru a-ți livra confortul necesar.
Transmisia Shimano SLX are 12 rapoarte, cu o casetă de pinioane în formatul 10-51 (acesta din urmă fiind cel mare), conectate la o foaie marca Haibike cu 38 de dinți. Nimic de comentat în legătură cu acest aspect, căci rapoartele sunt bine alese pentru orice fel de traseu.
Pentru a opri totuși o bicicletă precum acest FullNine, erau necesare frâne zdravene, iar cei de la Haibike au decis în mod inspirat să monteze cele mai bune stoppere disponibile în acest moment pe piață – Magura MT7, ce lucrează împreună cu un set de discuri mari, de 200mm. Și bine au făcut!
Cockpit-ul cu ghidonul lat de 780mm și pipa de 50mm oferă o poziție comodă mai degrabă decât sportivă și va fi apreciată cel mai mult în turele lungi, căci nu te poziționează prea aplecat pe față atunci când stai pe bicicletă. O tijă de șa hidraulică se află pe lista de dotări și cumva era clar că nu are cum să lipsească, sub nicio formă.
Concluzie
Nava de croazieră FullNine 8.0 este o bicicleta electrica foarte comodă, axată pe confort, care poate să cântărească foarte mult dacă îi este anexat și un al 2lea acumulator. Este lungă și stabilă, urcă de mănâncă potecile, însă nu este prea jucăușă. Prețul de 27.000 de lei nu este nici el tocmai mic, dar raportat la echipare, cel puțin pentru anul 2020, pot spune că este în regulă.
Dacă dorești să vezi review-ul video, în care oferim mai multe detalii despre această bicicletă, te invităm să-l vizualizezi mai jos.
Importator: KeroBike.ro
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…